Szépség és funkció – a külső formavilág
A szép kombik neve Avant – az új Audi A6 Avant pedig a négykarikás márka hagyományainak hű folytatója. Határozott vonalvezetésével, nagyméretű felületeivel és markáns, erősen megdöntött hátsó szélvédőjével a külső dizájn a márka új formai nyelvezetét testesíti meg. A nem egész öt méter hosszú Avant megnyújtott eleje és laposan ívelő tetővonala eleganciát, sportosságot és igényességet sugároz.
Elejét a széles és mélyre süllyesztett Singleframe hűtőrács uralja, míg oldalnézetét a trapézalakú ablakok hosszan elnyúló sziluettje határozza meg. A kerékjáratok felett feszülő erőteljes domborulatok a quattro összkerékhajtás vizuális utalásai. Az izmos hatást keltő tetővonal erősen megdöntött D-oszlopokhoz csatlakozik. A tetőlégterelő az A6 Avant sziluettjét megnyújtva emeli ki sportos fellépését. Hátul markáns krómozott díszléc köti össze a két lámpatestet. A tizenkét külső szín mellett a sport és a design felszereltségi szint, illetve az S line külső optikai csomag is rendelkezésre áll.
Hívogató – karosszéria, térkínálat, csomagtér
Az új Audi A6 Avant hosszúsága 4,94, szélessége 1,89, míg magassága 1,47 méter. Utastere még elődjénél is tágasabb, az elöl és hátul könyökmagasságban mérhető szélesség, illetve a térdmagasságban mért hátsó lábtér tekintetében pedig közvetlen vetélytársait is felülmúlja. Sportos vonalvezetése ellenére az új A6 Avant megőrizte elődje tágas csomagterét, amelynek rakodószélessége 1050 milliméter és alaphelyzetben 565 literes térfogattal szolgál, s a hátsó üléstámla lehajtásával egészen 1680 literig bővíthető. A csomagtérajtó és a csomagtérborítás egyaránt alapfelszerelésként elektromos mozgatású, előbbi extrafelszerelésként szenzorvezérléssel is működtethető. A hátsó ülés már alapkivitelben 40:20:40 arányban osztva hajtható le, az opcionális vonófej pedig ugyancsak elektromosan reteszelhető ki.
A csomagtartó már alapkivitelben jól bevált sínrendszerrel készül, amelyben a csomagok biztonságos rögzítéséhez négy variálható rögzítőszem állítható be igény szerint. Az A6 Avant emellett rögzítőhevedert és -hálót, valamint két akasztót is kínál, az extrafelszerelésként rendelhető csomagrögzítő készlet pedig teleszkópos rúddal és hevederrel teszi lehetővé a csomagtér egyéni felosztását.
Az új A6 Avant a hosszú túrákon érzi igazán otthon magát, részben különösen alacsony belső zajszintjének is köszönhetően. Aerodinamikai és aeroakusztikai tulajdonságai egyaránt csúcsszínvonalúak, légellenállási együtthatója (cw) a piaci bevezetését követően érkező belépőmotorral mindössze 0,27. Az acél- és alumíniumkomponensekből felépülő karosszériaszerkezetet különösen nagy szilárdság jellemzi.
Biztos, ami biztos – világítástechnika és vezetői segédrendszerek
Az A6 Avant biztonsági berendezések széleskörű csomagjával érkezik, a világítástechnika, a vezetői segédrendszerek és a passzív biztonság területein egyaránt. Az Audi A6 Avant alapfelszereltségében eleve LED-technikájú fényszórók szerepelnek, amelyekből háromféle kivitel is rendelkezésre áll. Csúcsváltozatként a nagyfelbontású távolsági fénnyel működő HD Matrix LED technika is rendelhető, ahol öt vízszintes vonal alkotja a nappali menetfény rajzolatát. Ez esetben dinamikus irányjelzők és pulzáló hazavezető fény (Coming-Home-Leaving-Home funkció) is hangsúlyozza az A6-család egyedi karakterét. Kívánságra a kontúr Ambiente-világításcsomag burkolja diszkrét fénybe a belteret.
A sokat autózók és ingázók ideális technikáiként az A6 Avant vezetői segédrendszerek széles palettájával szolgál, a kínálat a Város (City) és a Túra (Tour) csomagokra oszlik. Az alapkivitelhez tartozó Audi pre sense front vészfékasszisztens mellett e technikák között említhető többek között az útszűkület-funkcióval kiegészített adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist) is, amely – a gyorsítások és a fékezések során tehermentesítve a vezetőt – araszoló forgalomban egészen megállásig, illetve akár 250 kilométer/óráig is támogatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az asszisztensrendszer torlódásokban és útszűkületekben a beállított sebesség, illetve követési távolság tartásában is segít.
