A Puma az idei év végén kerül forgalomba, és kivételes kidolgozású, minőségi gyártásáról a romániai Ford Craiova összeszerelő üzem gondoskodik majd, amelybe a vállalat 2008 óta közel 1,5 milliárd eurót fektetett be.
“Innovatív tervezése és csábító stílusa miatt úgy gondoljuk, hogy a Puma kifejezetten vonzó lesz az európai kompaktautó-vásárlók számára. Ha valaki olyan autóra vágyik, ami után péntek éjszaka megfordulnak az emberek, szombat délután pedig gond nélkül hazaviheti vele a lapra szerelt bútorokat, akkor az illető máris megtalálta a neki való modellt,” vélekedett Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Mindent megtettünk azért, hogy megteremtsük a vásárlóink által elvárt progresszív és jellegzetes stílust, hogy beülhessenek eddigi legmutatósabb autójukba.”
Már a Ford Puma első fotóján is jól láthatók a hatásos stíluselemek: a sárvédők tetejére épített, különleges fényszórók és a karosszéria atlétikus, csábító, lendületes vonalai, nem beszélve a kompakt crossover jellegzetes kiállásáról, amit hatásosan hangsúlyoz ki a magas üléshelyzet. A Puma vezetője mindig magabiztosan autózhat, és a csomagtér kategóriaelső, 456 literes kapacitásának köszönhetően sosem kell aggódnia, hogy minden poggyászát magával viheti-e.
A Ford mérnökei széles körű felméréseket végeztek a vásárlók között, és ennek alapján tervezték meg a vevők elvárásait kielégítő – sőt túlszárnyaló –, rugalmasan alakítható csomagteret. A Puma innovatív hátsó tárolási megoldása mély, jól variálható csomagteret eredményez, amelyben állítva is kényelmesen elfér két golfzsák.
A Ford EcoBoost Hybrid technológiája az optimális üzemanyag-fogyasztás* mellett is erőteljes, közvetlen gázreakciókat kínál; a Puma teljesítménye eléri a 155 lóerőt. A szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.
A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost belsőégésű motor mellett, felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát. Ez mérsékli a benzinmotor terhelését – ezzel együtt pedig az üzemanyag-fogyasztást –, és javítja a hajtáslánc együttes nyomatékleadását, hogy az autó vezetése a lehető legélvezetesebb legyen.
A Puma tovább gazdagítja a Ford folyamatosan bővülő európai SUV- és crossover-kínálatát, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Fiesta Active, a Focus Active, az EcoSport, a Kuga, az Edge és a különleges “Go Further” rendezvényen tegnap először bemutatott, vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid.
Az SUV-modellek immár a Ford európai eladásainak több mint egyötödét teszik ki, és értékesítési eredményük több mint 19 százalékkal nőtt 2018-ban.
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.