A Skoda Vision RS hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszere egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 1,5 literes TSI-erőforrás és egy 75 kilowattos (102 LE) elektromos motor kombinációja, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkálnak. A koncepciómodell álló helyzetből mindössze 7,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a 80 és 120 kilométer/óra közötti sprint pedig 8,9 másodpercet igényel. Összességében a kompakt sportkocsi szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként csupán 33 grammra adódik, tisztán elektromos – s ezzel helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli – hatótávja pedig a 70 kilométert is elérheti. 13 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátora kábellel 2,5 óra alatt tölthető fel a töltőállomáson, de a Skoda Vision RS a háztartási elektromos csatlakozóról és energia-visszatáplálással menet közben is tölthető.
Ragyogó fehér fényezés és karbonfelületek markáns kontrasztja
Ragyogó Xyrallic kristályfényezése hatására csillognak a Skoda vision RS fehér felületei enyhén kékes árnyalatban. A fényezés egyes szerves összetevői a napsugárzást visszaverve mérséklik az utastér hőmérsékletét. Markáns kontrasztot alkot e fehér színnel a karosszéria számos szénszálerősítésű műanyag (karbon) eleme. E versenysportban széles körben használatos high-tech anyagból készültek egyebek mellett az új tervezésű hűtőrács, az első és hátsó légterelő, a külső visszapillantó tükrök házai, az oldalsó küszöbborítások, a levegő beömlő- és kilépőnyílásai, illetve a hátsó diffúzorelem.
Vegán anyagok, hosszú távon fenntartható gyártástechnológiák és különleges felületi kialakítások
Az Alcantara® bevonatú, szinte lebegni látszó ülések felső részét teljes egészében újrahasznosított poliészterszálból készült karbontextil borítja. Az ülések oldalpárnáin cseh zászló emlékeztet Csehszlovákia száz évvel ezelőtti megalakítására. A hosszú távú fenntarthatóság további példái a Pinatex lábszőnyegek. E nagy igénybevételre készült, karbon-szövetstruktúrájú anyag az ananászfa leveleiből nyert szálakból készül.
A karimáján a versenysportból ismert középjelölést hordozó sportkormány közepén a teljes utastérre jellemző, apró háromszögek alkotta, markáns szemcsézett felület tűnik fel – amely a márka jövőbeni modelljeiben is a Skoda-gének kifejezője lehet.