Gazdaságossági asszisztens kiegészítő funkciójával az adaptív menetasszisztens előretekintő módon a sebességkorlátozásokat, kanyarokat, körforgalmakat és – aktív útvonalvezetés mellett – a lekanyarodási pontokat is tekintetbe veszi a sebesség szabályozása során. A gazdaságossági asszisztens a kombinált műszeregységen megjelenő előretekintő útmutatások mellett az aktív gázpedálon keresztül tapintásbeli visszajelzéssel is szolgál. A mild-hibrid hajtásrendszerrel (MHEV) közösen e segédrendszerek nagyban hozzájárulnak az üzemanyagtakarékos közlekedéshez.
Még magasabb színvonalú biztonságról gondoskodik a vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist), amely a vezető cselekvésének hiányát időben felismerve vizuális, tapintásbeli és hangjelzéssel figyelmezteti. Amennyiben a sofőr ezekre sem reagál, a rendszer a vészvillogó működtetése mellett átveszi a jármű irányítását és az éppen igénybe vett forgalmi sávban tartva, automatikusan megállásig fékezi az autót. Az Audi pre sense ekkor különböző védelmi intézkedéseket foganatosít, például előfeszíti a biztonsági öveket, zárja az ablakokat és automatikus vészhívást indít.
Városi forgalomban öt fontos funkció is segítheti a vezetőt: az útkereszteződés-asszisztens a jármű előtti kritikus keresztirányú forgalmat érzékeli, az Audi pre sense 360° rendszere az ütközés veszélyét ismeri fel, míg a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens a lassú tolatásos manővereket – például a parkolóhelyről tolatva kiállást – támogatja. A csomagot a kiszállást- és sávváltást segítő berendezés egészíti ki.
E funkciók menedzsmentjének feladatát az Audi újabb high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) látja el, amely érzékelők adatainak összességéből folyamatosan részletes képet alkot az autó környezetéről. Ehhez felszereltségtől függően akár öt radarérzékelő, öt kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő, illetve egy lézerszkenner adatait is felhasználhatja.
Erős és gazdaságos – motorok mild-hibrid technikával
Az Audi A6 Avant mindegyik motorváltozata az Audi mild-hibrid technikájával (MHEV) készül, amely egyszerre növeli a kényelmet és a gazdaságosságot, és valós üzemi körülmények között is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A MHEV-rendszer szíve, a szíjhajtású indítógenerátor (RSG) lassításkor akár 12 kW rekuperációs teljesítménnyel táplálhat vissza energiát a 48 voltos rendszerbe, illetve a különálló lítiumion-akkumulátorba. Az Audi A6 Avant az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban leállított motorral szabadon is gördülhet („vitorlázhat”), az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) pedig már 22 kilométer/óráig aktív.
A motorok hétfokozatú S tronic, illetve nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón és quattro összkerékhajtáson keresztül továbbítják teljesítményüket az útfelület felé. Ideális kiegészítésük az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű, amely a sportos kanyarvételek során aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.
Minden eddiginél komfortosabb és agilisabb – a futómű
Az új A6 Avant futóműve elődjénél is szélesebb skálával szolgál a dinamika és a kényelem között. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzást különösen színvonalas kormányzási komfort jellemzi és eleve sportos áttétele a bekormányzási szög növekedtével mind közvetlenebbé válik. Az elektromechanikus kormányberendezés új vezérlési koncepciója emellett még intenzívebb visszajelzésekkel szolgál az útfelület felől, miközben hatékonyan tartja távol a nem kívánt dinamikus behatásokat a kormánykeréktől.
Extrafelszerelésként az Audi dinamikus összkerékkormányzását is kínálja, amellyel az A6 Avant még fordulékonyabbá válik. E technikával 60 kilométer/óráig a hátsó kerekek legfeljebb 5 fok bekormányzási szögben az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak el, akár egy méterrel, 11,1 méterre csökkentve a közel öt méter hosszú Avant-modell fordulókörének átmérőjét. Legyen szó parkolásról, egyéb manőverezésről vagy városi közlekedésről, az A6 Avant valódi méretei aligha érzékelhetők a mindennapok során. A magasabb sebességtartományokban – 60 kilométer/óra felett – a dinamikus összkerékkormányzás az első és hátsó kerekek azonos irányú bekormányzásával jelentősen növeli a kanyarbeli agilitást és a menetstabilitást.
Az Audi négyféle futómű-konstrukciót is kínál: az alapkivitel hagyományos acélrugózását, a sportfutóművet, a csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztéseket, valamint ugyancsak csillapítás-szabályozással az adaptív air suspension légrugózást. Az elektronikus futómű-platform (Electronic Chassis Platform; ECP) szabályozása a lengéscsillapítók és a légrugózás mellett a dinamikus összkerékkormányzásra és a továbbfejlesztett sport-differenciálműre is kiterjed, utóbbi a gyors kanyarvételek során igény szerint aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer comfort, auto és dynamic üzemmódjai segítségével a vezető igény szerint választhatja meg mindegyik szabályozott futóműváltozat beállításait. A dinamikus összkerékkormányzás például ekkor áttételét és visszajelzései mértékét is változtatja. Az új Audi A6 Avant akár 21 col peremátmérőjű kerekeken is gördülhet, s még e méret mellett is színvonalas gördülési-, illetve zajkomfort jellemzi.
