DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

A Volkswagen bemutatja új Touareg sorozatát

Első Kínában tartott világpremierje alkalmával a Volkswagen egyértelműen jelezte legjelentősebb piacán: az új Touareg1 mérföldkő a márka eddigi legnagyszabásúbb technika- és modellkampánya során, egyben jól érzékelteti a Volkswagen mérnökeinek és formatervezőinek tudását.

A márka új zászlóshajója kifejező formavilágával, innovatív kezelési, kényelmi és biztonsági rendszereivel, illetve anyagválasztása és kidolgozása igényességével élen jár a SUV-modellek felsőkategóriájában.

Egy új korszak connectivity-megoldásaival, illetve a vezetői segédrendszerek, a kényelem, a világítás és az infotainment-technikák úttörő együttesével az új Touareg már a jövő útját járja. Az exkluzív SUV-modell emellett színtiszta dinamikát hoz piaci szegmensébe. A Touareg előző két generációjának globális eladásai csaknem az egymillió darabot is elérték, harmadik nemzedékének legjelentősebb piacai pedig Kína, Európa, illetve Oroszország. Az éppoly kényelmes, mint dinamikus Touareg a jelenkor műszakilag legfejlettebb Volkswagenjeként minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy meghódítsa a prémiumkategória legkülönfélébb modelljeinek a technika és a dizájn iránt fogékony vásárlóit, illetve új célcsoportokat is megszólítson.

DB2018AU00186_small



Az Innovision Cockpit premierje. A Volkswagen új Touareg sorozatában mutatja be első ízben teljes egészében digitalizált Innovision Cockpit technikáját, amelyben a 12 colos kijelzőfelületű digitális műszeregység (Digital Cockpit) és a Discover Premium csúcs-infotainment-rendszer (15 col képátlójú monitorral) új, gombok és kapcsolók nélküli, digitális információs, kommunikációs és szórakoztató berendezéssé egyesül. Folyamatos internetkapcsolat (Always On), intuitív kezelés és a lehető legpontosabban személyre szabott működés – Innovision Cockpit technikájával az új Touareg már ma kínálja a holnap digitalizált utasterét.

Középpontban az ember. Az Innovision Cockpit révén a kényelmi, a menetdinamikai és a vezetői segédrendszerek pontosan a vezető személyes igényeihez igazodhatnak – az autó így immár az „ő Touaregjévé” válhat. Ezzel új távlatok nyílnak, ahol már nem a vezetőnek és utasainak kell alkalmazkodniuk az autóhoz, hanem járművüknek hozzájuk. Akárcsak egy új okostelefon, ez a Volkswagen immár személyes igényekre szabható. Mindezt fejlett hálózati kapcsolatban álló rendszerek és programok új, még magasabb szintje teszi lehetővé, amelyek digitális interfészek segítségével, illetve a multifunkciós kormánykerékről vezérelhetők.

Kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerek új együttese. A Touareg kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerek Volkswagen-modell által valaha is kínált legszélesebb palettájával érkezik, többek között olyan technikákkal, mint az Éjjellátó berendezés (Night Vision) (sötétben hőkamera segítségével érzékeli az embereket és az állatokat), az útépítés-sávtartó asszisztens (Roadwork Lane Assist) (60 kilométer/óráig félautomatikus kormányzás, sávtartás, gyorsítás és fékezés), az első keresztirányú forgalom asszisztens (Front Cross Traffic Assist) (a Touareg előtti keresztirányú forgalomra reagál), az összkerékkormányzás (a kompakt autók irányíthatósági tulajdonságait kölcsönzi a Touareg számára), az elektromechanikus szabályzású stabilizátorokkal működő, új aktív oldalirányú billenésstabilizálás, valamint az Intelligens világítás (IQ. Light) - LED-Matrix fényszórók (a tompított és távolsági fény interaktív kameraalapú szabályzásával) és az információit közvetlenül a szélvédőre vetítő szélvédő-kijelző (Head-up Display).

A vezető új központi szabályzóegység révén kapcsolatban álló, közös egységként találkozik mindezen rendszerekkel az új Touareg volánja mögött, amelyek szinte észrevétlenül dolgoznak a háttérben, minden eddiginél biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívebbé avatva az autózást.

Nagyobb méretek és mérsékelt saját tömeg. A Touareg új generációja kismértékben szélesebb és hosszabb elődjénél. Az új méretek egyaránt kedvezően hatnak a jármű arányaira és térkínálatára, a beltér nagyobb hosszúsága például a jóval tágasabb csomagtartóban mutatkozik meg, amelynek térfogata 697-ről 810 literre bővült (álló hátsó üléssel). Tartalmát extrafelszerelésként elektromos mozgatású csomagtérroló rejtheti el a kíváncsi tekintetek elől. Megnövekedett hosszúsága és szélessége ellenére a karosszériaszerkezet vegyes anyaghasználatú, alumínium-acél (48-52 százalék) konstrukciójának köszönhetően 106 kilogrammal könnyebb.

Piaci bevezetés V6-os motorokkal. A Volkswagen kezdetben két V6-os, 170 kW/231 LE és 210 kW/286 LE teljesítményű dízel erőforrással kínálja Európában új, 2018-as Touareg modelljét, amelyekhez bizonyos piacokon a későbbiekben egy V6-os benzines (250 kW/340 LE) és egy V8-as turbófeltöltésű dízel aggregát (310 kW/421 LE) is társul. Az új 270 kW/367 LE rendszerteljesítményű, hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás csak Kínában szerepel a választékban, európai bevezetésének időpontja még nyitott.

A Volkswagen SUV-kampánya. A 2018-as új Touareg újabb mérföldkő a Volkswagen történetének legnagyobb technika- és termékkampányában. A márka SUV-kínálata szintén rohamosan bővül, s jelenleg az új T-Roc, a Tiguan, az új Tiguan Allspace (Európa) és a Tiguan L (Kína), az új Atlas (Amerikai Egyesült Államok) és a Teramont (Kína), valamint mostantól – a Volkswagen SUV-csúcsmodelljeként – a teljes egészében új fejlesztésű Touareg alkotja. A Volkswagen a másik végén is bővíti SUV-palettáját, mégpedig a kompakt T-Cross sorozattal. Ugyancsak biztos már a Volkswagen első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellje: az I.D. CROZZ, amely 2020-ban érkezik a piacra.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: