A ráncfelvarráson átesett Suzuki Vitarát hétfőn mi is elsők között próbálhattuk ki és már az első benyomások pozitívak voltak az autóval kapcsolatosan. A zavaró és az új autókhoz már-már hozzátartozó műanyagillat helyett ugyanis összkomfort, funkcionális, tágas beltér, LCD-kijelző és kényelmes, bőr huzattal bevont ülések fogadtak. Később megtudtuk, ez nem véletlen, a műszerfal korábbi műanyag borítását ugyani, a vásárlói visszajelzések nyomán az új járművekben már puha betétekre cserélték.
Az esztergomi Suzuki-gyár felé vezető úton aztán az is kiderült, hogy az autó kitűnő útfekvéssel rendelkezik, a futómű feszes, szinte alig érezni az úthibák és kátyúk okozta kellemetlenséget. Ezt az érzést, ahogy az autó szinte ráfekszik az útra és stabilan veszi a kanyarokat az összkerék-meghajtásnak köszönhetően, a kormány mögött ülve én is első kézből tapasztaltam.
Az autó valódi ereje aztán a Dobogókőre vezető szerpentines úton mutatkozott meg igazán mintegy összecsengve a legendával, amely szerint a pilisi kőnél dobog a Föld szíve - a Suzuki Vitaráé pedig az 1,4-es Boosterjet turbómotorban.
Az esztergomi Suzuki gyárban tartott sajtótájékoztatón Abe Josinobua, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója elmondta, itthon kerül először értékesítésre a megújult Vitara, köszönhetően a márka rendkívüli népszerűségének és a megnövekedett piaci igényeknek. Az autóból ugyanis augusztus közepéig több mint nyolcezer darabot értékesítettek az idei év folyamán, amellyel a magyar piac vezetőjévé lépett elő, megelőzve a Dacia Dustert és a Ford Kugát. Az új Vitara őszi piacra dobását követően pedig hasonlóan magas keresletre számítanak.
Az átalakított autóba vetett bizalomról árulkodik az a Suzuki Boosterjet PRO garanciaprogram is, amelynek keretében a Suzuki minden hazai gyártású jármű motorjára, turbófeltöltős üzemanyagrendszerére, valamint manuális és automata sebességváltójára plusz hét év garanciát vállal.
A programról további részleteket a https://www.mysuzuki.hu/ oldalon lehet majd olvasni.