Magasabb fokozatba kapcsol az új BMW 3-as limuzin 2019 tavaszára előirányzott piaci premierje: a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH az új sportlimuzin extrém menetdinamikával felvértezett modellváltozatáról is lerántja a leplet. A BMW M340i xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 172 gramm / km)* szívét egy vadonatúj fejlesztésű, 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor adja, amely a BMW M-specifikus futómű-technológiával és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve a prémium középkategóriában egyedülálló, kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel a modellt. Az újdonság rendkívül sportos karakterét típus-specifikus karosszériajegyek és a vezetés élményét hirdető felszereltségi opciók nyomatékosítják. Az új BMW M340i xDrive limuzin világpremierjének a nagyközönség előtt november 30. - december 9. között nyitva álló Los Angeles-i Autószalon ad otthont, amelyet követően az első példányok 2019 júliusában érkeznek meg az utakra.
Gyorsulás, kanyarsebesség, agilitás, kormányzási precizitás, fékerő – az új BMW M340i xDrive limuzin minden tekintetben új menetdinamikai mércét állít fel kategóriájában. Mindezt az új BMW 3-as limuzin sportos vezetési élményre hangolt járműkoncepciójának következetes kiaknázása váltja valóra, az alacsony súlypont, az optimalizált saját tömeg, az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, valamint a karosszéria és a futómű-rögzítési megoldások átfogó merevítése mentén. Sőt mi több, a tervezőmérnökök az újdonság futómű-technológiáját és aerodinamikáját is a továbbfejlesztett soros hathengeres benzinmotor megnövelt teljesítménye szerint dolgozták át. Az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének a BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport differenciálmű, a BMW M sport fékrendszer és az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei.
Soros hathengeres benzinmotor letaglózó teljesítmény-leadással és jellegzetes orgánummal
Az új BMW M340i xDrive limuzin motorházteteje alá kifejlesztett erőforrás új szintre emeli a BMW soros hathengeres motorjait jellemző teljesítmény-karakterisztikát, rendszerreakciót, intenzitást, sima járáskultúrát és hatékonyságot. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúháza és hengerfeje alumíniumból készült, a tervezőmérnökök pedig még tovább fejlesztették a kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv szerint működő turbófeltöltési technológiát. A turbófeltöltő és a kompakt méretű, acélból készült kipufogócsonk egybeépítésével intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban épül fel a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökken. A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb rendszerreakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással. A BMW M TwinPower Turbo technológia legkorszerűbb nemzedéke VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik.
Az átfogó fejlesztésen átesett hajtáslánc-technológia és a megannyi, részletekbe menően újragondolt alkatrész együttesen 35 kW / 48 lóerő és 50 Nm többlettel ruházza fel a hathengeres benzinmotort a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjába beépített legerősebb szívhez képest, az újdonság maximális teljesítménye így 275 kW / 374 lóerő, amely 500 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A jelentős fejlődés az új BMW M340i xDrive limuzin gyorsulási kvalitásaiban is megmutatkozik: a modell 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,5 másodperccel gyorsabb, mint a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjának etalonjaként bemutatott csúcsmodell megegyező értéke.
Az erőforrás felfokozott teljesítmény-karakterisztikáját és megnövelt intenzitását a BMW soros hathengeres benzinmotorjainak jellegzetes orgánuma kíséri, amelyet a BMW M sport kipufogórendszer fűszerez meg. A szelepvezérléssel ellátott kipufogórendszer legvadabb énje a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban tör felszínre. Az erőforrás teljesítmény-leadását kísérő hangorkán az új BMW M340i xDrive limuzin utasterében minden korábbinál intenzívebben érezhető. A BMW M sport kipufogórendszert a hátsó lökhárító két szélére vezették ki a mérnökök, az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány érdekében pedig mindkét csövezést benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel. Az újdonság 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,5 liter*, kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása pedig 172 gramm*.
Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW xDrive intelligens összkerékhajtás alapfelszereltségként
A bajor prémiumgyártó az új BMW M340i xDrive limuzint már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legújabb verziójával szereli fel, amelyet többek között optimalizált hidraulikus vezérlőrendszer és kivételesen gyors váltási sebesség jellemez. Az alacsonyabb fokozatok esetében alkalmazott rövidebb áttételek javítják az autó gyorsulását, a Launch Control elnevezésű rajtprogram pedig így maximális menetdinamikával képes kihúzni a modellt álló helyzetből. A kormánykerék mögé épített váltófülekkel a vezetés minden pillanatában aktiválható a manuális sebességváltás.