Még vonzóbb környezet – utastér és felszereltség
Az új Audi A6 Avant utasterének architektúrája elegáns és a lényegre összpontosít, miközben harmonikus összhangban áll a kezelési koncepcióval. A karcsú műszerfalat a Black Panel felület határozza meg. Ebben kapott helyet az MMI touch response rendszer felső képernyője, amely – akárcsak a középkonzolba épített alsó kijelző – enyhén a vezető felé fordul. A beltér hangsúlyosan vízszintes vonalvezetése szintén a tágas térérzetet szolgálja, ahol minden elem logikus összhangban áll egymással.
Az új Audi A6 utastere igény szerint eltérő karakterrel ruházható fel. Az alapkivitel mellett négy felszereltségi szint – sport, design, design selection és az S line sportcsomag – áll rendelkezésre, más és más színkoncepcióval. E színvilágok egyszerre progresszív és elegáns stílusúak, az anyagválasztás pedig – egészen a Valcona bőr kárpitozásig és a nyitott pórusú fa dekorbetétekig – az Audi modelljeitől immár megszokott módon különösen igényes. Mindegyik felszereltségi szint az S line külső optikai csomaggal is kiegészíthető.
Az Audi A6 Avant ülései teljes egészében új fejlesztésűek. A kínálat csúcsán a sokrétűen állítható első Individual kontúrülések állnak, amelyek kívánságra szellőztető és masszázsfunkcióval, az S-sportülések pedig integrált fejtámlával is rendelhetők.
További színvonalas extrafelszerelés a két diszkrét illattal és ionizátorral kínált légminőség-csomag (Air Quality Package), a nagyméretű panoráma-üvegtető, valamint az első és hátsó szélvédő integrált szélvédőmosóval kialakított adaptív ablaktörlői.
Intuitív és logikus – az MMI touch response kezelési rendszer
Az MMI touch response kezelési koncepcióban a vezető csaknem minden funkciót két nagyméretű képernyőről vezérelhet. A 10,1 col képátlójú felső képernyő – amennyiben az MMI Navigációs rendszer plusz is a felszereltség része – az infotainment-és a navigáció irányítását, míg a 8,6 col képátlójú alsó monitor a légkondicionálás, illetve a kényelmi funkciók és a szöveges adatbevitel kezelését szolgálja. Utóbbi funkció használata során a felhasználó csuklója mindvégig kényelmesen az automata sebességváltó karján nyugodhat. Az MMI touch response kezelési rendszer érintésbeli és akusztikai visszajelzéseivel gyors és pontos adatbevitelt tesz lehetővé. Az MMI logikus és egyszerű menüstruktúrája az okostelefonokét idézi, ahol a vezető igény szerint rendezhet el számos ikont az alsó nyitóképernyőn.
Az MMI Navigációs rendszer plusz technikájával együtt jelenik meg a fedélzeten a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit, amelynek kijelzőfelülete 12,3 col átmérőjű és a kormánykerék multifunkciós kapcsolóival kezelhető. Az extrafelszerelésként rendelhető Head-up kijelző a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg. A természetes beszédhez igazodó hangvezérlés intelligens beszélgetőpartnerré és ideális útitárssá avatja az új Audi A6 Avant modelleket. Az egyes kérdéseket és utasításokat két módon, egyrészt a fedélzeten rendelkezésre álló adatok, másrészt a felhőben tárolt részletes információs anyag felhasználásával dolgozza fel. Az alapkivitelhez tartozó egyéni felhasználói funkció révén akár hét különböző profil is rendelkezésre áll, ahol az egyes vezetők különböző területek akár 400 paraméterét is rögzíthetik.
Figyelmes és szolgálatkész – navigáció és Audi connect
Az új Audi A6 Avant infotainment-programjának élén az extrafelszerelésként rendelhető MMI Navigációs rendszer plusz áll, amely WLAN-hotspotot is kínál és adatátviteli modulja már az LTE Advanced szabvány szerint működik. A navigáció a korábbi utak adatai alapján alkot képet a vezető személyes preferenciáiról, amelyekből intelligens keresési javaslatokat generál. Az útvonalat online, a HERE szolgáltató szerverein, illetve ezzel párhuzamosan az autóban is számítja a rendszer.
Az Audi connect kínálatában számos online-szolgáltatás szerepel, köztük több Car-to-X szolgáltatással. Az extrafelszerelésként rendelhető Audi connect kulcs Android operációs rendszerű okostelefonról is lehetővé teszi az ajtók ki- és bereteszelését. A myAudi alkalmazás szoros hálózati kapcsolatot biztosít a vezető okostelefonjával. Az Audi phone box a különösen kényelmes Voice-over-LTE protokollal támogatja a telefonálást. A Bang & Olufsen Advanced Sound System összesen 19 hangsugárzójával a hátul utazók számára is vonzó térhangzással szolgál.