„Amikor életemben először ültem Golfban, úgy éreztem, ez az autó egyedül nekem készült. Az ülés, a vezetési élmény, a használhatóság, minden tökéletes volt nekem” meséli Josef Juza.
A kéményseprő munkába egy Caddyvel járt, nyáron egy Golf Cabrio, télen egy Country volánja mögé ült, GTI-t vezetett ha kocsikázni akart, a családi utakra pedig egy normál Golfot használt. „Ez vikt a mottóm: minden alkalomra a megfelelő Golfot.” – mondta Juza. Az első gyűjtői Golfot a kilencvenes évek elején vásárolta, egy Oldtimer bemutatón szeretett bele a régebbi modellekbe.
Josef Juza kollekciójának van néhány különleges darabja, melyek igazi autócsodának számítanak. Ezek közé tartozik egy sorozatgyártás előtti darab 1974-ből, amelynek vezető oldali ajtaja tolóajtó. Egy másik egy kézzel készült, mindössze 71 példányban gyártott 210 lóerős Golg G60. Juza egy Rally Golffal is büszkélkedhet, amely a Golf második szériájából készült, mindössze 5000 példányban. Juza tulajdonában van egy CitySTROMer is, amely egy RWE nevű energiacég közreműködésével készült 1981-ben. Ez a modell volt az egyik első mindennapi használatra alkalmas elektromos autó, körülbelül 25 darab készült belőle. A gyűjtemény értékes darabja egy olyan Golf is, amellyel már egymillió kilométert tettek meg.
Josef Juza jövőbeli terve az, hogy az autókat ne csak ő, hanem mások is megcsodálhassák. Juza ugyanis egy Golf múzeumot tervez nyitni gyűjteményéből, melynek ő lenne az igazgatója. A múzeum a tervek szerint 2019 tavaszán nyílik majd meg a látogatóknak.