Amint Michael Oeljeklaus, a Skoda Auto igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Igazán szép siker az egymillió legyártott SUV modell. Annak érdekében, hogy a jövőben is kielégíthessük az e járműszegmensben mutatkozó egyre bővülő keresletet, már ma megtesszük a szükséges intézkedéseket. Kvasinyban például a SUV modellek gyártásának szakmai központját alakítjuk ki, emellett a Skoda Karoq az év eleje óta a márka egyetlen modelljeként készül vállalatunk két csehországi termelési helyszínén is.”
A Skoda SUV palettájának sikereit 2009-ben a Skoda Yeti alapozta meg, amelyet gyártásának 2017-es leállításáig több mint 680 ezer példányban szállítottak ki az ügyfeleknek. A márka jelenlegi SUV offenzívájának nyitányaként a Skoda 2017 tavaszán mutatta be Skoda Kodiaq sorozatát, amit 2017. októberben a Skoda Karoq követett. Idén tavasszal a Skoda Kamiq bővítette tovább a SUV portfoliót, amelyet a cseh gyártó kizárólag a kínai piacon kínál.
E vonzó sokoldalú tehetségek időközben már a Skoda Auto továbbra is növekvő értékesítésének legfontosabb motorjai közé tartoznak, s július közepéig 215 700 Skoda Kodiaq, míg a Skoda Karoq kompakt SUV modellből 87 800 gördült le a szerelőszalagról. Csehország mellett a Skoda Indiában, Oroszországban, Kínában és Németországban is gyártja nagysikerű SUV modelljeit.
Az egymilliomodik Skoda SUV modell egy Ambition felszereltségű, Smaragdzöld metál Skoda Karoq 1.5 TSI ACT DSG (110 kW/150 LE), amely Kvasiny gyárában készült, s az Eike Schröder - Carmela Garbajosa házaspár számára Spanyolországba szállították ki. Eike Schröder színvonalas kidolgozási minősége, meggyőző ár/érték-aránya és modern technikák alkotta széleskörű felszereltsége alapján döntött a Karoq mellett, amely eddigi első Skoda autója.
A népszerű kompakt SUV modellt a márkára jellemző, kifejező formai nyelvezet, bőséges térkínálat, a biztonság és a kényelem szolgálatában a legkorszerűbb vezetői segédrendszerek, valamint erőteljes és gazdaságos motorok jellemzik.
Az SUV piaci szegmensében indított modelloffenzíva a Skoda Auto „Stratégia 2025” programjának egyik alapvető eleme. E terv keretében fogalmazta meg a cseh autógyártó azon irányelveit, amelyekkel az autóipar – különösen az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity területein jellemző – mélyreható átalakulása közepette további növekedést érhet el. Ennek során ugyancsak központi témakör a termékek és folyamatok digitalizációja, az újabb piacok meghódítása, valamint a hagyományos autógyártói tevékenység sokrétű mobilitási szolgáltatásokkal tervezett bővítése.
Egymillió ŠKODA SUV-modell számokban:
(Ügyfélkiszállítások 2009-től 2018. július közepéig)
SKODA YETI 684 500
SKODA KODIAQ 215 700
SKODA KAROQ 87 800
SKODA KAMIQ 12 000