A PEUGEOT a 2019-es genfi autószalonon most bemutatja a feszültségtől vibráló 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmányt, mely előrevetíti, hogy milyen lesz ez az új termékcsalád. Ahogy az #UNBORING THE FUTURE jelmondat is ígéri, a PEUGEOT járművek volánjánál izgalmas jövő elébe nézünk. És mivel az élvezetes vezetés egy tőről fakad az elektromos meghajtással, magától értetődőnek tűnt egy olyan termékcsalád kialakítása, mely a teljesítményt helyezi a középpontba.
A PEUGEOT SPORT mérnökeinek szakértelmét dicsérő 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED koncepció a formabontó PEUGEOT 508 hibrid változatát veszi alapul. A nagy teljesítményt alacsony CO2-kibocsátással párosító tanulmány minden eddigi PEUGEOT modellnél jobb teljesítményértékekkel és elegáns, sportos külsővel rendelkezik.
Peugeot Sport Inside
A GT és a GTi kivitellel a PEUGEOT már most is kiemelkedő szolgáltatásokat nyújt, melyek a HYBRID és a HYBRID4 változattal még tovább bővülnek majd. Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány azonban még ennél is messzebb megy. Egy nagy teljesítményű, elektromos meghajtással is rendelkező új termékcsalád előképét üdvözölhetjük benne.
Új stratégiájával a PEUGEOT azt bizonyítja, hogy az elektromos meghajtás egy újfajta intelligens teljesítmény forrása, melynél a dinamikus tulajdonságok és a környezeti hatékonyság kéz a kézben járnak. A termékcsalád fejlesztésével a márka a PEUGEOT SPORT-ot bízta meg, mely mindig is a szívén viselte a PEUGEOT modellek teljesítményét, és a márka legsportosabb modelljeit jegyezte eddig. A PEUGEOT SPORT hírnevét természetesen a legmagasabb szintű nemzetközi autóversenyek és a nagyközönségnek rendezett bajnokságok alapozták meg, még pedig olyan modellekkel, mint a Le Mans-i, ill. a Dakar-győztes 908 és 3008 DKR vagy a 208 R2, a 308 Racing-Cup és a 308 TCR.
A PEUGEOT SPORT a közutakon is kamatoztatja tudását: a részleg nevéhez fűződik a PEUGEOT RCZ-R (2013), a 208 GTi 30th (2014) és a 308 GTi by PEUGEOT SPORT (2015) megtervezése. A mostani tanulmánynál a PEUGEOT SPORT két másik – előfutárnak is tekinthető – elektromos koncepció-autóval szerzett tapasztalatára támaszkodott:
- a különösen hatékony 208 HYbrid FE (2013) a GTi-s teljesítmény mellett az akkori legkisebb belső égésű motorénál alacsonyabb fogyasztási és emissziós értékeket tudott felmutatni. A számos fejlesztésnek köszönhetően a CO2-kibocsátást 46 g/km-re sikerült letornázni, miközben a 0–100 km/h-ra való gyorsulás mindössze 8 másodpercet vett igénybe,
- a 308 R HYbrid tanulmány (2015) kimagasló teljesítményével hívta fel magára a figyelmet: 500 LE összesített teljesítmény, 730 Nm nyomaték és mindössze 4 másodperc alatt elért 100 km/h-s sebesség.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány a fenti eredményeken kívül a legújabb műszaki vívmányokra is épít, teljesítmény, hatékonyság és elevenség kivételes összhangját valósítva meg ezzel.
Csúcstechnológia és teljesítmény
A PEUGEOT SPORT mérnökei a három különböző motor (PureTech 200, egy 110 lóerős első és egy 200 lóerős hátsó villanymotor), a kétféle energiaforrás és a négykerékmeghajtás kombinálásával látványos gyorsulásokat és 500 Nm maximális nyomatékot tudtak biztosítani. E jellemzőknek köszönhetően az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány egy 400 lóerős belső égésű motorral szerelt modellel is felveszi a versenyt:
- 0–100 km/h: 4,3 s
- 0-400 m: 12,5 s
- 0-1000 m: 23,2 s
- 80–120 km/h: 2,5 s
- 80–180 km/h: 9,3 s
- Végsebesség: 250 km/h
És mindez mindössze 49 g/km CO2-kibocsátással jár együtt (WLTP).
A fékrendszer is a fenti teljesítményértékekhez igazodik: az alumíniumcsészére szerelt, 380 mm-es hűtött első tárcsafékeket fix féknyeregben csúszó négy (38 és 41 mm átmérőjű) fékdugattyú fogja közre. Az új PEUGEOT 508 kitűnő padlólemezén végrehajtott speciális beállításoknak köszönhetően alacsonyabb lett a hasmagasság, új a csillapítási mechanizmus, és elöl 24 mm-rel, hátul 12 mm-rel lett nagyobb a keréktávolság. A kormánymű is pontosabb, ami nagyobb hatékonyságot és fokozott vezetési élményt eredményezett. Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmány nagyteljesítményű Michelin gumikkal van felszerelve: a 245/35 R20-as Pilot Sport 4S abroncsok kivételesen jól tapadnak.
Mindenből a legjobbat!
A tervezett nagy teljesítményű villamosított termékcsalád filozófiájának megfelelően az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED tanulmánnyal egy többregiszteres, sokféle érzéki benyomással szolgáló új világ tárul fel. A vitathatatlanul nagy teljesítményhez a plug-in hibrid technológia előnyei is társulnak. A hatékony, 11,8 kWh-s akkumulátorral teljesen elektromos üzemmódban akár 50 km-t is meg lehet tenni (WLTP).
Sport üzemmódban a hagyományos és a villanymotorok teljesítménye egészen 190 km/h sebességig összeadódik, ami minden körülmények között bravúros gyorsulásokat eredményez. Hihetetlen élvezet egy példásan környezetkímélő autóban!
Kimondottan sportos karakter
A PEUGEOT SPORT tanulmánya újradefiniálja a sportosság fogalmát, és az elektromos meghajtáshoz újfajta stílusfelfogást is párosít egyben.
A modellnél új dimenziókat kapott az aerodinamika, ami meglepő, kifinomult arányokat eredményezett:
- a 3D nyomtatási technológiával készült, finoman munkált hűtőrács szabadon mozgó lamellái csak úgy hasítják a levegőt. Helyzetükből adódóan semmit nem bíznak a véletlenre, és közvetlenül a hűtőradiátor felé terelik a külső levegőt,
- az élesebb vonalakkal rajzolt első lökhárító a jobb hűtés érdekében nagy légbeömlőkkel van ellátva,
- a lökhárító két oldalán és a karosszéria alján található légterelők az optimális légáramlás biztosításával csökkentik a légellenállást,
- a hátsó háromszögablakoknál, ahol hagyományosan a GT Line, ill. GT felirat szokott lenni, keskeny légterelő szárnyacskák kaptak helyet,
-hátul azonban nincsenek légterelő lapok, melyek csak megbontanák az eredeti design finom egyensúlyát,
-az új hátsó spoiler amellett, hogy hatékony, a sportos karaktert is erősíti.
A karosszéria szelénszürke árnyalatban pompázik, mely a speciális gyöngyházfényű récsecskéknek köszönhetően a rá eső fénytől függően más-más hatást kelt. A magnetikus hatású, felvillanyozó kriptonitszínű betétek viszont egyszer s mindenkorra az említett sportos és modern termékcsaládba sorolják a tanulmányt.
Az új 20’’ alumínium keréktárcsák dinamikusabb megjelenést biztosítanak, és a fékek hűtéséről is jobban gondoskodnak. A gravírozás a fekete és szelénszürke árnyalatoknak elegánsan sportos jelleget kölcsönöz. Az apró részletekre való odafigyelés kiváló példája a csillag alakú felniközép, mely teljesen eltakarja a csavarokat. A keréktárcsákon átsejlenek a PEUGEOT SPORT ENGINEERED feliratú, kriptonitzöld féknyergek.
A krómdíszítések a határozottabb megjelenés érdekében csillogó feketére váltottak, a legendás PEUGEOT oroszlán, valamint a modellfeliratok pedig a legutóbbi PEUGEOT e-Legend tanulmányról más ismerős speciális eloxált bevonatot kaptak. Az időtlen sportosság szimbólumaként a visszapillantó tükröket karbonszálas házzal látták el.
Az ösztönös vezetést elősegítő PEUGEOT i-Cockpit®
A PEUGEOT i-Cockpit® – most még inkább, mint valaha – a teljesítményt és az ösztönös vezetést szolgálja: a kisméretű kormány sokkal fürgébb viselkedést biztosít, a magasra helyezett, jól olvasható műszeregységnek köszönhetően pedig a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.
A kényelmes, stabilan tartó üléseket kriptonitzöld, ill. fekete díszöltésekkel varrott bőr- és Alcantara®-kárpit borítja. A tervezők különös gondot fordítottak az utastér minden elemére, a tetőt, valamint a szélvédő-, ajtó- és háromszögablak-kereteket is beleértve, melyek Alcantara®-borítást kaptak.
A megszokott módon alul-fölül csapott kormány részben Alcantara®, részben karbonszálas bevonatú. A kormány alsó részét díszítő betéten a PEUGEOT SPORT ENGINEERED három csíkja látható, a díszöltések pedig kriptonitzöld, illetve fekete színűek. Az Alcantara bevonatú sebességváltó fülek szemre és tapintásra is új élményt nyújtanak.
A szintén Alcantara®-bevonatú ajtóbelsők egy része áttört, méhsejtes szerkezetű, kriptonitszínű apró bemélyedésekkel, a műszerfal kárpitja azonban már homogén kiképzésű, csak a felső részen köszönnek vissza a kriptonitzöld díszvarrások. A középkonzol a sportos elegancia jegyében karbonszálas elemekkel díszített.
A 10” kapacitív típusú HD érintőképernyő és a magasra helyezett 12,3” digitális kijelző grafikus designjában szintén meghatározó szerepet kapott a kriptonit.
A tervezők figyelmét a legapróbb részlet sem kerülte el: egy leheletnyi kriptonit az ajtókilincsek belső felületére is jutott.