DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Egyéb

Gasly és Hartley is Honda Civic Type R-t hajt

Pierre Gasly és Brendon Hartley, a Toro Rosso-Honda Formula-1-es csapat két versenyzője is Honda Civic Type R-rel rója az utakat, ha éppen nem a versenypályán száguld.

A Honda swindoni üzemegységében készülő, 2017-es Civic Type R ideális választás a számukra, az „utcai versenyautóként” aposztrofált modell ugyanis valóban szélvészgyors – tavaly áprilisban 7 perc 43,8 másodperc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleifén, így a világ leggyorsabb fronthajtású, sorozatgyártású autójának bizonyult.

Pierre Gasly és Brendon Hartley élete első teljes szezonját futja a Formula-1-ben, 2017-ben csupán öt, illetve négy futamon indultak. Ennek dacára kiváló teljesítményt nyújtanak, Gasly például pontszerző helyen zárta a múlt hónapban rendezett Bahreini Nagydíjat, így megszerezte élete első F1-es pontjait és a Toro Rosso idei első pontjait is. 

Persze Gasly és Hartley egyéb kiemelkedő sporteredményekre is büszke lehet. Pierre 2016-ban elhódította a GP2-sorozat bajnoki trófeáját, Brendon pedig kétszer is győztesként zárt a hosszútávú-világbajnokságon.

_ONY6914



Gasly, aki a Team Mugen versenyzőjeként második lett a japán Super Formula bajnokságban a múlt hónapban vehette át Civic Type R-jét, és az alábbiakat nyilatkozta: „Nagyon boldog vagyok, hogy egy Type R-ben tölthetem a hétköznapokat. Alig várom, hogy végre kipróbálhassam a legendás dél-franciaországi Route Napoleonon, no meg persze valamelyik versenypályán, ahol a végsőkig kiaknázhatom lenyűgöző teljesítményét.” 

Az új-zélandi Hartley-nak tinédzser éveit juttatta eszébe az új Honda Civic Type R. "Első utcai autóm egy 1996-os évjáratú Honda Civic volt" – árulta el. "Szóval sok szép, felejthetetlen emlék köt a modellhez. Más kérdés, hogy idén 21 nagydíj vár rám és az F1-en kívüli időbeosztásom is igen szoros, így sajnos nem lesz annyi időm közúton kocsikázni, mint amennyit szeretnék" – tette hozzá. 

_ONZ6272_filter2

A 2.0 VTEC TURBO motorral hajtott Civic Type R-t 2017-ben mutatta be a Honda, méghozzá azzal a nem titkolt céllal, hogy minden idők legélvezetesebb Type R modelljével örvendeztesse meg a száguldás szerelmeseit. Egyedülállóan hatékony motorjának 320 lóerős csúcsteljesítménye 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkezik, míg 400 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékát 2500 és 4500 között aknázhatja ki a vezető. Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és végsebessége is ámulatba ejtő, nem kevesebb, mint 272 kilométer/óra. 

A Civic Type R lélegzetelállító menetteljesítményeihez kimagasló használati érték társul. Hatalmas, 414 literes, síkpadlós csomagterébe 1120 mm széles ajtónyíláson át pakolhatók be a poggyászok, és nem is kell magasra emelni őket, hiszen a rakodóperem kifejezetten alacsony. Ennek kapcsán Gasly megjegyezte: „Roppant tágas a belsőtér, különösképp a csomagtartó, ami nagy előny, hiszen az utazások során rengeteg holmit kell magunkkal vinnünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: