A Toyota új generációs kompakt (C-szegmensbeli) ötajtós, lépcsőshátú és kombi modelljei globálisan a Corolla nevet viselik majd, tovább öregbítve a világ legnépszerűbb és egyben legnagyobb darabszámában értékesített modelljének hírnevét: az először 1966-ban bemutatott, öt évtizedes múltra visszatekintő Corollából immár több mint 45 millió darab talált gazdára világszerte. A globális autópiac zöldülése tekintetében is rendkívül fontos üzenetet hordozó döntést a korábbi, háromféle különböző padlólemezt helyettesítő, új Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemez bevezetése teszi lehetővé, erre épül majd a vadonatúj Corolla mindhárom karosszéria változata.
„A TNGA tervezési filozófiája gyökeresen új megközelítést hoz a Toyotánál, a C-szegmensben. A Corolla által az évek során megteremtett ’Minőség, Tartósság és Megbízhatóság’ (QDR), mostantól látványos formatervvel, kifinomult belsővel, menetdinamikai élményekkel és erős, mégis takarékos hibrid hajtásláncokkal egészül ki.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója. „Az új modellgeneráció bevezetésénél nem is adódhatna jobb alkalom arra, hogy újra visszatérjünk a Corolla névhez a kompakt ötajtós és kombi modelljeinken.” – teszi hozzá.
A Párizsi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Corolla ötajtós és kombi változata lesz az első olyan autó a világon, amely két legújabb generációs hibrid hajtáslánccal is választható: a 122 lóerős 1,8 literes változat a hibrid technológia hagyományos értékeit - a csekély üzemanyag-fogyasztást és komfortos, pihentető utazást - támogatja, míg a 180 lóerős, 2,0 literes változat ugyanezen erényeket fokozott motorteljesítménnyel és menetdinamikai képességekkel, és ennek megfelelő dinamikus, magával ragadó vezetési élménnyel egészíti ki. Ez hozzájárulhat az európai flottapiac teljes újra rajzolásához is, hiszen a vadonatúj Corolla a dízel hajtástól már eddig is tömegével elforduló flottavásárlók számára a környezetbarát és alacsony fenntartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtás eddig sosem látott széles választékát kínálja, mind a teljesítmény, mind a karosszériaváltozatok tekintetében.
„A vadonatúj Corolla érkezéséig a környezetbarát hibrid elektromos hajtás sikerének köszönhetően rendkívül népszerű jelenlegi középkategóriás ötajtós és kombi modellünk továbbra is az Auris nevet viseli majd. A jövő tavasztól három karosszéria változattal elérhető vadonatúj Corolla ugyanakkor nem csupán a legnépszerűbb Toyota lehet mind Európában, mind Magyarországon, de eséllyel pályázhat a legnagyobb darabszámban eladott középkategóriás autó címére is: a jelenlegi Corolla és az Auris összesített értékesítései már most a TOP3-ban vannak, a két új generációs környezetbarát hibrid hajtás révén pedig az új Corolla várhatóan még erősebb pozíciót szerez majd. Globális szinten pedig, ha a mostani Corolla eladásokhoz hozzáadjuk az Auris eladásokat, látható, hogy a vadonatúj Corolla minden valószínűség szerint további hosszú évekre bebiztosítja helyét a világ legnépszerűbb autójaként.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
„A három karosszéria változat és a két különböző teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás révén a jövőre érkező vadonatúj Corolla egyébiránt kétségkívül a flottapiac meghatározó szereplője lehet, valós alternatívát kínálva a dízel autóikat lecserélni kívánó környezettudatos vállalatok számára egy valóban zöld autópark kialakítására.” – mutat rá a szakember.