Sokoldalú, sportos és elegáns – méretek és térkoncepció
Hosszúsága 4986, szélessége 1995, magassága pedig 1705 milliméter – ezek az Audi Q8 méretei, amelyekkel a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportosságát és különleges stílusát. A kupékat idéző tetőívével jóval laposabbnak hat Q7 testvérmodelljénél, amelynél 66 milliméterrel rövidebb, ám 27 milliméterrel szélesebb. Meghatározó orrkialakítása, karosszériája rövid hátsó túlnyúlása, jelentős, akár 254 milliméteres szabadmagassága, valamint tekintélyes méretű, 795 milliméter átmérőjű kerekei az erőteljes dinamika összhatását sugározzák.
Nem egészen háromméteres tengelytávjával az Audi Q8 akár öt személy számára is bőséges hellyel szolgál, térkínálata pedig csaknem minden releváns méretében felülmúlja közvetlen vetélytársaiét. Az első ülések négyféle kivitelben állnak rendelkezésre, a kínálat csúcsán pedig az S-sportülések és az Individual-kontúrülések állnak. Utóbbiak már alapkivitelben szellőztető funkcióval készülnek, s kívánságra mindkét változat masszázsfunkcióval is kiegészíthető. Hátul hármas ülés a szériafelszerelés, amely extraként hosszirányban állítható.
Nagyméretű csomagtartójával, valamint tágas rakodórekeszeivel és -tálcáival a Q8 a hosszú utakra is jól felkészült. A SUV-modell csomagtartója alaphelyzetben 605 literes, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig egészen 1755 literig növelhető. Két golftáska keresztben elhelyezve is könnyedén befér. A csomagtérajtó elektromosan mozgatható, s kívánságra akár lábmozdulatokkal is aktiválható. További kényelmi extrafelszerelés az elektromos csomagtér-roló, amely az ajtó nyitásakor, illetve csukásakor automatikusan visszahúzódik, illetve kinyílik sínjeiben.
A Q-család új arculata – a külső dizájn
Az Audi Q8 azon progresszív formai nyelvezet képviselője, amelyet az Audi új A8 családjával mutatott be. Az erőteljes kontúrvonalak és atletikusan feszes felületek erőt, igényességet és az állandó összkerékhajtás különleges dinamikáját sugározzák. A Q8 mindezt egészen egyéni módon, az elegáns, négyajtós luxuskupék és a határozott kiállású SUV-modellek ötvözeteként testesíti meg, egyértelmű utalásokkal az Audi egyik ikonjára – az „Ős-quattro” modellre.
Impozáns, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával az Audi Q8 a márka Q-családjának újszerű arculatát hordozza. Hat függőleges krómozott lamellájával a hűtőrács stabil és masszív hatást kelt. Széles és extraként színében elkülönülő maszk kapcsolja a Singleframe hűtőrácsot a markáns fényszórókhoz, emellett az előrenyúló első légterelő, valamint a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílások tovább erősítik az agresszív külsőt.
A kupékat idéző tetővonal az ablakkeret nélküli ajtóknak köszönhetően vizuálisan alacsonyan ível a karosszériatest felett és hosszú tetőlégterelőben zárul. Enyhe íve az erősen megdöntött D-oszlopokig fut, amelyek a sárvédők széles és izmos hatást keltő, jellegzetes domborulataira („quattro-blister”) támaszkodnak – határozott utalásként az „Ős-quattro” modellre. Vállöve vizuálisan megnyújtja a SUV-modellt, miközben elegánsan köti össze erőteljes kerékjáratait.
Alacsonyan ívelő tetővel kombinált, sportosan kompakt arányok és erősen megdöntött hátsó szélvédő határozzák meg a far kialakítását. A hátsó lámpatestek között keskeny, fényes fekete sáv húzódik, integrált fénycsíkja az Audi csúcsmodelljeinek jellegzetes stílusjegyeként hangsúlyozza a Q8 szélességét. A SUV-modellt éjjel és nappal egyaránt egyedi fénygrafika jellemzi, akárcsak az egykori „Ős-quattro” modellt. A markáns diffúzor négy függőleges uszonyszerű bordával és mindkét oldalon egy-egy integrált kipufogó-végcsővel tűnik fel.
