Karl Bischoff, a Volkswagen formatervezési vezetője ezzel kapcsolatban elmondta, hogy “az Atlas Cross Sport-nak köszönhetően most színvonalas megoldásokat tudtunk bevezetni a szabadidő-autók kategóriájában is. Az Atlas Tanoak pedig a mi válaszunk az „amerikai álomra”: egy igazi pick-up egyértelmű Volkswagen elemekkel, futurisztikus és digitális belső architektúrával.”
Az Egyesült Államokban lévő monterey-i Pebble Beach már hosszabb ideje az autózás jövőjébe tekintő eseménnyé vált. A gyártók itt mutatják be mindazt, ami a későbbiekben valósággá válhat, így itt mutatkozott be az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautó is.
Az Atlas Cross Sport sorozatgyártású változatának bevezetését 2019 elejére tervezik. Az új Volkswagen Atlas a hétüléses középméretű szabadidő-autónak (SUV) az újabb, ötüléses változata. A sorozatgyártáshoz közeli tanulmányautó sportos formájával a kompakt coupékat idézi, hálózatról tölthető hibrid hajtással (PHEV) 265 kW /360 lóerős teljesítményre képes, kizárólagos elektromos hajtás esetén 26 mérföldet, mintegy 40 km-t tud megtenni. A tanulmányautó másik változata hibrid hajtású, külső, akkumulátor töltő funkció nélkül, 231 kW/ 314 lőerős teljesítményre képes. Mindkét Atlas Cross Sport modellt ellátták a nulla kibocsátású hajtással, tökéletesen hozzáigazították az olyan nagyvárosok körülményeihez, mint San Francisco vagy Los Angeles. Az Atlas Cross Sport sorozatgyártású változatát az Egyesült Államokban, a Tennessee államban lévő Chattanooga-ban fogják gyártani, párhuzamosan a hétüléses Atlas-szal.
Hamarosan az Atlas Tanoak - melyet az Egyesült Államok csendes-óceáni partjain honos, 45 méter magasra növő tölgyfa után nevezték el - is valósággá válhat. A 206 kW/280 LE V6 benzinmotoros hajtású tanulmányautó a Volkswagen első pick-up- ja, ami a változtatható moduláris keresztmotoros platformon (MQB) valósul meg. Külső vonalaiban egészen a B oszlopig a pick-up és a szabadidő autó (SUV) nagyon hasonlít egymásra. A két változat a gépkocsik karosszériájának hátsó része felé haladva tér el egymástól: a pick-up hátsó ajtói első látásra talán nem is vehetők észre, miután az ajtókilincsek szinte láthatatlanok, mert azokat a C oszlopba integrálták, a dupla kabin pedig ennél fogva különösen hosszúnak, mégis elegánsnak tűnik. A meghökkentő forma meghatározó eleme az Atlas Tanoak tanulmányautó hosszú platójának is.