Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója, az újdonságokkal kapcsolatban kiemelte: “Új modelljeink hűen tükrözik azt a lelkesedést és elhivatottságot, ami minket is hajt és hajtott a megtervezésükkor. A ProCeed maga a tiszta érzelem, a Ceed GT a vezetés szerelmeseinek autója, az e-Niro pedig azért különleges, mert elhozza a tisztán elektromos hajtást a crossoverek világába is.”
A Kia valamennyi új modelljére érvényes a márka egyedülálló, 7 éves, 150 000 km-es garanciája, amely az e-Niro akkucsomagjára és hajtásláncára is kiterjed.
Az új Kia ProCeed az utazóautók tágasságát és sokoldalúságát ötvözi látványos formatervvel, egy ötajtós shooting brake karosszériájában.
Akárcsak a második generációs háromajtós kupé - a Kia pro_cee’d - esetében, az új ProCeed tervezése és fejlesztése is Európában zajlott. Az autó tervezői, fejlesztői és a csapat többi tagja is a Kia németországi, Frankfurtban működő központjában dolgozott, a ProCeed gyártásának helyszíne pedig Zsolna, a márka szlovákiai üzeme lesz. Az új modell a Kia Ceed és Ceed Sportswagon mellé érkezik a kínálatba.
Az új Kia ProCeed továbbviszi a második generációs pro_cee’d szellemiségét és sportosságát. Shooting brake formájával kiváló alternatívája a tradicionális, háromajtós ferdehátúaknak, ugyanakkor kompakt méreteiből adódóan rendkívül agilis viselkedésű is. Egy kupé DNS-ével felvértezve, a ProCeed alacsonyabb és hosszabb is, mint az ötajtós Ceed és a Sportswagon. Mindazonáltal ezt a megdöbbentő vizualitást sokoldalúsággal ötvözi, olyan unikális, “meghúzott” sziluettel, amely mindentől eltér a családi autók között.
A ProCeed utastere ugyanolyan ergonomikus kialakítású, mint a többi Ceed-é. A belső teret csúcsminőségű, puha tapintású anyagok, fém dekorációk és vízszintes tagolású műszerpult jellemzi.
A Kia infotainment rendszerének 7,0 colos ‘lebegő’ érintőképernyője a középkonzol tetején ül, alatta az audio, a fűtés és a szellőzés kapcsolói. A középkonzol a jobb kezelhetőség érdekében kissé a vezető felé fordul.
Emilio Herrera elmondta: “A ProCeed merészen új irányba mozdítja el a Ceed-családot. Ahol a Ceed Sportswagon gyakorlatiasabb, ott a ProCeed pároknak vagy fiatal családoknak nyújtja egy kombi térkínálatát és sokoldalúságát, érzelmeket kiváltó formákkal, kategóriájában egyedülálló módon.”
A ProCeed gyártása novemberben indul, a kizárólag európai értékesítés kezdete 2019 első negyedéve lesz.
A ProCeed GT-vel egy időben most bemutatott Ceed GT nem csak a vezetés élvezetét kínálja, megjelenésében is különbözik a Ceed-család több tagjától.
A cee’d GT és a pro_cee’d GT 2013-ban jelent meg, a Kia első nagyteljesítményű ferdehátú modellpárosaként. Az új Ceed GT folytatja elődei hagyományait: erős 1,6 l-es, turbós benzinmotorral, valamint fejlett biztonsági és a kényelmi technológiákkal.
A Ceed GT sportos megjelenésében is különbözik a család több tagjától. Az új Ceed karakterét a sima, feszes vonalak és az ívelt lemezfelületek határozzák meg, a GT ugyanezeken az alapokon sokkal atletikusabb, lökhárítói, küszöbei is eltérőek, és jellegzetes vörös részletek is díszítik.
A Ceed GT utastere sok részletében eltér az alapmodellekétől, bár a kabin kialakítása ugyanazt az ergonomikus irányvonalat követi, ami a Ceed-család többi tagjára is jellemző. A felületeket csúcsminőségű, puha tapintású anyagok borítják fém dekorációkkal, a középkonzol pedig – a könnyebb kezelhetőség érdekében - enyhén a vezető felé fordul. A középkonzolon a Kia ’lebegő’ érintőképernyős infotainment rendszere működik – 7.0 vagy 8.0 colos képátlóval – alatta az audio, a fűtés és a szellőztetés kapcsolóival.
