Bathurst, Daytona, Dubai, Laguna Seca, Nürburgring, Sepang és Spa: az Audi R8 LMS a modell 2015-ös debütálása óta szerepel a legnevesebb megbízhatósági versenyek győzteseinek listáján. Világbajnoki címek, a FIA GT Világkupán és az Intercontinental GT Challenge versenyeken elért nemzetközi sikerek teszik teljessé győztes modell sorozatát. Ennek ellenére van még mód a fejlődésre az Audi Sport számára: „Az autó továbbfejlesztése során még nagyobb hangsúlyt fektettünk az ügyfeleinkre és az ő igényeikre.” - nyilatkozta Chris Reinke. „A jelenlegi modellgeneráció második evolúciójának tervezési folyamatát számos egyeztetés előzte meg a csapatainkkal.” A sikeres profi pilótákon kívül amatőr versenyzők is számos kategóriagyőzelmet vagy bajnoki címet zsebeltek be az Audi versenyautójával az Egyesült Államokban, Ázsiában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Európában.
A legújabb változat fejlesztési munkái során az Audi Sport arra fókuszált, hogy ezeket az ügyfeleket minden eddiginél jobb műszaki alapokkal szolgálják ki. Az aerodinamika és a hűtés optimalizálása a dinamikusan változó versenykörülmények között is nagyobb stabilitást kínál. A hajtáslánc elemeinek hosszabb élettartam szintén központi terület volt a fejlesztés során. A csapatok számára ez az evolúciós csomag mind versenyteljesítmény, mind gazdaságosság szempontjából kifizetődő, hiszen a teljes koncepció apróbb módosításai, a tengelykapcsoló és a váltó hosszabb szervizintervalluma érzékeny kiadásokat jelentenek, ugyanakkor ígéretes versenyeredményeket sejtetnek, és optimális támogatást jelentenek az amatőrök számára is. Mindegy, hogy egy csapat már rendelkezik egy második generációs Audi R8 LMS versenyautóval vagy éppen az új modellt vásárolja meg, a változtatások mindenkinek kedveznek és lehetővé teszik a már meglévő versenyautók átalakítását is.
A párizsi világpremiert követően az Audi Sport az első ügyfélautókat novemberben adja át 398 000 eurós (áfa nélkül) áron. A korábbi modellgenerációk átalakításához szükséges evolúciós csomag 28 000 euróba (áfa nélkül) kerül. A FIA homologizációt követően a versenyautók januártól már pontokért, győzelmekért és bajnoki címekért szállnak versenybe a nemzetközi porondon.