A BMW M modellek a vezetés összehasonlíthatatlan élményével bírnak – mostantól még egyedibb formában: a BMW M GmbH egy olyan új kijelző- és járművezérlő rendszert mutat be, amellyel nagyteljesítményű sportautóinak hajtáslánca, futóműve és vezetést támogató rendszerei részletekbe menően személyre szabhatók. A vezetési szituáció függvényében állítható járműbeállításokon és a „Setup” gombbal konfigurálható személyes rendszerpreferenciákon túl a bajor prémiumgyártó ügyfelei immár az „M Mode” gomb vadonatúj szolgáltatásait is kiélvezhetik, egyetlen gombnyomással. A „Setup” gomb a járműbeállítások minden korábbinál átfogóbb részletességét váltja valóra, miközben az „M Mode” gomb a kijelző- és vezetést támogató rendszerek személyre szabott hangolását teszi lehetővé. Ez a teljességgel egyedi, minden korábbinál intuitívabb járművezérlő rendszer első ízben az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km; előzetes értékek), illetve az új BMW M8 Cabrio és az új BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km; előzetes értékek) fedélzetén mutatkozik be. Az innováció közreműködésével a BMW nagyteljesítményű luxusautóinak vezetői még intenzívebben élhetik át a csúcsmodellek rendkívüli adottságait, az abszolút menetkomforttól kezdve, egészen a vérpezsdítő versenypályás lendületig.
A BMW M modellek számára kifejlesztett járművezérlő rendszerek eddig is kifejezetten széles skálán kínálták fel az ügyfelek számára a hajtáslánc és a futómű egyedi hangolási lehetőségeit, amelynek részeként a vezetők az erőforrás, a kerékfelfüggesztés és a kormánymű karakterisztikáját egymástól függetlenül állíthatják be. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó modellek esetében a motorból érkező erő tengelyek közötti elosztásának mértéke is maximálisan személyre szabható. Az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio mindezeken felül a fékrendszer konfigurálását is felkínálja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek.
Új „Setup” gomb a hajtáslánc és a futómű közvetlen, intuitív vezérlése érdekében
Az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio középkonzolján megtalálható „Setup” gomb öt különböző járműparaméter közvetlen beállítását teszi lehetővé. A vadonatúj gomb megnyomására a központi kijelzőn a „Járműbeállítások” menüpont ugrik fel, amely listába rendezve mutatja az adott modell aktuális beállításait. A bajor prémiumgyártó ügyfelei itt egyetlen lépéssel, személyes preferenciáik szerint állíthatják át a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás működési szisztémáját, az érintőképernyő vagy a BMW iDrive vezérlőtárcsa használatával.
Az erőforrás karakterisztikája az EFFICIENT, a SPORT és a SPORT PLUS beállítások között állítható, míg a futómű az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók COMFORT, SPORT és SPORT PLUS hangolási lehetőségeit kínálja fel. A vezetők a BMW M-specifikus, elektromechanikus szervokormány és az új fékrendszer esetében a COMFORT és a SPORT karakterisztikák közül választhatnak. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásakor a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás 4WD, 4WD SPORT és 2WD (tisztán hátsókerék-meghajtás) üzemmódjai is elérhetővé válnak. A bajor prémiumgyártó ügyfelei a sportkormányon található M1 és M2 gombokra egymástól függetlenül elmenthetik a motor, a futómű, a fékrendszer, a kormánymű és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás személyre szabott, tökéletesen egymáshoz hangolt karakterisztikáit, amelyeket a motorhang, a sebességváltó-karakterisztika, a menetstabilizáló rendszerek és az automatikus motorleállítási lehetőség (Auto Start Stop) egyéni preferenciákhoz igazított beállításaival egészíthetnek ki. A jármű teljes beállítása így egyetlen gombnyomással aktiválhatóvá válik.
Premier a BMW M8 sportmodellben: integrált fékrendszer pontos pedál-visszajelzésekkel és BMW M-specifikus konfigurálhatósággal
Az új BMW M8 sportmodellben debütáló, BMW M-specifikus fékrendszer a fékezési karakterisztika egyedi hangolásának lehetőségét váltja valóra. Az innovatív technológia segítségével a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyetlen rendszeren keresztül, a vezetési szituáció függvényében állíthatják be a fékrendszer reagálási sebességét, erősségét és vezérlőfunkcióit. Az integrált fékrendszer hozzávetőlegesen két kilogrammal csökkenti a jármű rugózatlan tömegét és vákuum-mentes fékhatás-erősítővel fokozza a modell hatékonyságát. Az optimális lassuláshoz szükséges féknyomást egy elektromos egység állítja elő, amely intenzívebb működést, a menetstabilizáló rendszerekkel pedig jelentősen gyorsabb és pontosabb együttműködést garantál.
Az integrált fékrendszer lassító hatását a bajor prémiumgyártó ügyfelei tökéletesen személyre szabhatják, miközben a rendszer minden vezetési szituációban pontos pedál-visszajelzéseket ad. Utóbbiakra sem a nedves útviszonyok, sem az oldalirányú gyorsulási hatások, sem a magasabb fékhőmérsékletek nincsenek hatással. A pontos pedál-visszajelzések eközben minden pillanatban tökéletes fékerő-adagolhatóságot garantálnak.
