1998-at írunk, amikor a Seat harmadszor is megszerezte a világbajnoki címet a rali-vb F2-es osztályában. A tripla címszerzést követően a győztes Ibiza modellből megszületett az utcai változat, az Ibiza Cupra, melyet egy 2 literes, 16 szelepes szívó benzinmotor hajtott, 150 lóerő teljesítménnyel. A Cupra egy kitalált szó, a „cup”, mint kupa és a „racing”, mint versenyzés szóból tevődik össze, így a jelentése kupaverseny, utalva a motorsportra. Az évek során kellő hírnévre tett szert a spanyol márka sportrészlege, mert bizony a hozzáértők körében a Cupra kellő adrenalint mozgósított az erekben. Az izgalom nem véletlen, mert évről évre kategóriájukban a leggyorsabb autók között szerepelnek a Cupra modellek, mind versenypályán, mind utcán. A 2000-es évtől napjainkig így erősödött a presztízse, míg 2018-ban a Seat úgy döntött, különálló márkává lépteti elő, így immár nem csupán típusjelzést, hanem saját márkajelzést jelent a Cupra. Saját logóval rendelkezik, és a Seat márkakereskedéseken belül egyedi kialakítású Cupra-részlegben lehet megtekinteni és megvásárolni a modelleket, köztük a zászlóvivő Atecát. El is érkeztünk a leglényegesebb információhoz: Magyarországon jelenleg egyetlen hivatalos Cupra kereskedés van, ami a Duna Autó Seat márkakereskedésen belül található.
Sokan csodálkoznak, hogyan lehet egy kompakt hobbiterepjáró a nyitómodell az új sportmárkánál. Valóban, első ránézésre kételyek merülnek fel, megfelelő alapokat ad-e az Ateca egy sportos autóhoz? Alkalmas rá? Fel tudja venni a versenyt elődeivel? Méltó a Cupra névhez? 300 LE, 400 Nm nyomaték, 5,2 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra, benzines turbómotor és haldexes négykerék-hajtás. Összehasonlításként, a hasonló méretű Porsche Macan 100-as sprintje 5,4 másodperc, ami azt jelenti, hogy álló helyzetből 100 km/h-s sebességig közel egy autónyit kap a Cuprától. Persze nem csak egyenesből és elindulgatásokból áll egy autó élete, de a kanyarok összefűzésében sincs szégyenkeznivalója az Atecának.
Méretre egy nagyon eltalált autóról beszélünk: se nem túl nagy, se nem kicsi. Élhető, használható városban és autópályán is. Nem okoz gondot a mélygarázsban a parkolás, kellően stabil a nagysebességű sztrádás közlekedéshez. Egy négyfős család kényelmesen elfér akár egy hosszabb útra is, de az 5 főnek sem kell szorongani rövidebb távok megtételénél. A megemelt hasmagasság nagy előny a magyar utakra, illetve magasabb padkáknál, parkolásokkor is jól jön. Hogy mennyire komolyan gondolják a sportosságot a cuprások? A sok bizonyíték egyike a kipufogó, ami valódi végekkel, valódi hangokkal rendelkezik. Itt nem hallhatjuk a manapság oly divatos hangszóró-rásegítést!
Az autó belülről is hozza azt, amit első ránézésre elvárunk. A tágas belső tér magas minőségérzettel párosul. Prémiumszintű az összeszerelés minősége, és a ma aktuális extrák és funkciók mind megtalálhatóak bent. A 10,2 colos digitális műszerfal minden létező információt megjelenít az aktuális sebességtől a térképig. Egy ilyen autónál már alapkritérium a vezetői profil, melyből 6 darabot találunk: komfort, sport, egyéni, offroad, havas és az exkluzív Cupra-mód közül választhatunk egy határtalan vezetési élményért. Ehhez a hangulathoz az opcionális kagylósított ülések kiváló partnerek, amellett, hogy nagyon kényelmesek is egyben. Találunk kamerákat elöl, hátul, de felülről is láthatjuk az autót 360 fokos nézetben. 12 szenzor segít a parkolásban. Adaptív tempomat, holttérfigyelő rendszer, panorámatető, elektromos csomagtérajtó és napjaink sok más megszokott extra felszerelése mind megtalálható az opciós listán. Ezeken felül olyan érdekességek is fellelhetőek, mint a nagy teljesítményű Brembo fékrendszer.
Összegezve egy ízléses, sportos kiállású kompakt városi terepjárót ismerhetünk meg az Ateca Cupra képében. Gazdag és modern felszereltségével és valódi sportos tulajdonságokkal igazi kuriózum a piacon.
Az érdeklődőket sok szeretettel várja Magyarország első Cupra kereskedése, ahol megtekinthetik és kipróbálhatják az aktuális modelleket. Cím: 1033 Budapest, Szőlőkert u. 10.