A Fiesta ST harmadik generációs változata laz első Ford Performance modell háromhengeres motorral, és az első Fiesta ST választható üzemmódokkal; a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a kormánymű és a stabilitásvezérlés működését, hogy az autó a közúton és a versenypályán egyaránt kimagasló vezetési élményt biztosítson.
A kiválasztott üzemmódtól függően működik majd a Fiesta ST Elektronikus Hangzásjavítás (ESE) technológiája és az aktív kipufogószelep is, még magasabb szintre emelve a vezetés élvezetét. E technológiák kiemelik az új 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyébként is sportos hangszínét; emellett a motorban hengerlekapcsolásos technológia is működik (amit az iparágban a Ford alkalmazott elsőként egy háromhengeres blokkban), várhatóan 114 g/km* értékre mérsékelve az autó CO₂-kibocsátását.
A három- és ötajtós változatban megrendelhető új generációs Fiesta ST kínálatában minden eddiginél többféle belső kialakítás és az autó személyre szabását segítő opció szerepel; a merész és egyedi külső stíluselemek között például versenyautós ihletésű, hálómintázatú hűtőrácsot és exkluzív, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is találunk.
Vadonatúj 1,5 literes EcoBoost motor
A Ford EcoBoost benzinmotor-kínálatának – amelyben a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk is szerepel – legújabb tagja az 1,5 literes EcoBoost erőforrás. Az új motorban nagy nyomású közvetlen befecskendezés, Kettős Független Változó Szelepvezérlés és turbótöltés optimalizálja a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást.
A blokk háromhengeres kialakítása már alacsony fordulatszám-tartományban is nagy forgatónyomatékot biztosít. A teljesítményt tovább fokozza az új turbófeltöltő, amelynek optimalizált formájú turbinája gyorsabban építi fel a töltőnyomást, minimumra csökkentve ezzel a turbólyukat, hogy az autó még közvetlenebbül reagáljon a gázparancsra.
A szívócső-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja alacsonyabb CO₂-kibocsátás* mellett is nagyobb teljesítményt és gyorsabb gázreakciókat kínál, és – különösen az alacsonyabb terhelési tartományokban – tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
A Ford az 1,0 literes EcoBoost blokkban vezette be elsőként a hengerlekapcsolásos technológiát, ami most a Fiesta ST tulajdonosai számára is alacsonyabb az üzemeltetési költségeket kínál, lekapcsolva az egyik henger üzemanyag-ellátását és szelepvezérlését, amikor nem szükséges a teljes motorteljesítmény használata; például amikor az autó egyenletes sebességgel, csekély motorterheléssel halad. A technológia 14 ezredmásodperc – vagyis a szempillantásnál hússzor rövidebb idő – alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a hengerben.
A tisztán alumíniumból készített blokk integrált kipufogócsonkja is a teljesítmény növelését szolgálja, mivel a motor így hamarabb éri el optimális üzemi hőmérsékletét. Ez a megoldás a kipufogógázok útját is lerövidíti a hengerek és turbótöltő között, így hamarabb áll rendelkezésre a forgatónyomaték. Az erőforrás korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.
Új üzemmódok
A választható üzemmódok még rugalmasabbá teszik az új generációs Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt:
- Normal üzemmódban a motorvezérlés, a kipörgésgátló, az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), az ESE, a kipufogóhang és az elektromos szervokormány (EPAS) beállításai természetes reakciókat és irányítási érzetet biztosítanak
- Sport üzemmódban a motorvezérlés és a gázparancs közvetlenebb lesz, az EPAS beállításai pedig közvetlenebb kormányvisszajelzéssel és finomabb irányíthatósággal segítik a lendületes közúti autózást. Az aktív hangvezérlő szelep kinyílik és az ESE intenzív beállításra vált, sportosabb kipufogó- és motorhanggal töltve meg az utasteret
- Versenypálya üzemmódban minden járműdinamikai jellemző a lehető leggyorsabb köridő elérését szolgálja; a kipörgésgátló kikapcsol, és az ESC kisebb mértékben avatkozik be
Az agilis és közvetlenül reagáló Ford Performance futóművet fejlett Nyomatékvektor Szabályozás egészíti ki, kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítva az autó úttartását és csökkentve az alulkormányzottságot. A háromféle üzemmódba kapcsolható ESC használatával a vezető megválaszthatja, hogy teljes, korlátozott, illetve nulla beavatkozást engedélyez a rendszernek.
Remekül személyre szabható
Az új generációs Fiesta ST személyre szabását minden eddiginél több opció és technológia szolgálja. A vásárlók a díszítő elemek széles kínálatából választva alakíthatják egyéni ízlésükhöz a váltókart, a kormánykereket, az ajtóbehúzókat és a műszerfalat, emellett pedig több különleges stílus-csomag is szerepel az autó kínálatában.
A Fiesta ST ergonomikus utasterében lapított alsó karimájú kormánykerék és kiváló megtámasztást nyújtó Recaro ülések találhatók. A külső fényezések listáján az új Performance Blue árnyalat is megjelenik, és a Fiesta ST-hez exkluzív 18 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.
“ST modellünket arra terveztük, hogy a Ford Performance vezetési élményét kínálja – függetlenül a vásárlók életstílusától,” mondta el Matthias Tonn, a Fiesta ST program főmérnöke. “Már a forgalmazás első napjától kezdve három- és ötajtós karosszériával, valamint különleges stílus-opciókkal kínáljuk majd az autót, hogy az új generációs Fiesta ST minden eddiginél szélesebb vásárlóközönséget szólíthasson meg.”
A Fiesta ST tulajdonosai a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerén keresztül egyszerű, szokványos hangutasításokkal kezelhetik az audiót, a navigációt és csatlakoztatott okostelefonokat. Az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kezelőfelülete egy ‘lebegő’ kialakítású, tablet-stílusú, akár 8 colos színes érintőképernyő, ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető.
Az új generációs Fiesta ST kínálatában a high-end minőségű B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit a Ford tavaly mutatott be először az új generációs Fiestában.