A japánok abban az egyre jobban fejlődő ligában állítottak komoly ellenfelet a német prémiumtriónak, amelyben a gyengébb AMG modellek a főszereplők. Ez a csoport azokat a kupékat takarja, amelyek nem annyira eszement erősek, mint például az M4-es BMW, de jól néznek ki, és a gyorsaságuk az „átlagember” szintjén kezelhető.
A Q60S-ben megvan a dögösség és a dinamizmus is. A 405 lóerős, duplaturbós motornak legfeljebb csak a hangját lehet keveselleni: nincs visszadurrogás és más versenyautós attrakció. A 4 x 4 hajtás, a menetstabilizáló rendszer és a vezetéssegédek jól irányíthatóvá teszik az Infinitit, kiváló a kezelhetősége, és bár a pályanapokra nem ezzel kell magunkat próbára tenni, az autópályákon abszolút mi leszünk a királyok, ha egy kicsit keményebben a gázba taposunk.
A modellnél a technikai érdekességeket nem csak a V6-os turbómotor jelenti, amivel a közlekedési szabályokat betartva 9 liter körül, autópályán pedig 10-12 literrel el lehet járni (a felső határ természeten a csillagos ég). Technikailag igazán különleges a kormánymű, amelynél a mechanikus kapcsolatot a kormány és a munkát végző rész között, csak vész esetére tervezték. A mindennapokban a kormányon lévő érzékelő jeleit veszi a villanymotor, és így irányítható az autó.
Az utastérnek jó az illata, az anyagok tapintása és a kidolgozottság is, merésznek mondhatók a lilás színű szénszálas betétek. Az autó legnagyobb hibája, ami elrontja a kiváló összképet, hogy a fedélzeti szórakoztató rendszer nem tükrözhető a két legtöbbet használt mobilrendszerrel, és a menürendszer kezelése elsőre talán kissé kusza.
Mindez azonban nem tart vissza minket attól, hogy az utóbbi évek egyik legjobb tesztautójának kiáltsuk ki a Q60-at, és elkezdjünk kutatni a használtautós oldalakon egy keveset futott példány után…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4650/1850/1390 mm
Motor: 2997 cm3, 405 LE/6000, 475 Nm/1600–5000
Gyorsulás (0–100 km/h): 5 s
Ár: 18 350 000 Ft (alapár: 18 090 000 Ft)
Tesztautó: Gablini Premium Kft.