DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
Egyéb

Az Audi a 2019-es Genfi Autószalonon

Az Audi szisztematikus és átfogó programmal folytatja modelloffenzíváját az elektromos autók terén. A 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon a márka négy olyan tisztán elektromos meghajtású járművet mutat be, amelyeknek a sorozatgyártású változatai legkésőbb 2020 végéig debütálnak. Ezen kívül négy új, hálózatról tölthető (plug-in) modellváltozat ünnepli világpremierjét a svájci városban. Szintén helyet kapott az Audi - idén kizárólag elektromos hajtásrendszerű autókat felvonultató - standján a tisztán elektromos Formula E versenyautó is. Az Audi Q4 e-tron tanulmány világpremierjére és az Audi e-tron GT koncepcióautó európai bemutatkozására a 2019. március 5-én 8.00 órakor kezdődő Audi sajtótájékoztató keretében kerül majd sor.

Bram Schot, az Audi igazgatótanácsának elnöke így nyilatkozott az autókiállítás előtt: „Világosan meghatároztuk célunkat: 2025-re már minden harmadik eladott új Audi modell elektromos hajtású kell legyen. Az elképzelésünk tiszta és egyértelmű: elkötelezetten támogatjuk a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitást.”

Az elektromos járművek új négyesének első tagja az Audi e-tron, amelyből az első darabok hamarosan megérkeznek az ügyfelekhez. A vállalat 2019. során mutatja majd be az e-tron kupé változatának, az Audi e-tron Sportback modellnek a sorozatgyártásba kerülő verzióját. Egy másik elektromos modell mutatkozik be néhány héten belül Kínában: az Audi Q2 L e-tron modell első darabjait az ügyfelek még 2019-ben átvehetik. 2020-ban pedig további két premierrel folytatódik a sorozatgyártású modellek bemutatkozása az Audi e-tron GT és az Audi Q4 e-tron színre lépésével. Az Audi genfi standján látható tanulmányautók ennek a két modellnek a világába engednek bepillantást.

A1814532_small



Ezen kívül – még szintén 2019-ben – egy márkaszintű, hálózatról tölthető (plug-in) autókat felvonultató, gyakorlatilag minden szegmenst lefedő modelloffenzíva indul. Új szereplők a kínálatban a nagy darabszámban értékesített Audi A6, A7, A8 és Q5 modellek hibrid változatai, ők szintén a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a nagyközönségnek. 2019-ben az Audi A3 és az Audi Q7 már jól ismert, hálózatról tölthető (plug-in) verziói – átdolgozott műszaki tartalommal - ismét rendelhetők lesznek.

A jövőben az elektromos járművek kínálatának alapja – az A szegmenstől egészen a D szegmensig – összesen négy műszaki platform és termékcsalád lesz. A konszern többi márkájának műszaki fejlesztésért felelős kollégáival való szoros együttműködés lehetővé teszi a széles, világszintű kínálat megvalósításához szükséges kooperációt.

Az Audi e-tron és az e-tron Sportback az Audi moduláris MLB platformjának elemeit használják. Ez és számos egyéb, elsősorban a hajtásrendszert érintő innovatív technológia alkalmazása teszi lehetővé, hogy az elektromos quattro összkerékhajtással szerelt elektromos SUV modellek egy teljesen önálló családja jöjjön létre. Az akár 150 kW töltési teljesítmény és a hosszabb távok megtételét garantáló hatótáv kompromisszummentes hétköznapi használatot kínál az ügyfelek számára.

Az Audi 2018-ban már bemutatta egy másik elektromos platformjának első képviselőjét: az Audi e-tron GT tanulmányautó kifejezetten dinamikus kupévonalával a Los Angeles-i Autószalonon tartotta világpremierjét. Az itt bemutatott technológiát a Porsche szakembereivel közösen fejlesztették ki az Audi munkatársai, a formaterv és az e-tron GT tanulmány karaktere azonban magán hordozza az Audi egyértelmű stílusjegyeit.

Egy másik, az Audi és Porsche fejlesztési csapatainak közös projektje a Prémium Elektromos Padlólemez (Premium Architecture Electrification - PPE). Ez számos, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi modellcsalád alapjaként szolgál majd az igen keresett B szegmenstől a D szegmensig. SUV modellek és alacsony padlólemezzel rendelkező, hagyományos karosszériájú autók készülnek ezen az alapon, amelynek legnagyobb előnye, hogy kizárólag elektromos hajtárendszerhez tervezték. Ez előnyt jelent a karosszéria súlya és arányai tekintetében is.

A Volkswagen Csoport több márkája is együttműködik a moduláris elektromos platform (modular electrification platform - MEB) fejlesztése kapcsán, amely az Audi e-modellsorozatának alapját adja, legfőképpen az igen keresett A szegmensben.

Az AUDI AG hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autóinak sorát is jelentősen kibővíti. „A jövőben gyakorlatilag minden piaci szegmensben jelen leszünk egy olyan modellel, amelyet belső égésű motor és elektromos erőforrás együttesen hajt, és amelyet fali csatlakozóról lehet tölteni.” – tette hozzá az igazgatótanács elnöke, Bram Schot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: