A Volkswagen Haszonjárművek bemutatta a Bulli 6.1-et a nemzetközi média képviselőinek az Autostadtban, Wolfsburgban - mindössze néhány méterre attól a helyszíntől, ahol a modellsorozat első prototípusait 70 évvel ezelőtt elkészítették. Azóta a Volkswagen Haszonjárművek folyamatosan újragondolta, továbbfejlesztette és javította az európai áruszállítók, kisteherautók és lakókautók terveit. Ez a frissítés sem kivétel. Dr. Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek Igazgatóságának elnöke szerint: "Az új T6.1 modell a mának készül. Egy kipróbált jármű volt az alap, frissítettük a vezetést segítő rendszereket, az információs és szórakoztató rendszereket, valamint korszerű technológiás konnektivitással egészítettük ki. A T6 hidraulikus szervokormányát leváltotta a T6.1 elektromechanikus rendszere, ami mindent megváltoztat, mert új vezetést segítő berendezések alkalmazása előtt nyitotta meg a lehetőséget. Sedran folytatja: "A T6.1-ben új mércét akartunk meghatározni a gépjármű biztonságát, használhatóságát és kényelmét illetően. Különösen fontos szempont volt a menettulajdonságok fejlesztése. És ebben jelentős fejlődést értünk el.”
Az új támogatási rendszerek közé tartozik a szériatartozékként kínált Oldalszél Asszisztens (Cross Wind Assist). Az erős széllökések hatására automatikusan stabilizálja a Bulli 6.1. futását. Új felszereltségek: a Lane Assist sávtartó rendszer; a Park Assist egyszerűsíti a parkolást; a sávváltást segítő asszisztens opcióval már elérhető, hogy manőverezésnél minden rendben menjen; a Rear View Assist segédeszköz tolatásnál segít elkerülni a baleseteket; és a Trailer Assist könnyebbé teszi az utánfutóval való manőverezést. Az újdonságok körét a dinamikus táblafelismerő rendszer egészíti ki.
A T6.1 műszerfalát újratervezték. Albert Kirzinger, Vezető Tervező: "A járművezető munkahelyét következetesen a digitális világ elvárásainak megfelelően terveztük meg." Ez biztosítja a digitális pilótafülke (teljesen digitális eszközök) és a harmadik generációs moduláris információs és szórakoztató rendszer (MIB3) integrálásának feltételeit a T6.1-be. A digitális pilótafülke és a MIB3 fúziója új digitális megjelenítést és vezérlést eredményez.
Az információs és szórakoztató rendszerek legfontosabb új eleme a beépített SIM-kártya (eSIM). Ez az eSIM új, online alapú funkciók és szolgáltatások széles skáláját nyitja meg. A MIB3 rendszerek olyan funkciókat is kínálnak, mint az internetes rádió és a zenei streaming szolgáltatások. Az eSIM intuitívabbá teszi a felhasználói élményt. Ez annak is köszönhető, hogy a T6.1 új 8 és 9,2 hüvelykes információs és szórakoztató rendszerei hangvezérléssel is kezelhetők.
A motorválasztékot is átalakították. A T6.1 forgalmazása nagy teljesítményű, 2,0 literes turbódízel motorokkal (2.0 TDI motorok 66 kW / 90 LE és 146 kW / 199 LE között) indul. Mindegyik megfelel az Euro-6d-TEMP-EVAP kibocsátási szabványnak. Az ABT-vel való partnerség alapján a T6.1-et akár nulla helyi kibocsátású járműként is kínálják (82 kW / 112 LE). Az akár 77,6 kWh kapacitású akkumulátorok 400 km-nél nagyobb hatótávolságot (NEDC) tesznek lehetővé - így a jármű ideális a városi kereskedelmi feladatokhoz.
1) Ezt a járművet még nem forgalmazzák