Digitális karakter – világítástechnika és fénydizájn
A fényszórók kínálatában kétféle változat közül választhatnak a Q8 vásárlói, mindkettő LED-technikájú. Távolról különösen lapos hatást keltenek a kétrészes fényszórók. Felső részükben egyebek mellett a nappali menetfény és a tompított világítás, míg alattuk lesötétítve és némileg hátrébb tolva a távolsági fény működik. Az extrafelszerelésként rendelhető HD Matrix LED fényszórókban e funkció 24-24 LED-egységből épül fel.
A nappali menetfény digitális karakterű grafikája első ízben hangsúlyosan háromdimenziós hatású, s hét-hét rövid, illetve a fényszórók szélén két-két hosszabb szegmens alkotja. Utóbbiak vizuális tömegközéppontját kifelé tolva hangsúlyozzák az Audi Q8 szélességét. Hasonlóan háromdimenziós hatású grafika jellemzi az egyenként tizenkét szegmensből álló hátsó lámpatesteket is, amelyeket a mélységet sugárzó, markáns fénysáv köt össze.
A HD Matrix LED technika esetében a fényszórók és a hátsó lámpák nem csupán dinamikus irányjelzővel készülnek, hanem az autó bezárásakor és kinyitásakor kifejező fényhatásokkal is szolgálnak. Harmonikus együttműködésük dinamikus karaktert kölcsönöz az új SUV-modell számára. A myAudi App segítségével a Q8 vezetője – egyedülálló ajánlatként a vetélytársai körében – számos világítási funkciót kívülről, okostelefonjáról is aktiválhat.
A letisztult stílus az új prémiumkarakter – az utastér
Az Audi Q8 utasterének központi elemeként a felső MMI touch response képernyő szolgál, amely Black Panel kialakításával kikapcsolt állapotában szinte alig láthatóan alkot nagyméretű fekete felületet. Egyszerű és könnyen értelmezhető grafikák jellemzik az Audi digitális precizitását, illetve magas fokon integrált architektúráját és kezelését – a komplexitást itt célzottan az egyszerűség váltja fel. Minden meghatározó vonal a nagyméretű központi kijelzőfelületről indul ki, ilyen például az integrált krómozott lamellákkal és nemes hatású alumíniumoptikájú díszléccel kialakított légbefúvó nyílások teljes szélességben végighúzódó sávja.
A karcsú műszerfal és a nyugodt, határozottan vízszintes orientációjú vonalvezetés az Audi Q8 utastere által közvetített tágas térérzetet erősíti. A belső formai nyelvezet egyértelműen letisztult, s minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz, az első ajtók között a műszerfalon végighúzódó, széles wrap-around ívtől egészen a világítás extraként Black Panel kivitelben, érintőfelületként is rendelhető kezelőpaneljéig. Az utastér így minden részletében nyugalmat sugároz.
A középső alagút önálló geometriai alakzatként kiformált konzolja nagyméretű felületeivel a SUV-modell robusztus karakterét szemlélteti. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető kontúrvilágítás emeli ki az utastér meghatározó dizájnvonalait, illetve szolgál – kiváló példaként az Audi részletek iránti figyelmességére – a kesztyűtartó feletti lézeresen kimunkált, háromdimenziós hatású quattro-emblémájának háttérvilágításaként.
Stílusos megjelenés – színek és anyagok
Az Audi Q8 palettáján összesen tizenkét, sportos formáit egyaránt jól kiemelő külső szín sorakozik, köztük az új Sárkánynarancs és Galaxiskék árnyalatokkal. A külső kiegészítő elemek alapkivitelben szemcsézett antracit felületűek, a két opcionális külső optikai csomag részeként pedig a karosszéria színében vagy Szkandium-szürkére fényezve jelennek meg. Az S line külső optikai csomagban matt szürke tónus kölcsönöz a Singleframe hűtőrács maszkja, a pengeelem (Blade), a küszöbborítás betétjei és a diffúzorbetét számára még hatásosabb megjelenést.
Az Audi Q8 utasteréhez több szín és felszereltség közül válogathatnak az ügyfelek. Már az alapmodell is háromféle bőrkárpittal rendelhető, egészen a legmagasabb minőségi színvonalú Valcona bőrig. A két Design selection kivitelben a műszerfal felső része bőrbevonatú, az S Line sportcsomag pedig kívánságra S-sportüléseket tartalmaz, integrált fejtámlával, rombuszmintájú steppeléssel és „S” felirattal. Mindegyik felszereltségben nyitott pórusú fa vagy alumínium dekorbetétek is szerepelnek. Az egyéni kialakítások kedvelőinek négy bőrkárpit-csomag, emellett az Audi exkluzív számos további opcionális megoldása áll rendelkezésére.
