Éppen ezért az 1966 óta több, mint 45 millió példányban gazdára talált Toyota Corolla legújabb generációjának leleplezése a 2018-as Párizsi Autószalon egyik legnagyobb horderejű eseménye volt. A vadonatúj Toyota Corolla korábban, a Genfi Autószalonon akkor még Auris néven bemutatott ötajtós változata mellé Párizsban érkezett meg a Touring Sports névre hallgató kombi változat, míg a szedán kivitel szintén még idén, a Pekingi Autószalonon került majd leleplezésre. Ezzel a Corolla ismét három karosszéria változatban érhető majd el, és a Toyota sikermodellje lesz a világ első olyan autója, amelyhez két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos meghajtás is választható lesz.
A Genfi Autószalonon korábban már megismert ferdehátú változat után a vadonatúj Toyota Corolla Touring Sports is bemutatkozott a 2018-as Párizsi Autószalonon. Az Egyesült Királyságban, Burnastonban gyártott vadonatúj Corolla formaterve minden eddiginél markánsabb, és határozottan elkülöníti egymástól a sportos, kompakt, dinamikus ötajtóst, és a karcsú, kifinomult, sokoldalú Touring Sports kivitelt. Az Európában fejlesztett és gyártott Touring Sports karosszéria kulcsfontosságú a flottavásárlók számára, piaci részesedése is egyre nő. Vadonatúj 2,0 literes, öntöltő hibrid hajtáslánc jelenik meg a kínálatban, és a 2018-as Corollával debütál a Toyota kettős, új távlatokat nyitó hibrid stratégiája.
A Toyota mindig is büszke volt arra, hogy meghallgatta vásárlóit, és válaszolt az igényeikre. Most, 20 évnyi hibrid piacvezető pozíció és több mint 12 millió hibrid globális értékesítése után - beleértve az 1,5 milliós európai eladást is -, a vállalat olyan potenciális ügyfelekre összpontosít, akik egy hibrid hajtású autótól is élvezetes menetdinamikát várnak el. A Toyota ezért úgy döntött, hogy kulcsfontosságú modelljeit két különböző hibrid hajtáslánccal kínálja. Az egyik a negyedik generációs hibrid rendszer erősségeit sorakoztatja fel - a gyors reakciót, és a lineáris működést -, a hagyományos előnyökkel, vagyis az üzemanyag-hatékonysággal és a nyugodt vezetés adta élménnyel együtt, a másik pedig egy számottevően erősebb, nagyobb teljesítményű változat, meggyőző gyorsító képességgel és még nagyobb dinamizmussal az igazi ’élvezetesen vezethető’ karakter érdekében. A márka továbbra is szilárdan hisz az öntöltő hibrid technológia értékeiben, így mind a Hatchback, mind a Touring Sports csupán egyetlen hagyományos erőforrással, az 1,2 literes, 116 LE-s turbós benzinmotorral lesz elérhető, az öntöltő hibrid hajtásláncok közül azonban az 1,8 literes 122 LE-s, és a 2,0 literes 180 LE-s változat is választható.
Az 1,8 literes motorral felszerelt hajtáslánc megfelel minden olyan elvárásnak, amelyeket a vásárlók hagyományosan a Toyota öntöltő hibrid rendszereivel szemben támasztanak: csendes, ösztönösen kezelhető, rugalmas, önmagát tölteni képes EV-technológiát kínál, beszerzési költsége alacsonyabb, és a hagyományos hajtásláncokénál jóval megbízhatóbb. A rendszer kiemelkedő üzemanyag-hatékonysággal és alacsony CO₂-kibocsátással működik, és átlagosan több mint 50%-os tisztán elektromos üzemet kínál a mindennapi használatban. Miközben az iménti előnyöket kivétel nélkül felsorakoztatja, a 2,0 literes változat is teljes mértékben kihasználja az új Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemez GA-C jelű változatának előnyeit a menetkomfort, a stabilitás, a kezelhetőség és a vezetési élmény terén. A vezetőt örömmel tölti el a nagyobb teljesítmény, és a dinamikusabb, élvezetesebb vezetéshez a kormánykerék mögé szerelt váltókapcsolók is hozzájárulnak. Az európai C-szegmenst megcélzó új Hatchback és Touring Sports dinamikus és stílusos autók. Maradéktalanul megfelelnek a hétköznapi ingázások és a hétvégi hosszabb utazások összes használati igényének, miközben az autózás élményét még kellemesebbé varázsolja a Toyota öntöltő hibrid rendszerének alacsony üzemeltetési költsége és kényelme.
A vadonatúj TOYOTA NEW GLOBAL ARCHITECTURE (TNGA) padlólemez rejtette lehetősgek
A Toyota New Global Architecture (TNGA) a márka jövőbeni hajtásláncainak és modelljeinek újgenerációs fejlesztési alapja. Ez a filozófia sokkal többet jelent, mint pusztán padlólemezt, hiszen a TNGA a formatervezést, a fejlesztést és a gyártást illetően is forradalmi jelentőségű, és hatásosan testesíti meg a márka törekvését, hogy egyre stílusosabb, élvezetesebben vezethető és biztonságosabb autókat alkosson. A TNGA a kulcsfontosságú alkatrészek elhelyezkedését illetően is újításokat vezet be, s így nagymértékben leegyszerűsödik a járművek tervezési folyamata. Itt elsősorban olyan komponensekről van szó, amelyek kívülről nem láthatók, így a tervezők jóval nagyobb szabadságot élvezhetnek. Többek közt ez tette lehetővé a Corolla modellek különbözőségét, egyedi megjelenését és vonzó arányait. A Toyota az új Corollánál a TNGA családon belül a GA-C jelű padlólemezt használja. A korábbinál jobb vezethetőség a 10 mm-rel alacsonyabb súlypontnak is köszönhető (a gépháztető magassága 47 mm-rel alacsonyabb, míg az első csípőpont 24, a hátsó pedig 26 mm-rel van mélyebben); a multilink hátsó felfüggesztés a teljes modellcsaládban megjelenik, továbbá a kulcsfontosságú területeken alkalmazott nagy szilárdságú, számítottan deformálódó acélelemekből felépített vázszerkezet merevsége is 60%-kal nagyobb lett. Ezek a tulajdonságok meghatározó szerepet játszanak a kiváló irányíthatóságban és a stabil viselkedésben, méghozzá anélkül, hogy a menettulajdonságok és a komfort vonatkozásában kompromisszumra kényszerültek volna a tervezők. Minden TNGA alapra épített új modell az aktív és passzív biztonság különösen magas szintjét nyújtja. Az új Corollát is úgy tervezték, hogy megfeleljen a független törésteszt-programok szigorú elvárásainak, és hogy a legújabb Toyota Safety Sense technológia révén fokozott biztonságot nyújtson.