Az Audi A3 Sportback g-tron a négykarikás márka egységes és fenntartható mobilitási koncepciójának szerves részét képezi. Az új 1.5 TFSI erőforrással szerelt modell 96 kW (131 LE) teljesítményre képes, amellyel az A3 Sportback g-tron hatékonyság és takarékosság szempontjából is új mércét állít. Ahhoz, hogy a négyhengeres motor gázüzemmel is működjön, az Audi mérnökei módosították a hengerfejet, a turbófeltöltőt, az üzemanyag befecskendezési rendszert illetve a katalizátort. A benzinhez képest a sűrített földgáz égése során 25 százalékkal kevesebb szén-dioxid képződik köszönhetően a szénhidrogének között előforduló legalacsonyabb széntartalmának. Emellett pedig a szilárd részecske kibocsátás szintje is igen alacsony marad.
Hosszú hatótávolság köszönhetően a harmadik üzemanyag tartálynak
A korábbiakhoz hasonlóan most is szálerősítésű polimer (GFRP/CFRP) üzemanyag tartályt helyeztek el a mérnökök az ötajtós modell csomagtér padlója alatt, amelyek egyenként közel hét kilogramm gáz tárolására alkalmasak. A csomagtér méretét éppen csak csökkentő tartályok kompozit anyagból készültek, ezért kifejezetten könnyűek. Az új Audi A3 Sportback g-tron modellben egy további acél hengerbe töltött négy kilogrammnyi sűrített földgáz gondoskodik a megnövelt hatótávolságról a gázüzemű működés során. A benzintank méretének csökkentése nem csupán ennek a harmadik sűrített földgáz tartálynak biztosítja a szükséges helyet, de ezzel a megoldással az Audi A3 Sportback g-tron szinte monovalens járműként működhet. Előnyére fordítva mindkét üzemanyag tartály speciális tulajdonságait és méreteit, a GFRP tartályok intelligens kombinációja és a földgáz tartály alkalmazása lehetővé teszi a rendelkezésre álló hely optimális kihasználását. A kilenc literes benzintank pedig hagyományos mobilitási tartalékként áll rendelkezésre.
Szigorú biztonsági előírások
A gáz tárolására szolgáló két műanyag tartály – amely akár 200 barra sűrítve tárolja a földgázt – az Audi könnyűszerkezetes építésmódját követi. Kialakításuknak köszönhetően 66 százalékkal kisebb a súlyuk, mint hasonló, acélból készült társaiknak. A belsejében egy gáztömör poliamid réteg található.
A szálerősítésű teherviselő lemez belső felületén egy szénszálas erősítésű polimer (CFRP), azon pedig egy üvegszálas erősítésű polimer (GFRP) réteg található. Ez a kombináció biztosítja a nagyfokú szilárdságot. A szénszálas erősítésű polimer (GFRP) használata nem csupán a stabilitást javítja, de a kompozit anyag jól láthatóan jelzi az egyes sérüléseket is. Egy külső erőhatást követően – például balesete esetén – a bevonat színe tejfehérre változik. Az autókba történő beszerelést megelőzően minden tartályt a gyártás során 300 bar nyomáson egy hidraulikus tesztnek vetnek alá. Az 580 baros átlagos felszakítási nyomás lényegesen nagyobb ennél és jelentősen meghaladja a törvény által előírt 470 baros követelményt is.
Kényelmes működtetés
A gáz és a benzin töltésére szolgáló töltőcső a közös tanksapka fedelén található. Két mutató jelzi a vezetőnek a tartályok töltöttségi állapotát. A vezetőinformációs rendszer mutatja az éppen aktuális hajtásmódhoz tartozó üzemanyag-fogyasztást.
Az Audi A3 Sportback g-tron modell hétfokozatú S tronic sebességváltóval érkezik a kereskedésekbe. Németországban az Audi A3 Sportback g-tron ára 30 600 euró, rendelni pedig már március 7. óta lehet a megújult modellt.
A fent említett modell üzemanyag-fogyasztása
(Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ az aktuálisan választott felszereltségtől is):
Audi A3 Sportback g-tron
sűrített földgáz fogyasztás kg/100 km: 3,5;
CO2 kibocsátás g/km: 96 - 95 (kombinált)