Magas alumínium-részarány és kifinomult aeroakusztika – a karosszéria
Nagy merevségével az Audi Q8 karosszériaszerkezete egyszerre szolgál a csúcsszínvonalú kidolgozás, a hatékony zajcsillapítás és a sportosan precíz menettulajdonságok alapjául. Az Audi Space Frame konstrukció számos alumínium és melegen alakított acél könnyűszerkezetes alkatrészt tartalmaz, utóbbiak az utascella különösen nagy szilárdságú alapjaként a karosszériaszerkezet 14,4 százalékát teszik ki. A nagynyomású öntéssel készült alumíniumkomponensek aránya 15 százalék, például a motortér rugóstag-tornyaiban, valamint a küszöbök és a hossztartók közötti összekötőelemekben. A karosszéria oldalának szerkezete, illetve a padlózat, a hátsó kerékjáratok és a tető jelentős része alumíniumlemezből készül, akárcsak az ablakkeret nélküli ajtók, az első sárvédők és a csomagtérajtó, arányuk összesen 23,7 százalék. A 3.0 TDI motorral szerelt Audi Q8 saját tömege a lítiumion-akkumulátorral működő, igényes mild-hibrid technikával (MHEV) együtt 2145 kilogramm. A viszonylag csekély légellenállásról 2,84 négyzetméteres homlokfelület és 0,34-os légellenállási együttható (cw) gondoskodik.
Az utastérben zavartalan a nyugalom – a széleskörű hangszigetelés és a kifinomult aeroakusztika eredményeképpen. Az első szélvédő már alapkivitelben kettős üvegezésű, de kívánságra az oldalablakok is rendelhetők akusztikai üvegezéssel, illetve az első szélvédő fűtéssel.
Sportos terepjáró – quattro összkerékhajtás és légrugózás
Az Audi a quattro és a quattro az Audi – különösen is érvényes ez a Q8 modellekre, a márka csúcs SUV-sorozatára. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja.
A futómű már alapkivitelben döntő mértékben hozzájárul a sportos irányíthatósági tulajdonságokhoz. Az elöl és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztések túlnyomórészt alumíniumból készülnek. Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik. A Q8 gyárilag 19 col peremátmérőjű, vagyis a Q7 modellekénél 20 milliméterrel nagyobb átmérőjű kerekeken gördül, de a felszereltségi program csúcsán 285/40 R 22 méretű gumiabroncsokkal szerelt kerekek is rendelkezésre állnak. Elöl hatdugattyús, rögzített alumínium féknyergeket alkalmaztak a tervezők.
Az új SUV-kupé vásárlói háromféle futóműkonstrukció közül választhatnak. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszerben az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével négyféle üzemmód állítható be, akár 90 milliméteres tartományon változtathatva a karosszéria magasságát. Színvonalas lengéskényelem és agilis irányíthatósági tulajdonságok – az adaptive air suspension egyszerre kínálja mindkettőt.
További dinamikus extrafelszerelésként az Audi Q8 összkerékkormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében – és bő egy méterrel csökkentve a SUV-modell fordulókör-átmérőjét – az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a sávváltások alatti fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban.
A szabályozott futómű-rendszerek menedzsmentje az elektronikus futómű-platform szabályzóegységébe integráltan működik, a rendszerek így szoros hálózati kapcsolatban és finoman összehangolva, illetve a lehető legmagasabb fokú pontossággal dolgozhatnak. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben hétféle menetprofil választható, köztük egy terepes (offroad) programmal. Terepen az Audi Q8 quattro összkerékhajtásának, rövid karosszéria-túlnyúlásainak és nagy szabadmagasságának – az adaptív légrugózással (adaptive air suspension) akár 254, az alapkivitelű futóművel pedig 220 milliméter – előnyeit élvezheti. Az elektronikus futómű-platform az autó oldalirányú dőlésszögét is érzékeli, amiről az MMI-rendszer kijelzőjén tájékoztatja a vezetőt. Meredek, több mint hat százalékos lejtőn automatikus fékezési beavatkozásaival a lejtő-asszisztens segíti a sofőrt. E rendszer legfeljebb 30 kilométer/óráig önműködően tartja a vezető által megadott sebességet, aki így teljes mértékben a terepre összpontosíthat.
