A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota amely az autonóm autózás, a robotika és a mesterséges intelligencia területe mellett nem csupán a környezetbarát hibrid elektromos hajtás területén, hanem az akkumulátoros elektromos hajtást megreformáló szilárd test akkumulátorok és az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtás terén is vezető fejlesztőnek számít többel érkezett Párizsba, mint forradalmi modellekkel. Persze abból is hozott mindjárt hármat, méghozzá a világ legnépszerűbb autója, a Corolla, a világ legépszerűbb SUV-ja, a RAV4, és a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja, a Camry, és az azokat hajtó hibrid elektromos hajtás legfejlettebb, legújabb generációját leplezi le az autókiállításon. Mégis, ennél is többel érkezett a Toyota a Párizsi Autószalonra: egy vízóval az átalakuló autóipar jövőjéről, és a saját benne elfoglalt helyéről. Hogy hogyan képzeli el a világ vezető autógyártója a növekedést a gyökeresen megváltozó iparági környezetben?
Először: A ‘Minőség, Tartósság és Megbízhatóság’ (QDR) hármasa mindig is a Toyota génkészletének része volt, és továbbra is a vásárlókkal szemben vállalt komoly kötelezettség marad.
Másodszor: A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota több mint 20 éve fejleszti, tökéletesíti és széles körben terjeszti öntöltő hibrid technológiáját. Európában eddig több mint 2 millió ilyen autó talált gazdára, és a hibrid hajtás továbbra is a Toyota legfontosabb megkülönböztető technológiája marad. Az idei év első 8 hónapjában a Toyota teljes európai értékesítésének 46 százalékát tették ki a hibridek, Nyugat-Európában pedig ez 59 százalék volt. Ez az arány magasabb, mint bárhol másutt a világon. A Toyota kizárólag hibrid autókat állít ki Párizsban, a kompakt Yaristól kezdve a Corolla új generációin és a RAV4-en át egészen a vadonatúj Camry Hybrid modellig, ami jövőre jelenik meg Európában.
Harmadszor: A hibrid technológia mellett a Toyota New Global Architecture (TNGA) is szilárd alapot biztosít a Toyota új termékeihez és hajtásláncaihoz. A TNGA több, mint egyszerű padlólemez; sokkal inkább tervezési és dizájn-filozófia, ami sokkal érzelemdúsabb formatervet és kimagasló menetdinamikát tesz lehetővé.
A Toyota továbbra is biztos abban, hogy teljesíti 2020-ra kitűzött értékesítési és hibrid-részarány terveit, azaz 1 millió Toyota és 100.000 Lexus eladását (50 százalék fölötti hibrid-részarány mellett), miközben a vállalat pénzügyi eredménye tovább javul. Ugyanakkor az sem hagyható figyelmen kívül, hogy az autóipar olyan átalakuláson megy keresztül, amire egy évszázadban csak egyszer kerül sor, és a Toyotának fel kell készülnie erre. Az áprilisban megalapított Toyota Connected Europe folyamatosan és fokozatosan vezeti be konnektivitási és mobilitási szolgáltatásait Európában, még jobb mobilitást kínálva mindenki számára.
Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója mindezek kapcsán a következőképp fogalmaz: “A QDR, a hibrid technológia és a TNGA három olyan alap, amire ráépíthetjük jövőbeli növekedésünket. Ezek révén fejleszthetünk olyan, még több érzelmet ébresztő új modelleket, mint amiket a Párizsi Autószalon Toyota-standján láthatnak majd. Ezen alapok megszilárdítása a fenntartható növekedés felé vezet minket. 2018-ban növekedést várunk az értékesítés, a hibrid-részarány és a profit területein, miközben folyamatosan dolgozunk a 2020-ra kitűzött céljaink elérésén. Ám ez nem jelenti azt, hogy elbízhatnánk magunkat. Vásárlóink igényei folyamatosan változnak, és megoldásainknak mindig követniük kell ezeket az elvárásokat. A Toyota fokozatosan bevezeti konnektivitási és mobilitási megoldásait az európai piacokon, továbbra is azon dolgozva, hogy mindenki számára még jobb mobilitást biztosítson.”