Az új BMW M340i xDrive limuzinba épített BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes változtatni az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték tengelyek közötti elosztásán, amelyet 0-100 százalék közötti arányban változtathat az első és a hátsó tengely között. A tervezőmérnökök a maximális tapadást, agilitást és menetstabilitást garantáló BMW xDrive intelligens összkerékhajtást a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a modellbe, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfele főként a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban érhet tetten. A célzottan hátsó kerekekre továbbított motorerő jelentős mértékben fokozza az újdonság kanyarodás közben átélhető agilitását.
Sőt mi több, az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része, amelynek hátsó tengelybe épített, elektromosan vezérelt, teljes mértékben változtatható záró funkciója nem csupán a modell kiválóbb tapadásához, de felfokozott menetstabilitásához és minden korábbinál sportosabb agilitásához is érezhetően hozzájárul.
BMW M-specifikus futómű-technológia, amely a teljesítményből vérpezsdítő menetdinamikát varázsol
Az új BMW 3-as limuzin futómű-technológiájának megtervezésekor alkalmazott járműépítési koncepció kiváló műszaki alapot biztosít a sportos vezethetőséghez. Az első tengely kettős ágyazású és a hátsó tengely ötkaros, minimalizált saját tömegű, minden korábbinál merevebb lengőkarjai nem csupán az új BMW M340i xDrive limuzin kanyarsebességét, de kormányzási precizitását is fokozzák, ahogyan a szélesebb nyomtávok és a kerekek nagyobb dőlésszöge is. Az autó hasmagasságát 10 milliméterrel csökkentő, alapfelszereltségként kínált BMW M sport futóművet BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és a vadonatúj, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal építették be a modellbe. Az elektromosan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív BMW M futómű az opcionális extrafelszereltség része.
A BMW M sport futómű és az adaptív BMW M futómű szerves része továbbá a változó áttételű sport kormánymű is, amely kivételesen pontos kormány-visszajelzésekkel, valamint azonnali, mérnökien pontos kormányreakciókkal fokozza a modell sportos agilitását és kanyarsebességét.
A BMW M sport fékrendszer, amely ugyancsak az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének része, a rövid pedálúttal és a konzisztens nyomásponttal extrém sportosra hangolt rendszerbeállításoknak köszönhetően rendkívül hatékony fékerőt garantál. A gyorsabban reagáló fékrendszer az első tengely végein 348 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és négydugattyús féknyergekkel, míg a hátsó tengelyen 345 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és egydugattyús úszónyergekkel dolgozik. A kékre fényezett féknyergek a BMW M divízió logóját viselik. Az alapfelszereltségként 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 225/45 R18, hátul pedig 255/40 R18 méretben. A kétféle küllő-dizájnnal elérhető 19” méretű BMW M könnyűfém felnik és a 19” méretű BMW Individual keréktárcsák ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokat kapnak és az opcionális extrafelszereltség részei. A gyártó a 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat nagyteljesítményű gumiabroncsokkal kínálja, amelyekkel kiváltképp intenzív hossz- és oldalirányú gyorsulások érhetők el.
Típus-specifikus karosszériajegyek és felszereltségi opciók a hamisítatlanul sportos kisugárzásért
Az új BMW M340i xDrive limuzin kimagasló menetteljesítménye a modell típus-specifikus karosszériajegyeiben és felszereltségi opcióiban is visszaköszön. Az első koptató, a két küszöbtoldat és a hátsó lökhárító kialakítása a hűtőlevegő optimalizálását és a modell aerodinamikájának javítását szolgálja. A modell sportos megjelenéséről egyedülálló stílusjegyek gondoskodnak, így például a hálómintázatú BMW hűtőrács, a karosszéria színére fényezett légterelő szárny és a trapéz alakú kipufogóvég-fészkek. Az exkluzív kisugárzást Cerium Grey metál árnyalatú visszapillantó-házak, légbeömlő-betétek, hűtőrács-lamellák, kipufogóvég-fészkek és típusjelölések nyomatékosítják.
Az ajtók mögött Sensatec és Alcantara bevonatú, BMW M-specifikus kárpittal húzott sportülések, antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, váltófülekkel ellátott, bőrözött BMW M sportkormány és alumínium utastéri betétek fokozzák a vezetés élményének intenzitását. A kormány mögötti digitális műszeregység büszkén viseli az „M340i” típusjelölést, amely az első ajtók küszöblécein is visszaköszön.