DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Egyéb

A BMW a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon

Nagyközönség előtt debütál az új BMW 7-es sorozat, reflektorfénybe gurul a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különkiadás, folytatódnak a hálózatról tölthető modellek költségmentes töltésével kecsegtető BMW Energy Services kísérleti projektek és bemutatkoznak a negyedik generációs plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt újdonságok: az új BMW 330e limuzin, az új BMW X5 xDrive45e és az új BMW 7-es sorozat hálózatról tölthető modellváltozatai.

A 2019. március 7-17. között megrendezendő 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW folyamatos modellújítási hulláma luxusszintű szereplőit és hálózatról tölthető modellpalettája újdonságait gurítja reflektorfénybe. Az új BMW 7-es sorozat mindössze néhány héttel nemzetközi leleplezése után, Genfben mutatkozik be először a nagyközönség előtt, miközben saját fejlesztésű plug-in hibrid hajtáslánca negyedik generációjának debütálásával a bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtás irányába mutató, innovatív technológiában rejlő lehetőségeket is kihangsúlyozza:

P90333086_highRes_the-new-bmw-7-series_resize



BMW 745e, BMW 745Le, BMW 745Le xDrive

- Maximális rendszerteljesítmény: 290 kW / 394 lóerő

- Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,1 – 5,3 másodperc

- Tisztán elektromos hatótávolság: 50 – 58 kilométer

- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,6 liter / 100 km

- Kombinált energiafogyasztás: 15,1 – 16,3 kWh / 100 km

- A belsőégésű erőforrás kombinált károsanyag-kibocsátása: 48 – 52 gramm / km*

BMW 330e limuzin

- Maximális rendszerteljesítmény: 185 kW / 252 lóerő

- Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,0 másodperc

- Tisztán elektromos hatótávolság: 60 kilométer

- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 liter / 100 km

- A belsőégésű erőforrás kombinált károsanyag-kibocsátása: 39 gramm / km*

BMW X5 xDrive45e

- Maximális rendszerteljesítmény: 290 kW / 394 lóerő

- Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,6 másodperc

- Tisztán elektromos hatótávolság: 80 kilométer

- Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km

- Kombinált energiafogyasztás: 23,0 kWh / 100 km

- A belsőégésű erőforrás kombinált károsanyag-kibocsátása: 49 gramm / km*

*A hatótávolságra, üzemanyag- és energiafogyasztásra, illetve károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek, amelyeket  a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számoltak ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertáltak át.

P90335802_highRes_the-new-bmw-745e-02-_resize_1

Az újgenerációs plug-in hibrid modellek világpremierje mellett a bajor prémiumgyártó a költségmentes, zöld energiafelhasználás kísérleti projektjeit is tovább folytatja. A BMW Energy Services a hálózatról tölthető modellek jövőképének meghatározó alappillérévé válhat.

A BMW Genfben felállított standját mindezeken felül a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különkiadás magával ragadó kisugárzása ragyogja majd be.

------

A bajor prémiumgyártó az első ízben Genfben bemutatkozó, új BMW 7-es sorozattal házon belül is újradefiniálja a luxus fogalmát. A luxusszegmens képviselőit megillető, újratervezett márkaembléma és a teljes egészében kiírt „BAYERISCHE MOTOREN WERKE” felirat a tradicionális minőség, az innovációs erősség és a hamisítatlan exkluzivitás egységét hirdeti. Magabiztos kiállásával, letaglózó menetteljesítményével és varázslatos felszereltségi opcióival az új luxuslimuzinban minden megvan ahhoz, hogy a BMW felejthetetlen mobilitási élménnyel ajándékozza meg végtelenül kifinomult ügyfeleit. A BMW Group vállalati stratégiája meghatározó részeként, célzottan fokozza jelenlétét a luxusszegmensben, hogy hosszú távon is bebiztosítsa világszerte töretlen értékesítési növekedését.

„Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája részeként a müncheni központú vállalatcsoport az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások négyes egységére, ezen belül is az elektromos mobilitás térnyerésére ugyancsak központi tényezőként tekint. 2018-ban a BMW Group új rekordot ért el tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei globális értékesítése terén: a vállalatcsoport a január és december közötti időszakban több mint 140 000 darab hálózatról tölthető gépkocsit adott át ügyfeleinek, amely azt jelenti, hogy Európában továbbra is őrzi vezető pozícióját a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket értékesítő, legsikeresebb autógyártóként. Átfogó modellpaletta-bővítési hulláma részeként a bajor prémiumgyártó célja, hogy 2019 végére több mint félmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain.

P90333062_highRes_the-new-bmw-7-series_resize

Először élőben: az új BMW 7-es sorozat

Tovább finomított formanyelvével, minden korábbinál fejlettebb motorpalettájával, valamint csúcstechnológiás járművezérlő-, vezetést támogató- és járműkapcsolati megoldásaival a BMW legfiatalabb zászlóshajója új dimenzióba helyezi a négy keréken átélhető luxus fogalmát. A BMW 7-es sorozat karosszériájának újragondolása a modell magabiztos megjelenését és kifinomult eleganciáját nyomatékosítja, az ajtók mögött pedig varázslatos felszereltségi opciók, szinte tökéletes zajcsillapítás, illetve a legkorszerűbb kijelző- és járművezérlő rendszer emeli új szintre az utazás kényelmét.

A luxuslimuzin tekintélyes kiállását legfőképpen az 50 milliméterrel magasabbra rajzolt frontrész, a mintegy 40 százalékkal megnövelt, egyetlen keretbe foglalt hűtőrács-pár és a keskenyre húzott első fényszórók hirdetik. A motorháztető és az első lökhárító ugyancsak új kialakítást kapott. Oldalnézetből a modell a mérnöki precizitást szimbolizálja, hiszen az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breathers légkivezető nyílásokat az aszfaltra pontosan merőlegesen tervezték meg, a küszöbtoldatokon végigfutó díszcsíkok pedig egészen a hátsó lökhárító két széléig érnek. Az újragondolt formanyelvet részletekbe menően újratervezett hátsó kialakítás zárja, új lökhárítóval, minden korábbinál keskenyebb lámpákkal és egy élesen meghúzott, rendkívül vékony fénycsíkkal. A fejedelmi kényelemről gondoskodó, exkluzív Nappa bőrkárpitozás (amely újdonságként mutatkozik be az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán) és a prémium kezeléseken átesett fákból készült utastéri betétek kiváltképp exkluzív légkört teremtenek. A tervezők ráadásul a multifunkciós bőrkormány gombjainak elrendezését is újragondolták, új helyre került az okostelefonok kényelmes töltésére szolgáló, vezeték nélküli töltőtálca, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető hangulatvilágítás is új árnyalatokkal és megvilágítási felületekkel gazdagodott. A digitális műszeregység és a központi kijelző párosa immáron a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával dolgozik, ahogyan a hátsó üléssorban elérhető BMW Touch Command táblagép is. Az új BMW 7-es sorozat széleskörű alapfelszereltségének a vadonatúj tolatási segédlet (Reversing Assistant) is része, az opcionális extrafelszereltségek palettáján pedig a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerek sorakoznak.

P90333068_highRes_the-new-bmw-7-series_resize

Az új BMW 7-es sorozat továbbfejlesztett motorpalettájának csúcsán trónoló V12-es erőforrás mostantól benzinüzemű részecskeszűrővel dolgozik, a soros hathengeres dízelmotorok hármasát pedig egy új, nyolchengeres benzinmotor egészíti ki. A luxuslimuzin plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai minden korábbinál nagyobb rendszerteljesítménnyel és hosszabb elektromos hatótávolsággal kecsegtetnek. Mindegyik modellváltozat maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

Bemutatkozik a BMW 7-es sorozat, a BMW X5 és a BMW 3-as limuzin plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatainak második nemzedéke

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW a luxuslimuzin sportos kvalitásait, fejedelmi kényelmét és utasterének pihentető környezetét a hálózatról tölthető hajtásláncok gyakorlatilag zajmentes, zéró emissziójú mobilitásával egyesíti. Az új BMW 745e, az új BMW 745Le és az új BMW 745Le xDrive meghajtásáról egy soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos erőforrás együttműködése gondoskodik, amely a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT vezetési üzemmódjában 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt présel ki magából. A nagyfeszültségű akkumulátor kapacitása ugyancsak tovább nőtt, amely minden korábbinál nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot garantál. Ez utóbbi a BMW 745e modell esetében 54 kilométerről 58 kilométerre, a BMW 745Le modell esetében 52 kilométerről 55 kilométerre, a BMW 745Le xDrive modell esetében pedig 50 kilométerről 54 kilométerre nőtt.

