A szabadidő-autók piaca rendkívül zsúfolttá vált az utóbbi években, a kisebb prémium SUV-k csapata különösen sok új versenyzővel bővült. Ebbe a ligában érkezett az Év autója címet elnyert svéd modell, az XC40. A szegmens jellemzője, hogy itt pusztán a jó minőséggel már nem lehet labdába rúgni, kell valami extrát nyújtani a vásárlók figyelméért.
A Volvo azt a megoldást választotta, hogy a szokásos magas szintű biztonságát nyakon öntötte otthonossággal és praktikummal. Ez az a csomag, amivel egész jól kitűnik a mezőnyből. Kiválóan meg lehet pakolni az ajtók oldalzsebét, kártyatartók találhatók a középkonzolon és a bevásárlószatyrot is fel lehet akasztani. Az aduász a csomagtartó, ahol elválasztó, akasztók és még egy sereg jó ötlet található, a kalaptartó pedig elrejthető a padlózata alá. Megnyugtató, hogy az XC90-ben lévő, elsőre kusza menürendszer itt már letisztultabb és kezelhetőbbé vált. Mindemellé érkezett egy kilenccolos képernyő, amelyen egész jól el lehet navigálni.
A kis Volvo gyorsan is megy, mert tesztautónkat a legerősebb, 247 lóerős motor hajtotta, a százra gyorsulása mindössze 6,5 másodperc alatt lezajlik. A hajtásrendszer fura pontja a váltó, aminél láttunk már gyorsabban működőt is, a furcsaság benne, hogy a váltókar választójának a működése nem annyira egyszerű, mint ahogy megszoktuk. Így az XC40 rendszere alkalmazkodást igényel, s ennek eredménye, hogy az első napokban akadt pár üresbe váltás...
Összességében kijelenthető, hogy az új Volvo jött, látott és győzött – nem csupán a COTY idei Év Autója választásán, hanem nálunk is. Erős a konkurencia, de az újdonság kiegyensúlyozott teljesítményével a kvalitások tekintetében rögtön a kategória élére ugrott. És hiába drága, fő prémium konkurenseinél így is elérhetőbb.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4425/1863/1652 mm
Motor: 1969 cm3, 247 LE/ 5500, 350 Nm/1800–4800
Gyorsulás (0–100 km/h): 6,5 s
Ár: 14 440 000 Ft (alapár: 8 495 000 Ft)
Tesztautó: Lukács Autó Kft. – Miskolc (46/530060)