DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

A Honda Hybrid Performance rendszer új szintre emeli a CR-V-t

Ez a Honda első hibrid hajtáslánccal is megvásárolható szabadidő-autója Európában - a gyártó 2018 októberétől vesz fel rendelést erre a modellre.

A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója. Alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a közvetlen átvitelnek köszönhető.

A CR-V Hybridet egy benzines 2.0 i-VTEC erőforrás és két – lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált – villanymotor hajtja, az összteljesítmény 184 LE (135 kW), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 315 Nm. Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás, még a Honda által fejlesztett, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja. 

Az egyedülálló i-MMD intelligens működésével érdemelte ki az „i-” előtagot, segítségével észrevétlenül kapcsolhat a rendszer a különféle menetüzemmódok között, ezáltal mindig hatékony és lágy lehet a működés. A három üzemmód összehasonlítása: 

– EV Drive (elektromos) – a lítium-ion telepekről táplált villanymotorok hajtják az autót, a benzines erőforrás kikapcsol 

– Hybrid Drive (hibrid) – Vegyes üzemben a kétliteres, benzines erőforrás egy másodlagos motort (generátort) hajt, amely által termelt energia kiegészíti a lítium-ion akkumulátorból nyert elektromos áramot.

– Engine Drive (benzines) – egy zárókuplung közvetlenül összekapcsolja a benzines motort és a kerekeket 

5_2



A CR-V Hybrid városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az Engine Drive program főként autópályán, nagy sebességű utazáshoz ideális.

Kényelmes cirkálásnál körülbelül a megtett távolság felét futja EV Drive üzemmódban a CR-V Hybrid, míg nagyobb tempónál általában az út harmadát gyűri le elektromos hajtással. Az i-MMD vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli a jármű működését, a vezetési stílust és a környezetet, s villámgyorsan, önműködően vált az üzemmódok között.

A Honda mérnökei újfent elképesztő munkát végeztek, erről tanúskodik, hogy az energiaforrások közötti átállást és a motor elindulás/megállás rendszer kapcsolását egyáltalán nem érezni az utastérben, miként a nyomatékleadás is egyenletes. A szinte teljesen csendes hajtáslánccal megdöbbentően halk a CR-V Hybrid, és viselkedése is roppant barátságos, nem érződik például a hajtási befolyás a kormányzáson és a hirtelen pedálmozdulatokra is kifinomult választ ad a rendszer.

A szakemberek úgy hangolták az i-MMD-t, hogy minden helyzetben lineárisan gyorsítson a modell, a pedálmozdulatok pedig mindig harmóniában legyenek hajtáslánc válaszaival. Ez azért is fontos, hogy az autó hangja mindig megfeleljen annak, amit a vezető éppen elvár.

Az új CR-V Hybrid további érdekessége a Vezetői Információs Kijelző (Vehicle Driver Information Interface, DII), ami nemcsak a megszokott menetadatokat jeleníti meg, hanem a hajtáslánc aktuális állapotáról és az éppen aktív energiaforrásokról is tájékoztatja a vezetőt. Emellett a lítium-ion akkumulátorokkal kapcsolatos értékeket is megosztja, méghozzá nem is akármilyen formában, tudniillik az áramfelvétel és a töltöttség szintjét is a pilóta elé tárja.

A 2019-es, európai piacra szánt Honda CR-V Hybrid gyártása 2018 októberében kezdődik, az első vásárlók pedig az év elején vehetik át autójukat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: