Ezek voltak a SEAT elnökének, Luca de Meo-nak szavai 2016-ban a SEAT első szabadidő autójának bemutatásakor. Két és fél évvel később ez a szándék teljesült, és a SEAT ma már három SUV-val, azaz szabadidő autóval rendelkezik kínálatában. Mindegyiknek közös a fejlesztési DNS-e, de mindegyik megkülönböztethető egyéniség, és mindhárom gépkocsi először jelent meg együtt az utakon abban a városban, amelyikben létrehozták őket.
Formatervezés Barcelonában: ami döntő tényező a szabadidő autót vásárlók 65 %-a számára. A SEAT-oknak közös az eredete: Barcelona. „Mindhárom autó csak ebben a városban jöhetett létre”- vélekedik Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója. Mindegyik autó elegáns, sportos és a részletek iránti figyelemmel jött létre, ezek mindhárom autó közös tulajdonságai, de mindegyik modell saját jellemzőkkel is bír. Így például az Arona erős crossover jelleggel, 68 lehetséges színváltozattal dicsekedhet, az Atecát elegáns sziluettje különbözteti meg, míg a Tarraco-t jellemző orr része emeli ki környezetéből, ugyanakkor ezek jelzik, hogy milyenek lesznek a SEAT modellek a jövőben.
Minden igényt kielégítő motorok: Az Arona 95 lóerejétől a Tarraco 190 lóerejéig a három szabadidő autó a motorok széles választékát kínálja, és garantálja a teljesítményt, a hatékonyságot és a megbízhatóságot. Mindezen túl az Arona kategóriájának első modellje, amelyik sűrített földgázzal (CNG) működő motort kínál, miközben a Tarraco már hálózatról tölthető hibrid változatban is elérhető lesz. "A SEAT legnagyobb szabadidő autója a funkcionalitás és a sokoldalú kihasználhatóság mesterműve” -, mondja dr. Matthias Rabe, a SEAT a kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.
Elsődleges a biztonság: a közlekedési dugó-asszisztens, a sávtartó automatika, az adaptív távolság tartó rendszer, a városi vészfék funkció. - csupán néhány elem a legkorszerűbb biztonsági segédprogramok közül, amelyeket a SEAT szabadidő autóiba beépítettek, és amelyek a márka biztonság iránti elkötelezettségét mutatják, a Tarraco pedig még magasabbra emeli a lécet, a gyalogost és kerékpárost felismerő rendszereik beépítésével.
Összekapcsolva a jövővel: A gépkocsit vásárlók 28 %-a számára a gépkocsi összekapcsolhatósága elsődleges fontosságú tulajdonság. A SEAT intenzíven dolgozik azon, hogy a legjobb megoldásokat kínálja válaszként környezetünk növekvő digitalizálásra, és a három szabadidő autó demonstrálja ezt. Egyrészt a digitális műszerfallal és a 8 colos érintő-képernyővel, másrészt az okos telefon és a gépkocsi közötti kapcsolatot adó Full Link funkcióval. Ez a rendszer az okos telefont a gépkocsival az Apple Car Play, az Android Auto valamint a Mirror Link alkalmazásokkal kapcsolja össze, garantálva ezáltal az okos telefon és a gépkocsi biztonságos összeköttetését.
Értékesítési sikerek: A vásárlók 30 %-a jelenleg olyan gépkocsit választ, amelyik a szabadidő autóknál elérhető megemelt üléspozíciót kínál. Az elmúlt öt évben az ilyen közepes méretű gépkocsik értékesítése majdnem megkettőződött Európában, és ez a növekvő tendencia tovább emelkedik. Az eladások ebben a kategóriában várhatóan 40 %-kal emelkednek 2025-ig, és elérik a 2.8 milliós darabszámot. A SEAT esetében a szabadidő autók jelentik a kulcstényezőt a vállalat értékesítéseinek fellendülésében, mert a márka által értékesített minden harmadik gépkocsi szabadidő autó.
Három szabadidő autó, tények és számok
ATECA |
ARONA |
TARRACO |
|
A bevezetés időpontja |
2016 |
2017 |
2018 |
Ülések száma |
5 |
5 |
Max 7 ülés |
Hosszúság (mm) |
4363 |
4138 |
4735 |
Motorok |
115 LE 1.0 TSI- tül 190LE 2.0 TSI-ig |
95 LE 1.0 TSI-től 150 LE 1.5 TSI-ig |
150 LE 1.5 TSI től 190 LE 2.0 TSI és 190 LE 2.0 TDI-ig |
Csomagtartó mérete (literben, ledöntött hátsó ülésekkel) |
Max 1604 |
Max 1280 |
Max 1920 |
Alkották: |
Barcelona |
Barcelona |
Barcelona |
Gyártják: |
Kvasiny (Cseh Köztársaság) |
Martorell (Spanyolország) |
Wolfsburg (Németország) |