DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Egyéb

Rekord az új autók eladásában

Egyre több vásárlónak van pénze új autóra Magyarországon - az SUV-k továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek, így leggyakrabban Suzuki Vitarával és Honda CRV-vel találkozhatunk szembe az utakon.

A 2018-as év elején tapasztalt fellendülés után folytatódik az új autók eladásának kiugró növekedése. Ez jól látszik az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedés statisztikáiból is, hiszen 2018 első félévében már több, mint 2.500 újautót adott át, ami rekord a cég életében. Míg a piac 29%-os növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a vállalatnál ez az arány +40%-nak felel meg. 

 Tájékozódás-vásárlás-előtt



A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) riportja szerint országosan 40%-ra tehető a magánvásárlók megoszlása. A Duna Autó Zrt. júliusig átadott járműveinek 36%-a került magánszemélyekhez, a céges vásárlások aránya így 64%-ra csökkent a tavalyi magasabb arányhoz képest. A vállalat adatai is alátámasztják, hogy a magánvásárlók visszatérésének hatásai egyre kézzelfoghatóbbak: az átadott gépkocsik vételárának 70%-át készpénzben, míg a maradékot finanszírozással egyenlítették ki.

Megdönthetetlen Suzuki-hatalom

„Úgy tűnik, hogy a méretes karosszéria, a tágas utastér és a trendi formaterv mindent visz. Az összképet nézve majdnem ugyanannyi városi terepjárót (SUV) adtunk át, mint egyéb típusú személyautót” – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója, a rekordot döntő első féléves értékesítési adatok alapján. „Egyértelmű tehát, hogy tovább folytatódik az SUV-k térhódítása, amelyek közül a legnépszerűbb modellek a Suzuki Vitara, a Honda CR-V, a KIA Sportage, illetve a Nissan Qashqai.”

A Suzuki Vitara és S-Cross népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, az Autóvárosban a Suzuki márka első félévben értékesített gépkocsijainak 83%-át tette ki ez a két modell. A leggyakrabban választott típusok között azonban megtalálható a Skoda Octavia, a Nissan Juke és a Honda Jazz is.

Az-autó-testközelből

„Ha már újautót veszünk…”

A Duna Autó statisztikáiból arra a fogyasztói magatartásra lehet következtetni, hogy ha egyszer járművásárlásra adják fejüket az emberek, akkor egyre magasabb felszereltségi szinttet választanak. Az Autóvárosban egy vásárló átlagosan közel 5 millió forintot költ egy gépkocsira, ami tavalyhoz képest is jelentős emelkedés. 

A potenciális vevők egyre tudatosabbak: többségük már konkrét elképzeléssel érkezik meg a szalonokba, legyen szó márkáról, modellről, technikai paraméterekről, büdzséről vagy az autó felhasználási céljáról. A márkahűség viszont egyre kevesebb esetben mutatkozik meg, inkább az ár-érték arány dominál választáskor, ezért az adott árkategóriában elérhető modellek közül többet is összehasonlítanak. Jellemzően tízből hét esetben tesztvezetés után kerül sor a szerződéskötésre, és az sem ritka, hogy az ügyfél 2-3 alkalommal is kipróbálja a megvásárolni kívánt modellt. A Duna Autó tesztparkjában számos felszereltségű és a motorpalettán elérhető legnépszerűbb motorokkal ellátott modellváltozatok is megtalálhatók, így a vevő nemcsak a kiszemelt gépkocsit, hanem a hasonló paraméterekkel rendelkező konkurensét is kipróbálhatja a végső döntés meghozatala előtt.

Tesztvezetés

Fenntarthatóság mindenek előtt

A 2015-ben kirobbant dízelbotrány tovább gyűrűzik, az ilyen típusú motorok visszaszorulása egyre erősebb tendenciaként mutatkozik a magyar piacon is. „Ez egyrészt a környezetvédelmi szabályozásokból adódik, másrészt pedig azért, mert olyan mértékű fejlesztések történtek a közvetlen befecskendezéses, turbó benzinmotorok terén, amelyekkel felveszik a versenyt a dízel előnyeivel. Sokkal rugalmasabbá váltak, egyre kisebb motorokkal egyre nagyobb teljesítményt érnek el és lecsökkent a fogyasztásbeli különbség is. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új dízelmotorok környezetszennyező hatása sem magasabb, mint a benzines változatoké” – tájékoztatott Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Eddig a dízelmotorok leginkább azért voltak népszerűek, mert alacsonyabb fenntartási költség mellett lehetett őket üzemeltetni. „Arra, hogy melyik autó fenntartása a leggazdaságosabb ma Magyarországon, szinte lehetetlen egyértelmű választ adni, mert ez teljesen a felhasználó igényeitől és szokásaitól függ. Ha feltételezzük a racionális vásárlót, akkor mindenki a számára leggazdaságosabb autót választja. Első féléves adataink alapján az átadott autóink 71%-a volt benzines, 27%-a dízel, 2%-a pedig elektromos” – tette hozzá Markó Zoltán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: