“A Gulf Oil fényezés a motorsport leghíresebb grafikai elemévé vált,” mesélte Joe Hinrichs, a Ford globális tevékenységekért felelős elnöke. “Az 1968-as GT40 pillanatok alatt világszenzáció lett, miután a versenypályákon zsinórban négyszer is legyőzte európai vetélytársait, mi pedig azzal ünnepeljük meg e diadal 50. évfordulóját, hogy elkészítettük a Ford GT új, limitált példányszámú változatát.”
A motorsport-rajongók által csak 1075-ös karosszériaként emlegetett, 1968-as GT azon kevés versenygépek egyike volt, amelyek egymás után többször is megnyerték a Le Mans 24 órás futamot.
A Ford GT Heritage Edition vásárlói most egy opcionális csomagot is megrendelhetnek, hogy fényezetlen szénszálas elemekkel díszítsék autójuk karosszériáját és utasterét. 2019-ben a csomagban a 9. rajtszám szerepel, ami a gépháztetőn és az ajtókon, valamint – halványabb szellemképként – a belső ajtópaneleken látható. Ezt 2020-ban a 6. rajtszám váltja fel, mivel 1969-ben ugyanaz a versenygép nyert Le Mans-ban, csak éppen másik rajtszámmal.
A Heritage Edition modellváltozat A-oszlopát fényezetlen szénszálas borítás fedi, és az autó egyedi, 20 colos keréktárcsái egy darabból kovácsolt alumíniumból készülnek. A látványt narancssárga féknyergek és ezüstszínű külső tükörburkolatok egészítik ki.
Ébenfa színű Alcantara kárpit borítja az üléseket, a műszerfalat, az ajtóoszlopokat, a mennyezetet és kormánykereket. Az üléseken és a kormánykeréken kontrasztos kék és narancs öltések láthatók, az ülések párnázása pedig az eredeti, 1968-as Le Mans-győztes autó párnázását idézi, akárcsak a volán mögötti váltókarok fényes, eloxált felülete.
A műszerfalat, az ajtópaneleket és a kabin x-alakú belső merevítéseit ragyogóra fényezett, sötét színű rozsdamentes acél dekorációs betétek díszítik.
A korábbi Heritage modellváltozatokhoz hasonlóan a Ford GT Heritage Edition utasterében is megtalálható az egyedi sorozatszám-tábla. A vastag küszöböket és a középkonzolt fényezetlen, matt árnyalatú szénszálas burkolat fedi.
“Örömmel működtünk együtt a Forddal a Gulf-stílusú Ford GT Heritage Edition életre keltésén. A Ford márka komoly szerepet játszott abban, hogy a Gulf neve egyfajta legendává vált az autózásban és a motorsportban – és ez fordítva is igaz,” vélekedett Ravi Chawla, a Gulf Oil Lubricants India Ltd. ügyvezető igazgatója. “A Gulf nevéhez kötődő összes Le Mans-győzelmet Ford versenyautók vívták ki, és a Ford 1966 és 1969 közti négy Le Mans-győzelméből az utolsó kettőt a Gulf Ford GT40-esek szerezték meg. Mi lehetne hát stílusosabb annál, mint hogy a két márka most közösen dolgozott e fantasztikus gép elkészítésén, megalkotva a lenyűgöző Gulf-Ford GT40-esek szellemi örökösét?”