A BMW M modellek számára kifejlesztett, új fékrendszer kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget is kínál: a fékpedál érzékenységét COMFORT és SPORT karakterisztika szerint állíthatják be a bajor prémiummárka ügyfelei. Amíg előbbi a komfortos vezetési élmény működési elvét részesíti előnyben, addig utóbbi már a pedál legenyhébb érintésére is végtelenül közvetlen, azonnali fékhatással reagál. Eme innovatív rendszer az alapfelszereltségként kínált BMW M fékekkel és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető BMW M karbon-kerámia fékekkel is kiválóan együttműködik az új BMW M8 sportmodellben.
Színtiszta vezetési élmény az innováció erejével: az „M Mode” gomb
A „Setup” gomb által felkínált vadonatúj járműbeállítási lehetőségek mellett az új BMW M8 a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó karakterisztikájának és az erőforrás hangjának beállítását is lehetővé teszi, előbbit az előválasztó karon elhelyezett Drivelogic gomb, utóbbit pedig a középkonzolon elhelyezett különálló gomb segítségével. A menetstabilizáló rendszerek érzékenységét csökkentő és kontrollált járműcsúsztatásokat is lehetővé tevő M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode), valamint a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsoló „DSC Off” funkció ugyancsak külön gombot kapott.
A BMW M GmbH új zászlóshajóinak egyik legnagyobb újítása ugyanakkor a középkonzolon elhelyezett „M Mode” gomb, amelynek segítségével a bajor prémiumgyártó ügyfelei személyes preferenciáik szerint állíthatják át a vezetést támogató rendszerek működési elvét, illetve a teljes mértékben digitális műszeregység és a BMW Head-up kijelző párosának megjelenített tartalmát. Az „M Mode” gomb megnyomásával az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio vezetői a ROAD és a SPORT üzemmódok között választhatnak, amely az új BMW M8 Competition Coupé és az új BMW M8 Competition Cabrio modellpáros esetén TRACK üzemmóddal egészül ki. Mindhárom opció az adott vezetési szituáció függvényében fokozza a BMW M modellek által fémjelzett vezetési élményt. Az opciók változtatásával a kijelzőkön megjelenített tartalmak és információk is változnak, a vezetést támogató rendszerek menetbiztonsági közbeavatkozásai pedig – úgy mint az aktív fékezés vagy az aktív kormányzás - minimálisra csökkennek, vagy teljesen megszűnnek.
Az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD üzemmód esetén az alapfelszereltségként és opcionális extrafelszereltségként működő vezetést támogató rendszerek egytől egyig bekapcsolnak. Az „M Mode” gomb egyszeri megnyomásával azonnal aktiválódik a SPORT üzemmód, amely a bajor prémiumgyártó ügyfelei által konfigurált szisztéma szerint működteti a fedélzeti vezetést támogató rendszereket. A technológia ilyenkor az adott útszakaszra vonatkozó sebességkorlátozásokról és előzési tilalmakról is csupán figyelmeztető jelzéseket küld, miközben a vezetést támogató rendszerek összes fékezési és kormányzási közbeavatkozását kikapcsolja - kivéve az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning with braking function) és a kikerülési segédlet (Evasion Aid) esetében.
SPORT üzemmódban a teljes mértékben digitális műszeregység és a BMW Head-up kijelző is a vadonatúj M View megjelenítés szerint dolgozik. A technológia ilyenkor csupán a sportos vezetéshez szükséges legfontosabb információkat jeleníti meg, így a BMW M-specifikus fordulatszámmérőt, az ideális sebességváltás kijelzését, a digitális sebességmérőt és az aktuális sebességi fokozatot. A műszeregység bal és jobb oldalán ezzel párhuzamosan a hűtőfolyadék hőmérséklete, a turbófeltöltő töltési nyomása, a gumiabroncsok állapota és a hosszanti-, illetve oldalirányú gyorsulás mértéke látható. A BMW Head-up kijelző tartalma ez esetben csupán a fordulatszámmérőre, az ideális sebességváltás kijelzésére, a navigációs rendszer iránymutatásaira és távolsági figyelmeztetéseire, az aktuális tempóra és sebességi fokozatra, illetve a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info) korlátozásaira és előzési tilalmaira koncenrálódik. Az „M Mode” gomb ismételt megnyomásával a rendszer az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD üzemmódra vált át.
Az „M Mode” gomb hosszabb megnyomásával kelthető életre a kifejezetten versenypályás használatra kifejlesztett TRACK üzemmód, azonban csak az új BMW M8 Competition Coupé és az új BMW M8 Competition Cabrio modellpáros esetében. Az opció aktiválását a vezetőknek a BMW iDrive vezérlőtárcsa megnyomásával is meg kell erősíteniük, a technológia ugyanis ez esetben az összes komfort- és biztonságfokozó vezetést támogató rendszert kikapcsolja. Kikapcsol továbbá a fedélzeti zenerendszer és a központi kijelző is, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei maximálisan a pálya vonalvezetésére koncentrálhassanak. A TRACK üzemmód aktiválásával az új BMW M8 Competition Coupé és az új BMW M8 Competition Cabrio vezetői a BMW M divízió motorsport-ihlette, tisztán versenyautós esszenciáját élhetik át. A digitális műszeregység és a BMW Head-up kijelző ez esetben is M View megjelenítés szerint dolgozik, azonban a navigációs rendszer iránymutatásai és távolsági figyelmeztetései, valamint a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info) korlátozásai és előzési tilalmai nélkül. Az „M Mode” gomb ismételt megnyomásával a rendszer az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD üzemmódra vált át.