Gazdaságos erőmű – a 3.0 TDI motor MHEV-technikával
Az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetően az Audi Q8 hajtásrendszere különösen erős és gazdaságos. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat két meghatározó műszaki komponense a lítiumion-akkumulátor és a szíjhajtású indítógenerátor (RSG). Az akkumulátor a csomagtér padlózata alatt kapott helyet és 10 Ah elektromos kapacitású. 55 és 160 kilométer/óra között a dinamikus SUV-modell leállított motorral gördülhet szabadon („vitorlázás”), ezt követően,amikor szükséges, az indítógenerátor színvonalas kényelmet biztosítva, gyorsan indítja újra a motort. A lassítások során utóbbi akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát. Az automatikus motorleállítás és indítás rendszere (Start-Stop System) már 22 kilométer/óránál működésbe lép. Normál ügyfélüzemben e technikák akár 0,7 literrel is csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást 100 kilométerenként.
Az Audi Q8 a 3.0 TDI erőforrással, Q8 50 TDI változatában (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,8 - 6,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 179 -172*) érkezik az európai piacokra. A V6-os dízelaggregát teljesítménye 210 kW (286 LE) és 600 newtonméter maximális forgatónyomatékot továbbíthat főtengelyére. A nagyméretű SUV-modell ezzel álló helyzetből mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 245 kilométer/óra. Az 50 TDI számos területen kínál igényes műszaki megoldásokat. A minden menethelyzetben ideális hőmérséklet érdekében a forgattyúház és a hengerfejek egyaránt önálló hűtőkörrel rendelkeznek. A dugattyúkban öntött csatornák gondoskodnak az olajhűtésről, a dugattyúgyűrűk és a csapszegek pedig egyaránt a lehető legkisebb súrlódás jegyében készültek. Az olajszivattyú teljes üzemi tartományán változó működésű. A motor kapcsolható hidraulikus ágyazásokkal csatlakozik az első felfüggesztések segédvázához, amelyek lágy jelleggörbék mentén csökkentik minimálisra a rezgéseket, menet közben pedig megnövelt csillapítással mérséklik hatékonyan az erőforrás lengéseit – a nagyméretű TDI-aggregátot így mindvégig rendkívül kulturált járás jellemzi.
Az erőátvitel feladatát gyors és lágy működésű, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó látja el. A motor lengéseit a fordulatszám függvényében működő torziós csillapító egyenlíti ki messzemenőkig, már a gazdaságos közlekedést lehetővé tevő alacsony fordulatszám-tartományokon is. A terepes használatot speciális szellőzés segíti. Elektromos olajszivattyúja segítségével a tiptronic váltómű már a leállított motor melletti szabad gördülés („vitorlázás”) során bekapcsolhatja az újbóli motorindítást követően szükséges sebességfokozatot.
Letisztult és lényegre törő – a kezelés és a kijelzők
Az Audi Q8 csaknem minden hagyományos kapcsoló és szabályzó nélkül érkezik, kezelési koncepciója alapját két nagyméretű érintőképernyő alkotja. A felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, míg a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, további kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. Ennek során kezét mindvégig kényelmesen a sebességváltókaron pihentetheti. Az MMI touch response koncepció gyors és biztos kezelést tesz lehetővé: amint a felhasználó egy-egy funkciót aktivál ujjával, a rendszer érintésbeli és akusztikai („klick”) visszajelzéssel erősíti meg. A menüstruktúra az okostelefonokéhoz hasonlóan intuitív, logikus és egyszerű, emellett szabadon konfigurálható kedvenc- illetve nyitóképernyőket is kínál.
A természetes hangvezérlés intelligens beszélgetőpartnerré avatja az Audi Q8 modelleket. A rendszer kétféleképpen is feldolgozhatja a kérdéseket és az utasításokat: a fedélzeten rendelkezésre álló információk, illetve a felhőben tárolt részletes adatok felhasználásával. A vezető szabadon fogalmazhatja meg utasításait, s a hangvezérlés egész mondatokat – például „Éhes vagyok” – is értelmezhet, máris közeli éttermeket ajánlva.
