A Lexus megnövelt teljesítménnyel és átdolgozott formával frissítette az RC F kupét, melynek elkészült limitált példányszámú pályaváltozata, a Track Edition is. Ennek a változatnak a bemutatásával a keményvonalas autórajongóknak már nem kell egy utcai luxusautó és egy nagy teljesítményű pályagép között választaniuk, hiszen az RC F Track Edition kivitelben a Lexusra jellemző fényűzés és szakértelem mellé olyan teljesítménynövelő kiegészítők társulnak, amelyeket egyébként csak egzotikus sportkocsikban találhattunk meg. Az RC F Track Edition tulajdonosa délután gyors köröket futhat a versenypályán, este pedig a megszokott kényelemben suhan haza autójával. Ez a gép a legújabb mérföldköve a Lexus F betűvel jelzett, nagy teljesítményű termékvonalának, ami a Lexus stratégia fontos alappilléreként a jövőben is fejlődni fog. A Track Edition a széria Lexus RC F nagy teljesítményű kupé mellett tűnik fel, ami alaposan megújult a 2020-as modellévre. Még jobb lett az autó aerodinamikája, tovább csökkent a tömege, újrahangolták a futóművét és továbbfejlesztették a formáját. Mindezek együttesen az eddiginél is magasabb szintre emelték az RC F menetteljesítményeit és kifinomultságát.
„Az új RC F és különösen annak Track Edition változata állandó fejlesztés eredménye. A modell bemutatása óta történt folyamatos fejlesztésnek köszönhetően az F márka még egyedibb, még gyorsabb, tartósabb és különlegesebb képességű sportkocsikat fog jelezni. Ezek az autók olyan technológiákat vonultatnak fel, amelyek segítségével bármilyen képességű vezető tudja majd uralni teljesítményüket.” – mondta el Koji Sato, a Lexus International ügyvezető alelnöke.
Újragondolt RC F
A 2020-as Lexus RC F kupén számos változtatást hajtottak végre teljesítményének növelése és megjelenésének frissítése érdekében. A mérnökök egyik elsődleges célja a tömeg csökkentése volt, de úgy, hogy a kupé kifinomultsága és masszívsága ne szenvedjen csorbát. Hátul a tömör féltengelyek helyett üreges féltengelyeket alkalmaztak, elöl pedig a szívósor és a légkondicionáló hűtője méretének lefaragásával csökkentették a jármű tömegét. A futóműben több felfogatási pontot alumíniumra cseréltek, aminek révén csökkent a tömeg, és megmaradt a szükséges merevség. További fejlesztésként a hátsó lengőkarok és a kormánymű felfogatásának szilentblokkjai is merevebbek lettek. Ugyanígy merevebbek a motortartó gumibakok is, aminek köszönhetően az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja könnyebben tudja erejét a kerekekhez közvetíteni. Ez az egyik utolsó nagy méretű szívómotor, melyet manapság egy luxuskupéba építenek. Teljesítménye jelenleg 464 DIN lóerő vagy 341 kW (változatlan az előző modellhez képest), legnagyobb nyomatéka pedig 520 Nm 4800-as fordulaton. A teljesítménynövekedés részben a megváltoztatott szívócső-kialakításnak, részben az alacsonyabb fordulatszámon (3600 helyett 2800 1/percnél) nyitó másodlagos szívónyílásnak köszönhető. A motor erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja, de a jobb indulási reakció elősegítésére a végáttételt is megnövelték (2,93 helyett 3,13). A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. Csak egy gombot kell megnyomni a középkonzolon, és a rendszer a pillanatnyi tapadás alapján, a maximálisan elérhető gyorsulásnak megfelelően állítja a pillangószelepet. A vezetőnek mindössze a fékpedált kell nyomva tartania, majd benyomni a rendszert aktiváló gombot, aztán a gázpedál lepadlózásával felpörgetni a motort, és felengedni a féket. A rendszer használatával 0-100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul fel az RC F. A menetteljesítményeket tovább javítja a Michelin Pilot Sport 4S gumi használata, amit kifejezetten az RC F számára fejlesztettek ki. A széria Michelin kivitelhez képest az RC F számára készült gumin más a profil formája, mintázata, valamint más a gumikeverék is. Ezeket a változtatásokat kifejezetten az alulkormányzottság csökkentésére, a keresztirányú tapadás javítására és az extrém viszonyok közötti élettartam növelésére hajtották végre.Mindezek mellett apró, de fontos változtatásokat végeztek az RC F formatervén annak érdekében, hogy tovább finomítsák agresszív formavilágát. Elöl a lámpatestek változtak, amelyek LED-technikájúak, és magukban foglalják a nappali menetfényt is. A jellegzetes hűtőrács formája némileg megváltozott egy alsó szegélynek köszönhetően, ami vizuálisan rövidebbé teszi az orr-rész megjelenését. Hátul új hátsó lámpatestek simulnak az újraformált lökhárítóba, amely letisztultabb, finomabban kidolgozott megjelenést kölcsönöz az autónak.