A Ceed GT alapból hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval készül, de a Kia mostantól hétfokozatú, duplakuplungos váltót is kínál hozzá. A házon belüli fejlesztésű kétkuplungos automata szerkezet tovább növeli a Ceed GT vonzerejét, lehetővé téve a ’gyorstüzelésű’ váltásokat akár a kormánykerék billentyűivel is.
A Ceed GT gyártása novemberben indul a Kia szlovákiai (zsolnai) üzemében, forgalmazása 2019 első negyedévében kezdődik.
GT vérvonalú turbós motorok, alacsony károsanyag kibocsájtással a Ceed GT Line-ban
A GT Line modellek a GT irányvonalát követik, forgalmazásuk szintén 2019 első negyedévében indul. A GT Line a Ceed valamennyi karosszériaváltozatával elérhető, ide értve a Sportswagont is, az új ProCeed pedig kizárólag ebben a változatban lesz rendelhető.
A Ceed GT Line külső megjelenése egy sor apró, de fontos részletben eltér a többi modellétől: ilyen a tigrisorr hűtőmaszk selyemfényű króm és fekete kombinációjú kerete, az egyedi mintájú (alapáras) 17, vagy választhatóan 18 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet, és az áttervezett első-hátsó lökhárító is. Az első ködfények keretéhez vízszintes fémbetétek is tartoznak, akárcsak a Ceed GT-ken vagy a Stingeren.
A Ceed GT Line utastere is sportosabb a többi változaténál, a tetőkárpit fekete, a küszöbök festett felületét pedig fémbetétek védik. Az elöl ülők különleges, GT Line ülésekben utazhatnak, az alapmodellekénél határozottabb oldaltartással, ugyanakkor a nagyteljesítményű GT ülései szintén elérhetők.
A dinamikus megjelenésű és ehhez illően élvezetesen vezethető GT Line modellek kétféle benzinmotorral választhatók: a népszerű 1,0 literes T-GDi-vel (turbós, benzines, közvetlen befecskendezéses), 120 LE-s teljesítménnyel és az 1,4 literes T-GDi-vel 140 LE-vel. A vásárlók szintén választhatják a hatékony és új, 136 LE-s Smartstream sorozatú 1,6 literes CRDi (közös csöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotort. A motorok alacsony tömege is hatékonyan hozzájárul a GT Line modellek élvezetes vezethetőségéhez.
Kia e-Niro: emissziómentes autózás a crossoverek praktikumával
A tisztán elektromos hajtású e-Niro európai változata szintén Párizsban mutatkozott be. Az elektromos Niro sikeresen kombinálja a vezetés élvezetét a látványos megjelenéssel, és a tiszta üzemmel. Az e-Niro a piac egyik leginkább teljes értékű, tisztán elektromos autójaként érkezik a kínálatba, kiváló térkihasználással és a legtöbb versenytársénál praktikusabb kialakítással.
Az új e-Niro a Kia első tisztán elektromos hajtású szabadidő terepese, 64 kWh-s akkucsomagjából adódóan egyetlen feltöltéssel akár 485 kilométeres hatótávval. Városi üzemben (a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt) az e-Niro akár 615 km-t is képes megtenni egyetlen feltöltéssel, azaz többet, mint sok hagyományos, belsőégésű motorral hajtott autó. Az e-Niro kisebb, 39,2 kWh-s akkucsomaggal is elérhető, ezzel a hatótávolsága elérheti a 312 kilométert.
Az e-Niro tágas utasterében számos különleges felszerelés és kifejezetten az elektromos hajtáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás is várja az utasokat. Utóbbiak között olyan is található, amely kimondottan a hatótáv meghosszabbítását, azaz a lehető legtakarékosabb autózást segíti.
Az e-Niro a Kia koreai Hwasung-i üzemében készül, és egyes európai piacokon már idén megjelenik. Az e-Niro-ra is érvényes a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciája, amely a villanymotorra és az akkucsomagra is kiterjed.