Az MMI Navigációs rendszer plusz technikájával együtt jelenik meg a fedélzeten az Audi virtual cockpit is, amelynek 12,3 col átmérőjű, nagyfelbontású kijelzőfelületén a multifunkciós kormánykerékről kétféle, hagyományos és navigációs nézet is választható. A piaci bevezetést követően extrafelszerelésként érkezik az Audi virtual cockpit plusz változat, amely egy harmadik, különösen sportos megjelenítést is kínál. Mindezt további extrafelszerelésként a Head-up kijelző egészítheti ki, amely a fontos információkat – köztük az útkereszteződések részletes térképével a navigáció számára – a szélvédőre kivetítve jeleníti meg.
Okos hálózati kapcsolatok – navigáció és Audi connect
Az Audi Q8 már alapkivitelében az MMI navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik a piacra, amely már az új LTE Advanced szabvány szerinti adatátvitelt használ. A navigációs rendszer a korábbi útvonalak alapján intelligens úticél-javaslatokat is tesz, a pontos idő és a forgalomterhelés rendelkezésre álló adatait is figyelembe véve. Az egyes útvonalak számítása a teljeskörű közlekedési helyzet valós idejű adatainak felhasználásával online, a HERE térkép- és navigációs szolgáltató szerverein zajlik.
Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést, így a két Car-to-X szolgáltatás – a közlekedési táblák információi és a veszélyhelyzet-információ – egyaránt profitálhat az Audi-flotta kollektív intelligenciájából. Az év folyamán várható az On-Street-Parking szolgáltatás, amely a kollektív flotta által jelentett be- és kiállások, illetve az érzékelt szabad parkolóhelyek adataival könnyíti a parkolóhelykeresést.
Az extrafelszerelésként rendelhető Audi connect kulcs digitális hozzáférést kínál a Q8 modellekhez, a tulajdonos, illetve négy további használó számára az Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonról is lehetővé téve az autó nyitását és zárását, illetve motorjának beindítását. A már alapkivitelben személyre szabható megoldással a jogosult személyek akár 400 különböző beállítása is tárolható a kulcs egyéni felhasználói profiljaiban, például a vezetőülés és a légkondicionáló berendezés beállításai vagy épp a sűrűn használt médiák, illetve gyakran választott navigációs célok formájában. Az Audi Q8 nyitása és zárása mellett számos connect-funkció is vezérelhető okostelefonról. A myAudi App segítségével a vezető különleges úticélokat továbbíthat a navigációs rendszerre, zenét streamelhet, de okostelefonja határidőnaplójának tartalmát is importálhatja az MMI-rendszerre. A telefonálás az Audi Q8 modellekben az Audi phone box és a Voice-over-LTE technikái révén nemcsak kezelése, hanem a hang- és telefonkapcsolat-minőség terén is csúcsszínvonalat képvisel. Akárcsak a Bang & Olufsen hangrendszerei, amelyek csúcsváltozata összesen 23 hangsugárzójával a magasságbeli térdimenzió adatait is felhasználva az első üléseken és hátul egyaránt vonzó térhangzással szolgál. A zenék ily módon – egészen különleges akusztikai élményként – úgy szólalhatnak meg, ahogy a koncertteremben rögzítették őket.
Biztonság és kényelem – a vezetői segédrendszerek
Legyen szó parkolásról, városi közlekedésről vagy hosszú túrákról, az Audi Q8 számos menethelyzetben támogatja vezetőjét. Az Audi összesen négy csomagra osztva kínálja vezetői segédrendszereit. A „Túra” csomag különlegessége az adaptív menetasszisztens, amely minden sebességtartományban kényelmesen végzi a jármű hossz- és keresztirányú vezetését, gyorsításkor, fékezéskor, a kívánt sebesség és követési távolság tartásakor, illetve a közlekedési torlódásokban egyaránt hatékonyan segítve a vezetőt. A rendszer az útburkolati jeleket, az út szélének építményeit, valamint a környező forgalmi sávokban és az autó előtt haladó járműveket is felismeri, további előnyként pedig az útszűkületekben az érvényes sebességkorlátozás figyelembevételével automatikusan a környező forgalomhoz illeszti az Audi Q8 sebességét. A „Túra” csomag további eleme a gazdaságossági asszisztens, amely az aktuális sebességhatároknak megfelelően automatikusan szabályozza a tempót, a kanyarok, a körforgalmak és a bekanyarodások előtt pedig csökkenti a sebességet. Az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén megjelenő előretekintő jelzések mellett az aktív gázpedál révén érintésbeli információval is szolgál. Mindezek együttesen hatékonyan segítik a gazdaságos közlekedést, ami a mild-hibrid rendszer (MHEV) fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálása (rekuperáció) célzott használatának, valamint a szabadon gördülő, illetve motorfék-fázisok intelligens – az éppen várható események szerinti – megválasztásának eredménye. A csomag biztonsági rendszere a vészhelyzet-asszisztens, amely működési határain belül érzékeli, ha a vezető inaktívvá válik. A rendszer ekkor vizuális, akusztikai, valamint érintésbeli figyelmeztető jelzést küld, s ha a vezető nem reagál, a rendszer átveszi az Audi Q8 irányítását és az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartva, automatikusan megállásig fékezi. Az Audi pre sense technikája eközben különböző védelmi intézkedéseket foganatosít, illetve az adott országnak megfelelően automatikus vészhívást kezdeményez.
A városi közlekedés biztonságáról elsősorban öt berendezés gondoskodik. Az útkereszteződés-asszisztens az autó előtti kritikus keresztirányú forgalmat ismeri fel, az Audi pre sense 360° az oldalirányból közelítő járművekre figyelmeztet, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens pedig – például a parkolóhelyről kiálláskor – a lassú tolatásos manőverek során érzékeli a közelítő járműveket. A csomagot a kiszállás-figyelmeztetés, valamint a sávváltást segítő rendszer teszi teljessé.
A különböző parkolási manőverek során a vezetői segédrendszerek későbbiekben érkező Parkolás plusz csomagjának technikái segíthetik a vezetőt. A manőver-asszisztens – például a parkolóház oszlopait érzékelve – enyhe kormányzási beavatkozásokkal és akár megállásig fékezve előzi meg az ütközést, az útpadka-figyelmeztetés a keréktárcsákat védi a sérülésektől, a környezetmegfigyelő kamerák pedig többféle megjelenítéssel teszik lehetővé az akár centiméter-pontos manőverezést, a keresztirányú forgalom észlelését és a kerekek szemmel tartását. A csomagban a távirányítású parkolópilóta (Remote Parkpilot) is szerepel, amely a vezető felügyelete mellett önállóan manőverezi a parkolóhelyre a SUV-modellt, illetve áll ki vele. A vezető előzetesen ki is szállhat és a myAudi App segítségével okostelefonjáról indíthatja el a folyamatot. Hasonlóan magas színvonalú kényelmet kínál a távirányítású garázspilóta (Remote Garage Pilot) is, amely lézerszkennerének köszönhetően igen közel haladhat el a falak vagy más akadályok – például kerékpár – mellett a garázsban. E technika a vezetői segédrendszerek mindhárom összeállítását magában foglaló plusz-csomag része.
Vontatási üzemben a járműszerelvényt tolatáskor automatikusan kormányzó vontatmány-asszisztens segítheti a vezetőt, aki az MMI-képernyőn kényelmesen, egyszerű érintéssel adhatja meg a kívánt irányt. A kamera képén az autó és a vontatmány pillanatnyi és a szükséges szögállása is látható. Külön szerepel a kínálatban a parkolási asszisztens, amely előre- és hátramenetben egyaránt önállóan kormányoz be a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, a vezetőnek csupán a sebességfokozat kapcsolása, a gázadás és a fékezés a feladata. Az éjjellátó berendezés sötétben segíti a látást, az érzékelt személyeket és nagyobb testű állatokat sárga színnel emelve ki az Audi virtual cockpit kijelzőfelületén.
Mindezen megoldások mögött az Audi high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek a Q8 alapkiviteléhez tartozó központi szabályzóegysége áll, amely folyamatosan sokrétű képet alkot az autó környezetéről. A szükséges adatokat felszereltségtől függően akár öt radarszenzor, öt kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és a lézerszkenner szolgáltatja. A szabályzóegység ezek alapján állítja elő a vezető leghatékonyabb támogatásához szükséges jeleket az állítóegységek számára.
* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási értékek a megadott tartományokban a választott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.