DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Egyéb

Sportos és hatékony - Honda e Prototype

Honda e Prototype néven, a 2019-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a legendás japán márka új, városi elektromos járművének prototípusa. A modell a 2017-ben leleplezett Urban EV Conceptből nőtte ki magát, és a Honda Electric Vision névre keresztelt európai stratégiájának szerves része.

Tervezésekor a modern életvitel igényeire fókuszáltak a Honda mérnökei, ennek megfelelően kimagasló használati érték, páratlan technikai fejlettség, valamint egyedi, vonzó megjelenés jellemzi a tanulmánymodellt, azon túlmenően, hogy – a fejlesztők elmondása szerint – magával ragadó vezetési élményt nyújt. Mindez a városi közlekedés tökéletes eszközévé teszi a Honda e Prototype-ot, nem csoda, hogy világszerte nagy az érdeklődés a Honda újdonsága iránt. 

Honda e Prototype_front_small



Feltűnő, egyszerű formavilág

A Honda e Prototype tervezői nagy használati értékű, praktikus, egyedi megjelenésű jármű megalkotására törekedtek. Kifinomult kontúrjai megbonthatatlan formai egységbe kovácsolják a motorháztetőt és a panoráma-szélvédőt, egyúttal az aerodinamikai hatékonysághoz és a csendes üzemhez is nagyban hozzájárulnak, akárcsak maga – az A-oszlopokkal egy síkba hozott – szélvédő.

A jellegzetes, letisztult megjelenést szolgálja a rejtett kilincs és tükrök helyett alkalmazott kamera-monitor rendszer is, ebben a géposztályban mindkét megoldás egyedülállónak számít. A Honda e Prototype töltőcsatlakozója a motorháztető közepére került, így az autó mindkét oldaláról könnyen elérhető és mivel fedele átlátszó, könnyedén leolvasható a szomszédságában elhelyezett, köszöntőüzenetet megjelenítő töltöttségjelző is.

Az első és hátsó, fekete paneleket egyedi, konkáv (homorú) profil teszi látványossá, a fényszórók pedig világító, kerek keretet kaptak, tiszta, egyszerű, már-már emberi arccal felruházva a modellt.

A lélegzetelállító karosszéria vadonatúj, elektromos platformot takar, amihez – a könnyű városi manőverezhetőség és a dinamikus menetteljesítmények érdekében – viszonylag hosszú tengelytáv, széles nyomtáv és rövid első-hátsó túlnyúlás társul. Szintén meghatározó az alacsony, erőt sugárzó építésmód, amit nagy kerékjárati ívekkel és széles kerekekkel fűszereztek meg a Honda munkatársai.

Honda e Prototype Interior_small

Kortárs belső fejlett technikai megoldásokkal

A modern, minimalista irányzatot képviselő, kifejezetten tágas kabin megnyugtató, békés hangulattal várja az utasokat. Ezt a lounge-okat idéző miliőt többek között a melange-szürke szófakárpittal és egyéb jelenkori otthonokban használt, kellemes tapintású anyagokkal sikerült elérni, és az elöl-hátul egyaránt teljesen sík, kardánalagút nélküli padló is fokozza a térérzetet.

Hogy az utasok mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal, intuitív, személyre szabható, dupla képernyő fut végig a műszerfalon, ami intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálja fel az elöl ülőknek. Ez a végtelenül szofisztikált, high-end kezelői felület átfogó választ ad a használhatóságra vonatkozó kérdésekre, egyszersmind rámutat, miként alakulhatnak át napjaink járművei a jövő közlekedési eszközeivé, és hogyan integrálódhatnak teljesen életvitelünkbe.

A következő generációs digitális segédletek roppant kényelmesen és könnyedén kezelhetők, így a vezető nehézségek nélkül navigálhat a menükben és a párhuzamosan futó alkalmazásokat is pofon egyszerűen irányítása alatt tarthatja. A képernyőkön a külső visszapillantó-tükröket kiváltó Kameratükör Rendszer (Camera Mirror System) képei is megjelennek, méghozzá a széleken, ergonomikusan elhelyezve, hogy természetes érzetet nyújtsanak és még biztonságosabbá tegyék közlekedést.  Ráadásként a belső tükröt is kamerával váltották ki, így teljes és precíz képet kaphat tehát a pilóta a Honda e Prototype mögött zajló eseményekről.

Honda e Prototype Rear_small

Sportos és hatékony ingázó

Az első dedikált elektromos platformra épülő kompakt Honda hatékonyság, teljesítmény és használhatóság tökéletes egyensúlyát hozza el a városokban és az elővárosokban élők számára. Hatótávolsága meghaladja a 200 km-t és mindössze 30 perc szükségeltetik, hogy a gyorstöltő 80 százalékra töltse akkumulátorait. A vezetési élmény egyszerre szórakoztató és érzelmekkel teli, pláne, hogy meglepően erős villanymotor felelős a Honda e Prototype mozgatásáért, és ami tán még fontosabb, a hátsó kereket hajtja.

A Honda e Prototype március 5-én mutatkozik be a Genfi Autószalonon, gyártása várhatóan az év második felében kezdődik.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: