A Magyarországon szerdán debütáló új BMW 3-as limuzin már több mint negyven éve jelent egyet a prémium középkategória sportos vezetési élményével. Dinamikus kiállásával, agilis vezethetőségével, példaértékű hatékonyságával és innovatív felszereltségi opcióival a modell négy keréken egyesíti a BMW legfőbb értékeit, miközben iránymutató kvalitásaival időről időre új mércét állít fel. A limuzin karosszériaváltozat nem csupán a BMW 3-as sorozat abszolút meghatározó képviselője de a BMW márka hevesen lüktető szíve is egyben. A legújabb nemzedékkel a bajor prémiumgyártó ismét középpontba helyezi a 3-as BMW legendásan sportos menettulajdonságait, amelyek az elmúlt évtizedekben a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmoztak.
„1975 óta íródik a 3-as BMW története, amely 6 generáció során több mint 15,5 millió vásárló szimpátiáját nyerte el, és mint ilyen, a BMW Group egyik legfontosabb modellje. Az új hetedik generáció ismét példát állít a kategóriában páratlanul dinamikus vezethetőségével, merev karosszériájával, innovatív, a 2-es önvezető szintre is képes technológiájával, a BMW legújabb formatervezési filozófiája szerint. Magyarországon 2018-ban a kifutó BMW 3-as a második legnépszerűbb modell volt, így biztosak vagyunk benne, hogy a vadonatúj modell jelentősen hozzájárul majd a sikerekhez 2019-ben is” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója az új BMW 3-as limuzin Szekszárd mellett rendezett sajtóbemutatóján.
Dinamikus kiállás letisztult felületek és sportosan ívelt vonalak mentén
A bajor prémiumgyártó új formanyelve kiválóan előtérbe helyezi az új BMW 3-as limuzin egyszerre modern és dinamikus karakterét, amely letisztult felületek és precízen rajzolt, sportosan ívelt vonalvezetés mentén öltött testet. Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4 709 milliméter), 16 milliméterrel szélesebb (1 827 milliméter) és 1 milliméterrel magasabb (1 442 milliméter) elődjénél, a 41 milliméterrel megtoldott tengelytávolság (2 851 milliméter) pedig elöl 43, míg hátul 21 milliméterrel szélesebb nyomtávokkal párosul. Mindez nem csupán a tengelyek közötti egyenlő terhelés-elosztást javítja, de az új modell vérpezsdítő agilitását is fokozza.
Elegáns utastér a vezetési élmény jegyében
A BMW új formanyelve az új BMW 3-as limuzin ajtajai mögött is precíz felületelrendezési alapelv szerint kel életre. A belső elemek kialakítása és elhelyezkedése az utastér tágasságát hangsúlyozza, a műszerfal vonalvezetése pedig a vezetőre összpontosít, a vezetés élményének intenzitását fokozva. A központi kijelző és a műszeregység harmóniája, a magasra húzott középkonzol, valamint a modern műszerfal és a könnyed ajtókárpitok egységes dizájnja nyugalmat árasztó, komfortos atmoszférát teremt, némi sportos fűszerezéssel.
Öt erőforrás már a piaci bevezetéstől
Az új BMW 3-as limuzin piaci bevezetését öt csúcstechnológiás, rendkívül hatékony erőforrás színesíti. A paletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor dolgozik, 100 kilométerre vetített 5,7 – 6,0 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 129 – 137 gramm* károsanyag-kibocsátás mellett. A BMW 330i motorházteteje alatt ugyanakkor a tömegtermelésben kínált BMW modellek eddigi legerősebb négyhengeres erőforrása ünnepli világpremierjét, a 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményhez pedig 100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 132 – 139 gramm* károsanyag-kibocsátás társul. Az új BMW 3-as limuzin motorpalettáján két négyhengeres és egy hathengeres dízelmotor is található, előbbiek a BMW 318d esetében 110 kW / 150 lóerő (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,2 – 4,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112 – 120 gramm / km)*, illetve a BMW 320d esetében 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 115 – 122 gramm / km)*. A BMW 330d meghajtásáról gondoskodó, soros hathengeres dízelmotor 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítménye 100 kilométerre vetített 4,8 – 5,2 liter* átlagos üzemanyag-fogyasztással és kilométerenkénti 128 – 136 gramm* károsanyag-kibocsátással párosul. Az újdonság piaci bevezetéséről kezdve a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhetővé válik, a BMW 320d xDrive modell képében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 125 gramm / km)*. Az új BMW 3-as limuzin mindegyik modellváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.
