DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

Ilyen lesz az új amerikai Toyota Corolla

A 2018-as New Yorki Autószalonon a japán gyártó leleplezte az új ötajtós Auris testvérmodelljét, az új amerikai Toyota Corollát (Európában a világ legnépszerűbb autójaként is ismert Corolla csak négyajtós szedán változatban kapható). Jóllehet nem szabad elfelejteni, hogy ez egy amerikai modellváltozat, ami a többek között eltérő motorizációban és infotainment rendszerekben is visszaköszön (talán több lesz a különbség mint a hasonlóság), ez alapján azonban mégis némi képet kaphatunk arról, hogyan is kell majd elképzelnünk a jövőre érkező új európai Aurist.

New York-ban igazán nagyot kell villantani ahhoz, hogy az emberek felfigyeljenek rá. A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyotának sikerült a mutatvány: a márka a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon mutatta be a világon először legfejlettebb technológiákat kínáló kompaktját, a vadonatúj amerikai Toyota Corollát (az európai ötajtós új Auris testvérmodelljét). Már itt érdemes megjegyezni, milyen fontos újdonság ez az amerikai piacon (hasonlóan az Aurishoz Európában): a Corolla ugyanis (ide számítva a négyajtós európai változat értékesítéseit is) évek óta a világ legnépszerűbb autója.

uj_amerikai_Toyota_Corolla_8



A Toyota egyébként nem aprózta el a dolgokat, szintén New Yorkban mutatja be az új RAV4-est, a világ legnépszerűbb SUV-jának legújabb generációját is (ami a Corolla és a Camry mellett szintén minden évben szerepel a világ 10 legnépszerűbb autójának előkelő listáján.) De vissza az amerikai Corollához: a Toyota új ferdehátú modellje igazán nagy hatást tesz a szemlélőre. Hogy miért? Ehhez elég rápillantanunk az autó alapfelszereltségének hosszú listájára, ami olyan tételeket tartalmaz, mint az Entune 3.0 audiorendszer Apple CarPlay és Amazon Alexa csatlakozással, de ugyanilyen meggyőző az áttervezett, sportos hangolású futómű vagy a Toyota Új Globális Platform (TNGA) padlólemez alkalmazása, nem beszélve arról, hogy a japán gyártó a Toyota ezzel a modellel vezeti be az észak-amerikai piacon a Toyota Safety Sense 2.0 biztonsági csomagot.

Az amerikai Corolla testvérmodelljéhez, az európai ötajtós Aurishoz hasonlóan igazán különleges megjelenésű autó. A dizájnerek láthatóan arra törekedtek, hogy robusztus, ugyanakkor agilis járművet tervezzenek, s végül olyan forma született, ami egyszerre dinamikus, erőteljes, egyedi és kifinomult. És bár az új amerikai Corolla praktikus, ferdehátú karosszériát kapott, a szemlélő első benyomása mégis az, hogy a tervezők egy sportkupét vettek alapul, amikor munkához láttak.

Ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, az amerikai Corolla dizájnereinek nagyon tudatosan és tökéletesen adagolva kellett alkalmazniuk azokat a formai elemeket, amelyek érzelmeket keltenek a vásárlókban. A karosszéria 25 mm-rel alacsonyabb, 30 mm-rel szélesebb és 38 mm-rel hosszabb, mint az előd Corolla iM esetében volt. Az első és hátsó nyomtáv is megnőtt, akárcsak az autó tengelytávolsága. A motorháztető 50 mm-rel mélyebben húzódik, így az autóból sokkal jobb kilátás nyílik az útra. Az új, lekerekített orrkialakítás és a trapéz alakú alsó hűtőrács a Toyota Under Priority Katamarán és Keen Look formai filozófiáinak evolúcióját testesíti meg, és ez a dizájn még szélesebbnek láttatja az új Corollát. A keskeny, J-alakú Bi-Beam LED fényszórók mélyen belenyúlnak az első sárvédőkbe, sajátságos karaktert teremtve ezzel az orr-részen. A karosszéria első túlnyúlása 20 mm-rel rövidebb lett, miközben a hátsó túlnyúlás ugyancsak 20 mm-t nőtt. Az autóhoz rendelhető keréktárcsák mérete 16 és 18 col között változik.

uj_amerikai_Toyota_Corolla_1

A hátsó részt sikerült úgy megrajzolni, hogy a lehető leghatásosabban hangsúlyozza ki az új amerikai Corolla atlétikus kiállását. Az autó eleje és hátulja között jól érzékelhető kapcsolatot teremt a kerek farrész kialakítása, amit letisztult, erőteljes formavilágú, háromdimenziós hatású felületek alkotnak. Az ötödik ajtó műanyagból – egészen pontosan TSOP-ból (Toyota Szuper Olefin Polimer) és ABS-ből (akrilnitril-butadién-sztirol) – készül, ami nemcsak az ajtó tömegére hatott kedvezően, hanem a dőlésszöge is enyhébb lehetett, ami még sportosabb benyomást kelt. A LED hátsó világítás belső lencséit kifejezetten úgy tervezték meg, hogy még inkább kihangsúlyozzák a hátsó rész erőteljes dizájnját, s ugyanezt a célt szolgálja a hátsó lökhárító kialakítása is, aminek vékony alsó pereme és krómozott diffúzora egyértelmű utalás az orr-rész Under Priority Katamarán stílusára. A vadonatúj Corollát SE és XSE felszereltségi szintekkel rendelhetik meg az amerikai vásárlók. Mindkét kivitel LED fényszórókat és hátsó világítást, krómozott diffúzort és könnyűfém keréktárcsákat kap. Az XSE esetében mindez 18 colos keréktárcsákkal, LED ködfényszórókkal, krómozott hűtőrács-kerettel, valamint opcióként elérhető adaptív fényszórórendszerrel (AFS) egészül ki. A kizárólag az XSE CVT változathoz megrendelhető AFS úgy teríti szét a fényt, hogy a vízszintes és függőleges mozgásra egyaránt képes Bi-Beam LED reflektorok fénycsóvájának iránya mindig megfeleljen az autó pillanatnyi sebességének és kormányzási szögének. A 2019-es modellévre az amerikai Corolla új színválasztékot is kínál, amelyben a Versenykék árnyalat mellett a Hóvihar Gyöngyház, az Ezüstmetál, az Éjfekete, a Galaktikus Mica és az Oxid Bronz is szerepel.

