A magát jelenleg is számos versenysorozatban, köztük a Rally Világbajnokságban a Yaris WRC-vel, a Hosszútávú Világbajnokságon pedig az 1000 lóerős TS050 hibrid versenygéppel megmérető Toyota utcai sportautó kínálata jelenleg a Yaris GRMN sportkompaktból és a GT86 sportkupéból áll. Előbbit egy kompresszoros feltöltésű, 1.8 literes, 212 lőerős VVT-i benzinmotor, utóbbit pedig egy 2.0 literes 200 lóerős Boxer benzinmotor hajtja. A Toyota prémium márkája, a Lexus jelenleg két sportautót kínál, a RC sportkupét és az LC szupersportkupét. Az RC elérhető egy 245 lóerős, 2.0 literes turbó benzinmotorral, egy 2.5 literes, 223 lóerős full hibrid motorral, és egy 5.0 literes 477 lóerős V8-as benzinmotorral is. Az igazi nagyvad LC rendelhető egy 3.5 literes, 299 lóerős V6-os Multi Stage Hybrid motorral, és az 5.0 literes, 477 lóerős V8-as benzines erőforrással. A Toyota ezen felül tavaly októberben, a Tokiói Autószalonon leleplezett egy Toyota GR HV Sports névre hallgató koncepcióautót, amely első ránézésre a TOYOTA GAZOO Racing csapat TS050 Hybrid versenygépére emlékeztet, ami a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében versenyez, de akár GT86 gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében környezetbarát hibrid szív dobog. A klasszikus targatető ötlete a Toyota legendás, nyitott tetős sportautóitól, a Toyota Sports 800 (más néven Yotahachi) és a Supra modellektől származik. Azt a tanulmányt az a THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) rendszer hajtja, amit a TS050 Hybrid versenygépben tökéletesítettek.
Arról azonban, hogy a Toyota Genfben melyik legendás sportautójának újjászületésére készül, egyelőre semmi biztosat nem tudni. Vajon a Celica, netalán a Supra kelt új életre a japán mérnökök munkájának köszönhetően? Jelenleg épp úgy csak találgatásokba bocsátkozhatunk, mint annak kapcsán, hogy vajon milyen motor hajtja majd az új sportgépet? Lehet, hogy ebben is hibrid szív dobog majd?
Az autó sokat sejtető sziluettje mindenesetre gondolatébresztő, sokaknak talán már a nyelvén a sejtett/vágyott modell neve, egyelőre azonban nem marad más, mint a találgatás, legkésőbb március 6-án, 9:45-kor ugyanakkor minden kiderül.
Egy azonban biztosnak tűnik: a Toyota valószínűleg ezúttal sem éri be egy újabb koncepcióval, s bármelyik modellről legyen is szó, a japán gyártó egy legendás sportkocsija hamarosan újra megjelenik az utakon.