Innovatív futómű-technológia a sportosan dinamikus vezethetőség és a fejedelmi menetkomfort tökéletes egyensúlya érdekében
Az új BMW 3-as limuzin járműszerkezetének és futómű-technológiájának megtervezésekor a mérnökök jó pár kompromisszum-mentes prioritást felállítottak: ilyen volt többek között a sportos vezethetőség, a vérpezsdítő agilitás, a mérnökien precíz irányíthatóság és a kiváló fékerő. Az újdonság súlypontja ezért az elődmodelléhez képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés tökéletes egyensúlyban, 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig a hasonló hajtáslánccal és felszereltségi csomaggal felvértezett elődmodellhez viszonyítva 55 kilogrammal csökkent. A karosszériaváz, illetve a kormánymű hajszálpontos reakcióihoz és a modell menetkomfortjának fokozásához nagymértékben hozzájáruló futómű-rögzítési megoldások merevítése eközben jelentős mértékben fejlődött. A szélesebb nyomtávok az új BMW 3-as limuzin vérpezsdítő agilitására és mérnökien precíz kormányozhatóságára is jótékony hatást gyakorolnak, a kerekek nagyobb dőlésszöge pedig minden korábbinál intenzívebb keresztirányú gyorsulást tesz lehetővé. Az új BMW 320d modell légellenállási együtthatója ráadásul 0,23-ra csökkent.
Prémium minőség és rendhagyó felszereltségi opciók
Az új BMW 3-as limuzin prémium karakterét számos rendhagyó és innovatív opció fokozhatja tovább. A bajor prémiumgyártó ügyfelei négy különböző, előre összeállított felszereltségi csomag közül választhatnak: az alapfelszereltség alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport szintek érhetők el a modellhez. Az utazás kényelmét és az új BMW 3-as limuzin exkluzivitását mindezeken felül újratervezett kormánykerekek és utastéri dekorbetétek, az opcionális extrafelszereltség részeként Vernasca bőrkárpit és BMW Individual Merino bőrkárpit, Sensatec bevonatú vagy bőrözött BMW Individual műszerfal, háromzónás automata légkondicionáló, kiegészítő fűtőberendezés, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltés fokozhatja tovább. A modellt a BMW már az alapfelszereltség részeként zajcsillapító szélvédővel szereli fel, a prémium minőségű üvegezés az opcionális extrafelszereltség részeként az oldalsó ablakok alternatíváiként is megrendelhető. Az ugyancsak extrafelszereltségként elérhető panoráma üvegtető immáron 100 milliméterrel hosszabb átlátszó felületet kínál, a hangulatvilágítás árnyalatai az egész utasteret betöltik, a Harman Kardon zenerendszer pedig kivételes akusztikai élményt garantál.
Iránymutató innovációk az automatizált járművezetés korszaka felé vezető úton
Az új BMW 3-as limuzin egy sor kifinomult, jövőbe mutató vezetést támogató rendszerrel hozza közelebb a nagymértékben automatizált járművezetés korszakát. A hetedik nemzedékébe lépő modellsorozat alapfelszereltségei között az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning with City Braking) legújabb verziója is megtalálható, amely már nem csupán a gyalogosok és a többi autós, de a jármű környezetében közlekedő kerékpárosok mozgását is figyeli. Az opcionális extrafelszereltségek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Departure Warning), a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel (Lane Change Warning), a hátsó ütközésvédelemmel (Rear Collision Prevention) és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel (Crossing Traffic Warning) felszerelt Driving Assistant csomag is megtalálható. A Driving Assistant Professional csomag még tovább fokozza az új 3-as BMW-ben utazók kényelmét és biztonságát, többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), amely még a legkeskenyebb sávokban is segít a vezetőnek a kormányzásban, illetve az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztenssel (Lane Keeping Assistant with Side Collision Protection and Evasion Aid). A BMW Head-Up kijelző új generációja minden korábbinál nagyobb kivetítési felületet kínál, optimalizált háromdimenziós grafikával és új tartalmakkal.
Intuitív vezérlés és interaktív járműkapcsolat: a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziója és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens
A vezető preferenciái szerint működő modern, digitális funkciók rendkívül széles tárházával a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója élen jár a fedélzeti járművezérlő- és kijelzőrendszerek optimalizálása terén. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés a teljes mértékben digitális, 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 10,25” méretű, színes központi kijelző párosával a megjelenített tartalmakat szisztematikusan elrendezve, más-más kontextusba helyezve, személyre szabható grafikákkal jeleníti meg. A BMW ügyfele a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, a BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.
A BMW 3-as limuzin kiskereskedelmi árlistája
Modell |
Bruttó ár |
320i |
11 601 000,-Ft |
330i |
12 890 000,-Ft |
318d |
10 894 000,-Ft |
320d |
11 471 000,-Ft |
320d xDrive |
12 950 000,-Ft |
330d |
14 290 000,-Ft |
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
* Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.