RC F Track Edition: F, magas fokra emelve
A limitált példányszámban készülő RC F Track Edition több mint egy egyszerű felszereléscsomag. Sokkal inkább precíz mérnöki munkával megtervezett kiegészítők sora, melyek tökéletes összhangban végzik munkájukat, és új szintre emelik a menetteljesítményeket. Fejlesztéséhez a Super GT és IMSA sorozatban versenyző Lexus-csapatok adták az ötleteket. A Track Edition tervezésekor fontos szempont volt, hogy a teljesítményfanatikusok a menetkörülmények széles spektrumában tudják kihasználni az autó képességeit. Az uralható, kiszámítható teljesítmény kulcsa a szigorú mérnöki munka, és persze az összes legyártandó RC F összeszerelését felügyelő Takumi mesterek precizitása. Ők azok, akik az autó minden egyes elemét megvizsgálták, hogy lehet-e még fejleszteni rajta, de a Track Edition nem csupán a puszta csúcsteljesítményről szól. Ez az autó továbbra is egy kompromisszumok nélküli, nagy teljesítményű luxuskupé maradt, amely a versenypályán és az országúton egyaránt lenyűgöző.
Finomabb vonalak és pontos diéta
Az RC F Track Edition egyik kulcsfontosságú erőssége az aerodinamikája. Az első, szénszálas légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt. Ennek a paradoxnak tűnő tulajdonságnak az elérése érdekében a mérnökök úgy formálták a légterelő elemet, hogy az kisimítsa a levegő áramlását, miközben csökkenti a turbulenciákat is. Ezután nagyon lapos szögben megdöntötték, s ezáltal olyan leszorítóerőt hoztak létre, ami még nem befolyásolja a levegő áramlását az autó körül. Ennek eredményeképpen az aktív légterelőhöz képest akár 26 kilogrammal nagyobb leszorítóerő érhető el. Akárcsak a szériaváltozaton, úgy a Track Edition kivitelen is elsődleges fontosságú volt a súlycsökkentés. Az előző RC F-hez képest előreláthatólag 70-80 kg tömegcsökkentést sikerült elérni, de ennél is fontosabb, hogy a mérnökök olyan helyeken tudtak súlyt csökkenteni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, óriási hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra. Ugyanennek a célnak az érdekében minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák forognak. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékeket 19 colos, forgácsolt BBS alufelnik veszik körül, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején. További tömegcsökkentés vált lehetővé a szénszálas karosszériaelemek használatával: a tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is ebből a könnyű anyagból készült. Ezeknek az elemeknek a nagy része ugyanott készül, ahol a két évig gyártott Lexus LFA elemeit is gyártották. A szériafelszerelésként beépített titán kipufogódob és kipufogóvégek révén a Track Edition további tömeget takarít meg. A nagy szériában gyártott autókon ritkán alkalmazott titán nem csupán az össztömeget redukálja, hanem jobban is mutat vele az autó, és hangzása is jellegzetes. Ennek a javított hangzásnak ugyanaz az 5,0 literes V8-as szívómotor az alapja, amit minden RC F-be beépítenek. Annak érdekében, hogy a Track Edition belseje még különlegesebb legyen, a kárpitozás vörös bőrből készül, az üléseket Alcantara, az ajtókat és a műszerfalat pedig vörös karbonbetétek díszítik. Csak két fényezés rendelhető, melyek kizárólag a Track Edition számára készülnek: ezek az Ultra Fehér és a Nebula Matt Szürke. A 2020-as Lexus RC F és a RC F Track Edition gyártása 2019 márciusában kezdődik. Az árakat a forgalmazás megkezdésekor hozza majd nyilvánosságra a Lexus.