Járt az osztályba egy fiú, aki fura egyéniség volt a kinézete és a fejében kavargó gondolatok miatt, így soha nem jutott fel a nagyfiúk ligájába. Pár év kihagyást követően aztán visszatért, és annyit változott, hogy most könnyedén elhódítja az osztály legjobb csajait. Nagyjából ez történt a Volvóval is, annyi különbséggel, hogy ő nem csak a gyengébb nemre hajt.
Az XC60 hibrid legújabb értékeihez tartozik a kétliteres egyenturbómotor, amelynek az autóban futó kivitelét Eaton gyártmányú kompresszorral is felszerelték. Ennek megfelelően az alsó és a felső fordulatszám-tartományokban is fantasztikusan húz.
Az utóbbi szócska persze nem írja megfelelően le azt az erőt, amely 5,3 másodperc alatt repíti százra a 2100 kilós autót... A karosszéria nagyon masszív, a menetválasztó programok jól megkülönböztethetően működnek. A két ellenpólus a sport és a hibrid mód: mintha két különböző autóban ülnénk. Utóbbi kényelmessége szöges ellentéte a nehéz kormányzású, kemény rugózású állásnak.
A gyárilag 42 kilométert biztosító hibridségen csupán egy folt eshet: csak az extrák között találjuk meg az utcai töltőkábelt, miközben 21 millió a modell alapára. A napi ingázást persze meg lehet oldani az otthoni áramtankolással, de a 35 km körüli valós hatótáv azért óvatosságra int.
Az autó a gyorsasága mellett takarékos is tud lenni, ez a legjobban az elektromos üzemben jön ki. Ha elfogy a delej, és váltani kell, akkor 9 literrel is el lehet járni.
A belső hozza a Volvótól elvárt otthonosságot, praktikusságot és a nagyfokú kényelmet. A csokoládébarna bőrkárpit nagyon szép, a komfort első ülések pedig elsőrangúak.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4688/1902/1658 mm
Motor: 1968 cm3, 320 LE/5700, 400 Nm/2200–5400+ villanymotor Σ=407 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,3 s
Ár: 26 588 000 Ft (alapár: 21 074 000 Ft)
Tesztautó: Volvo Autó Hungária Kft.