uj_amerikai_Toyota_Corolla_5

Egyszerű. Kellemes hangulatú. Hívogató. Az érzékeket megszólító. Talán leginkább ezekkel a kifejezésekkel írható le a legjobban az amerikai Corolla utasterét megformáló dizájnerek szándéka, akik a Minimalista Érzékiség elvei alapján alakították ki az autó tágas belső terét. A testet kiválóan megtámasztó sportülésekben helyet foglaló első utasok előtt nyitott, harmonikus hangulatot árasztó, 23 mm-rel alacsonyabb műszerfal húzódik, ami egy 43 mm-rel szélesebb középkonzol oszt két részre. A műszerfal közepén kapott helyet az alapfelszereltségként kínált, nagy felbontású, 8 colos multimédia érintőképernyő; itt állíthatók be az autó funkciói, és innen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, az okostelefonok és az Entune 3.0 alkalmazások működése. A multimédia-portál alatt elhelyezett klíma-kezelőszervek könnyen látható konfigurációban jelennek meg. A középkonzol nemcsak szélesebb, hanem hosszabb is lett, hogy jobban alkalmazkodjon az utasok eltérő testmagasságához. A sebességváltó karja előtt kialakított tálcán jól elférnek az okostelefonok vagy a pénztárcák, de itt kap helyet a külön rendelhető Qi vezeték nélküli töltő is. A középső konzoldobozban jól elfér egy 5,5 colos okostelefon. Az utastér tervezői jó ízléssel váltogatták a ragyogó fényezésű és a matt felületeket, s ez a megoldás remekül kihangsúlyozza a kabin prémium benyomását. A sebességváltóról elhagyták a szükségtelen feliratokat, és egységesítették az egyes elemek formavilágát, színeit, felületkidolgozását és fényezését, amivel látványosan letisztult hatást teremtettek. Nagy figyelmet szenteltek a tapintásérzetnek is, és minimális réseket hagytak az egyes kapcsolók és gombok között, tovább erősítve ezzel az amerikai Corolla kifinomult stílusát. Az elöl ülők csípőpontja alacsonyabbra (275 mm) került, és a tervezők az ülések párnázását is átalakították, így a vezető még természetesebb testhelyzetben ül, és jobban eléri a multifunkcionális kormánykereket, a pedálokat és a váltókart. A tökéletesebb üléshelyzetnek köszönhetően azonban nemcsak ő, hanem utasai is jobban élvezhetik az amerikai Corolla menetdinamikáját; annál is inkább, mert a hátsó ülések párnázása is megújult, hogy az itt ülők kényelmesebben utazhassanak, és kevésbé fáradjanak el a hosszú utakon. Az első ajtókban kialakított oldalzsebekben ugyanolyan jól elférnek a 0,7 literes palackok, mint az A4-es dokumentumok, a pohártartók pedig a 0,5 literes palackokat is stabilan megtartják. Az autó kényelmi szolgáltatásainak színvonala ugyanolyan lenyűgöző, mint az utastér szépsége. Az SE modellváltozat egyzónás automata klímavezérlést, bőrborítású váltógombot és a kormánykerék mögött elhelyezett váltófüleket kínál. Ugyancsak az alapfelszereltség része az elektronikus parkolófék, az intelligens kulcsrendszer, az automata fel-le funkciójú elektromos ablakemelő és a két USB-csatlakozó is.

 

Az XSE változatban mindezt kétzónás klímavezérlés, szövet-bőr kombinációjú üléskárpitozás, első ülésfűtés és nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülés egészíti ki. Az XSE kivitel műszerfalát és ajtóburkolatát különleges varrás díszíti, és a multifunkciós kormánykerék mögött egy 7 colos TFT multi-információs kijelzőn jelennek meg a járműadatok, a navigációs utasítások és a különféle rendszerek információi (pl. sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávkövető rendszer, gyalogosészleléssel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer és holttérfigyelő). Az immár még praktikusabb és még erőteljesebb egyéniségű amerikai Corolla nagyon kulturáltan és csendesen fut az úton. A hajtáslánc és az útfelület felől érkező zajok jól érezhetően csökkentek – részint a hajtás áttervezése miatt, részint pedig a hangelnyelő anyagok, tömítések, habok, rezonátorok és hangszigetelők széles körű alkalmazásának köszönhetően. A TNGA struktúrában még több tömítés kerül a karosszériaelemek közé, ami csökkenti a szélzajt, és ugyanerre szolgálnak az apróbb légörvényeket kisimító aerodinamikai szárnyacskák is.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: