Stílusos és figyelemfelkeltő külsejével ez a “sűrített” autó igazi egyéniség benyomását kelti, és kompakt méretei ellenére is kifejezetten tágasnak és biztonságosnak érződik, amit kihangsúlyoz a kompakt, vezetőközpontú cockpit és magas üléshelyzet. Az új kárpitozáshoz a japán papír textúrája adott ihletet, a bőrkárpitozás varrásai pedig a hagyományos sashiko öltéseket idézik. Ez az első Lexus, ami a márka GA-C nevű új globális platformjára épül, amely a kategória legalacsonyabb tömegközéppontú padlólemeze, és kimagasló karosszéria-merevséget és a ferdehátú autókra jellemző agilis viselkedést biztosít. Az UX 250h új, negyedik generációs hibrid rendszere dinamikusabban és takarékosabban mozgatja az autót, míg a UX 200 változatot új, jobb termikus hatásfokú 2,0 literes benzinmotor hajtja egy szintén új Direct Shift fokozatmentes sebességváltón keresztül.
A világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus a 2018-as Genfi Autószalonon tartotta az új UX világpremierjét; ez a szabad szellemű crossover arra született, hogy modern nagyvárosi felfedezőként friss, modern és dinamikus lendülettel gazdagítsa a luxus életstílust.
Chika Kako, az UX főmérnöke elmondta: “Már a munka első pillanatától a vásárlói célcsoportra, vagyis a 30-as évek közepén járó férfiakra és nőkre összpontosítottam, és megpróbáltam kitalálni, ők hogyan képzelik el azt, ahogy egy prémium kompakt autó megváltoztatja az életüket, és új élményekkel gazdagítja őket. Így formálódott ki az UX alapgondolata, a Kreatív Nagyvárosi Felfedező – vagyis a crossoverek új típusa.Autóvásárláskor az emberek még mindig főleg a dizájn alapján döntenek; ez a dizájn pedig egyértelműen jelzi, mit kínál ez az autó. A formatervezők csapata erőteljes stílust hívott életre, és ez olyan biztonságot sugall, ami határozottan megkülönbözteti a crossovereket a ferdehátú modellektől, s mindehhez látványos dinamikát társít. Arra törekedtünk, hogy az UX különleges vezetési élménye lenyűgözze a vásárlókat. Szerettem volna átalakítani a crossoverekről kialakult képet, ami alapján azt gondoljuk róluk, hogy ezekkel a magas autókkal óvatosan kell manőverezni; ehelyett egy olyan autót akartam alkotni, ami ugyanolyan izgalmas teljesítményt és élvezetes irányíthatóságot kínál, mint egy ferdehátú modell.”
Bár az UX új kategóriát képvisel a Lexus kínálatában, a márkát meghatározó értékek – vagyis a merész dizájn, a hibátlan, kézműves minőségű kidolgozás, a magával ragadó teljesítmény és a képzeletgazdag technológia – ezt az autót is maradéktalanul jellemzik. A Kako főmérnök és Tetsuo Miki vezető formatervező irányításával működő fejlesztőcsapatok egymással szorosan összehangolva dolgoztak, hogy olyan autót építsenek, amelynek külső és belső értékei tökéletesen összecsengnek. A látványos első és hátsó sárvédő-szélesítésekkel kialakított, erőteljes karosszéria vezetőközpontú cockpitot és nyitott hangulatú, mégis megnyugtató atmoszférájú utasteret rejt. Bár a vezető remekül belátja az utat, az UX-ben mégis olyan testhelyzetben ül, ami egy crossover helyett sokkal inkább egy élvezetesen uralható ferdehátú modell vezetési élményére emlékeztet. Az UX számos műszaki újítást hordoz. Ez az első Lexus, ami a GA-C globális platformra épül, amely rendkívül szerkezeti szilárdságot és alacsony tömegközéppontot – ennek révén pedig kiváló rugózási kényelmet és menetstabilitást – biztosít. Az autót hajtásláncai is új fejlesztések: az egyik egy új 2,0 literes benzinmotor, amelynek magas termikus hatásfoka növeli a teljesítményt és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, a másik pedig egy új, közepes teljesítménytartományú, negyedik generációs, önmagát töltő hibrid rendszer.