A hálózatról tölthető BMW X5 második nemzedékének hajtáslánca szintén egy soros hathengeres benzinmotort állít csatasorba, amely az elektromos motorral együttműködve 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes. A 2019 augusztusától elérhető BMW X5 xDrive45e 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra (előzetes érték). A motorból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban és forgalmi helyzetben optimális elosztását a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás végzi, amely a négy kerék meghajtásával a vezetés BMW modellekre jellemző élményét abszolút menetstabilitással kombinálja. A legkorszerűbb akkumulátortechnológiának köszönhetően ráadásul az új BMW X5 xDrive45e lélegzetelállítóbb, mint valaha: az újdonság a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével már akár 80 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos meghajtással, amely így károsanyag-kibocsátás nélkül fedezi a nagyvárosi ingázások szinte teljes napi távolságát. Az új BMW X5 xDrive45e ugyanakkor a hosszabb utazásokra is kiváló választás, 69 liter térfogatú üzemanyagtartályának és alapesetben 500 literes, ám egészen 1 716 literig bővíthető csomagterének köszönhetően.

Az új BMW 330e limuzin plug-in hibrid hajtásláncának műszaki alapját egy négyhengeres benzinmotor, egy elektromos erőforrás és a legkorszerűbb lítium-ion akkumulátortechnológia hármas egysége alkotja. A rendszer maximális teljesítménye 185 kW / 252 lóerő, a legtempósabb vezetési szituációkban azonban az elektromos motor alapfelszereltségként elérhető XtraBoost teljesítménynövelő funkciója átmenetileg 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni a belsőégésű erőforrást. A modell így 6,0 másodperc alatt képes letudni a nulla-százas gyorsulást (előzetes érték). A 2019 júliusában debütáló, új BMW 330e limuzin ugyanakkor nem csupán sportos menetteljesítményével, de minden korábbinál hatékonyabb működésével is rabul ejti a vezetés szerelmeseit: az újdonság tisztán elektromos hatótávolsága az elődmodellhez képest mintegy 50 százalékkal, immáron 60 kilométerre nőtt.

BMW Energy Services kísérleti projektek a költségmentes, zöld energiafelhasználásért

Modellpalettája folyamatos bővítése mellett a BMW Group – az elektromos mobilitás térnyerését segítő szolgáltatások elsőszámú innovátoraként – gőzerővel dolgozik a hálózatról tölthető BMW és MINI modellek költségmentes, zöld járműtöltési lehetőségein is. A Svájcban és Franciaországban útnak indított kísérleti projektek után 2019 áprilisától Németország is csatlakozik a megújuló energia otthonokban és utazás közben is elérhető tanulmányához. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a zöld járműtöltés mellett képesek lesznek visszatáplálni az energiát az elektromos hálózatba, a BMW Energy Services innovációiból így nem csupán az autótulajdonosok, de a flottaüzemeltetők, az energiaszolgáltatók és az ingatlantulajdonosok is profitálhatnak majd.

Mennyei luxus: a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky

A 89. Genfi Nemzetközi Autószalon látogatói az új BMW 8-as sorozat egyedülálló BMW Individual különkiadásával is találkozhatnak. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky (átlagos üzemanyag-fogyasztás és kombinált károsanyag-kibocsátás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 9,7 – 9,8 liter / 100 km, illetve 221 – 224 gramm / km) a luxus sportautó kimagasló menetteljesítményét a szó szoros értelmében Földöntúli dizájnnal és felszereltségi opciókkal egyesíti. A BMW Individual Manufaktur a különkiadás középkonzoljának betételemét, a V8-as benzinmotort életre keltő Start / Stop gombot, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó előválasztó karját, a BMW iDrive operációs rendszer érintés-érzékeny vezérlőtárcsáját és a küszöbléceket egytől egyig meteoritból formálta meg. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky kézzel varrt tetőkárpitjában, a középkonzol egyes elemein, a külső visszapillantó-házakban, az első lökhárító középső légbeömlő-rácsozásában és az első koptatókban, az Air Breathers légkivezető nyílások fészkeinek első betétfelében, valamint a négy féktárcsában egyedülálló Widmanstätten-mintázat köszön vissza.

A BMW Individual Manufaktur tervezői minden kreativitásukat, legfőbb technológiai szaktudásukat és innovációs erősségüket is latba vetették annak érdekében, hogy az éjszakai égbolt lebilincselő szépségét négy kerékre varázsolják. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különlegességei továbbá a bionikus kialakítással megtervezett, alumíniumból készült féknyergek, amelyeket a BMW Motorsport mérnökei fejlesztettek ki és amelyek egyedülálló háromdimenziós nyomtatással készültek. A különkiadás csillagos égboltot idéző dizájnnyelvezetével, Földöntúli anyaghasználatával és csúcstechológiás gyártási megoldásaival a BMW Individual a luxusautókban átélhető exkluzivitás új dimenzióját váltotta valóra.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra, illetve elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: