Újdonságból idén sem lesz hiány, a kék ovál 2019-ben kijön a friss Focus ST kivitelével. Az újdonságnál 280 lóerőt és 400 Nm-t tudó benzinmotor váltja a régi erőművet, de a combos dízelről sem feledkeztek meg. A kényelmeseknek elérhető a Ford új fejlesztésű nyolcsebességes automataváltója. Ez a sportos verzió jól megágyaz a következő generációs RS-nek, amely szokás szerint később érkezik. A Mustang-rajongókat a Bullitt kivitel élteti, amit Brembo fékekkel és 464 lóerős motorral szereltek.
A tavaly februárban bemutatott EcoSport teljes siker, de hogy a romániai krajovai gyár kapacitása még jobban ki legyen használva, idén landol a valamivel az EcoSport fölé pozicionált, vadonatúj szabadid-autó. Az újdonságot Pumának hívják, anno ezen néven kis sportkocsi futott Európában, más információ sajnos nincs az újdonságról.
A Kuga teljesen megújult változata idén érkezik, amely kényelmesebb és nagyobb lesz, mint a jelenlegi modell. Érdekesség, hogy a most futó változat itthon meglepően sikeres.
A haszonjárműves vonal sem marad ki az újdonságokból, elsőként ott az alapos átalakuláson átmenő Ranger. Ez annyit jelent, hogy újabb, tisztább és erősebb motorok kerülnek a pickupba és a külseje is megújul. A legnagyobb csemegét a nyáron érkező Ranger Raptor jelenti, ami a gyárilag tuningolt kisteherautót jelent, komoly terepképességekkel. Erről itt olvashat bővebben.
Már kapható a tengerentúlon a Lincoln Aviator, amely az új D6-os, hátsó hajtású és 4x4-es autóknak szánt padlólemezre épül. (Elviekben ez szolgál majd alapként a következő generációs Mustangnak is.) Ennek a típusnak lesz a polgáribb kivitele, a Detroiti Motor Show-n egy héten belül bemutatkozó új Ford Explorer.
A Ford gondolt egy merészet és áthozza Európába a háromliteres V6-os motorral szerelt tölthető hibrid változatot. Ez okos lépés, mert a sok alumíniumot tartalmazó, testes, viszonylag könnyű és friss fejlesztésű SUV felénk zöld rendszámos hibridként kapós lehet.
Az újdonságról csak kémfotók keringenek a világhálón, segítséget ad a szériaautó elképzelésére a rendőrségi verzió, amelyet nemrég lepleztek le. A minket legjobban érdeklő változat, a háromliteres, V6-os benzinmotorral szerelt tölthető hibrid.
Az elhangzott információk a Ford évnyitó sajtórendezvényén hangzottak el, ahol persze büszkén mutatták be a tavalyi számokat. Tavaly 166234 darab új autót adtak el Magyarországon, idén 182 ezret irányoznak elő.
A személyautókat és a haszonjárműveket tartalmazó összesített eladásokat nézve igen jól szerepelt a kék ovál: tavaly 20047 darabbal nyerték az összetettet. Ez nekik nem újdonság, kilenc éve mindig nyerik ezt a számot...
Csak a személyautókat nézve a második helyre került a Ford 13653 darabbal, az első az itthon verhetetlennek tűnő Suzuki. A kishaszongépjármű piacon az eladott 6201 darab autó elég volt az aranyhoz, ez a teljesítmény azért megsüvegelendő, mert a második helyezett 2785 haszonjárművet értékesített.