DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
Egyéb

70 éve gyárt sportautókat a Porsche

Gyors. Letisztult. Érzelmes. Az elmúlt 70 évben a Porsche márka egyet jelentett a sportautó-gyártás legmagasabb szintjével. Az első Porsche nevet viselő járművet 1948. június 8-án regisztrálták: ő volt a 356 „No. 1“ Roadster. Ezen a napon született meg a Porsche márka.

A 356-os típus Ferry Porsche sportautó-álmát valósította meg. „Víziója már akkor megtestesítette azokat az értékeket, amelyek mind a mai napig meghatározzák a márkát”, mondta Oliver Blume, a Porsche AG felügyelőbizottságának elnöke a tegnapi újévi fogadáson a Porsche Múzeumban. Baden-Württemberg tartomány és Stuttgart város, valamint a politika, a gazdaság és a társadalom legkiemelkedőbb képviselői csatlakoztak a Porsche neves évfordulójának ünnepléséhez a „70 év Porsche” szlogen alatt. 

„A hagyomány elkötelezettséget jelent. Hagyományaink és meghatározó értékeink nélkül nem lennénk itt”, magyarázta Blume. „Szándékaink szerint megtartjuk a Ferry Porsche által képviselt kimagasló technikai színvonalat a jövőben is. Az intelligens, dinamikus mobilitás előtt nagy jövő áll. Rendelkezünk az ehhez szükséges biztos technikai szakértelemmel, kreatív elmékkel és különleges szellemiségű csapattal. Megvan mindenünk ahhoz, hogy biztosítsuk a Porsche márka nagyszerűségének jövőjét – akár a következő 70 évre.”

A Porsche márka történelme 1948-ban kezdődik. Azonban a sportautó-gyártó magját Ferdinand Porsche professzor életműve adja, amelyet aztán fia, Ferry vitt tovább. Ferdinand Porsche már a múlt század elején úttörő technikai innovációkat hozott létre az autóiparban. 1900-ban kerékagymotoros elektromos hajtású járművet hozott létre, amelyet a világ Lohner-Porsche néven ismer, és amely később a világ első összkerékhajtású személyautójához szolgáltatta az alapokat.

 



Még ugyanebben az évben megalkotta a hibrid járművek alapjait egy benzines-elektromos hajtáslánc kifejlesztésével. 1931-ben Ferdinand Porsche létrehozta saját mérnöki irodáját. Az 1939-ben bemutatott „Berlin-Rom-Wagen” jelentette az első elképzelését egy olyan sportautóra, amely a Porsche nevet viselhetné, de álmát végül csak fia, Ferry valósította meg 1948-ban a 356-os típussal.

A 356 utódját, a Porsche 911-et Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander tervezte, és végül technikai és formatervezési nézőpontból egyaránt ez a típus hozta meg az áttörést a vállalat számára, mint a világ egyik legjobb sportautóit készítő gyártója. A nagyközönség előtt elsőként 1963-ban bemutatkozó Porsche 911 már több mint egymillió példányban készült. „Bár az elkövetkező évtizedekben a 911-et folyamatosan továbbfejlesztettük, és folyamatosan új, innovatív technológiákkal tettük jobbá, egyetlen másik autónak sem sikerült annyira megőriznie eredeti esszenciáját, mint a 911-nek”, mondta Blume. „Az összes mai és jövőben készülő Porsche kiindulási pontját ez a sportautó adja. A márka központi darabjaként a 911 igazi sportautó-álommá vált, világszerte rajongók millióinak szívét elrabolva.”

 

A Porsche sportautók jövője már felsorakozott a rajtvonalra a Mission E formájában, amely az első zuffenhauseni teljesen elektromos hajtású, technológiailag úttörő modell lesz. A járműkoncepció egyesíti magában a Porsche jól megkülönböztethető érzelmes formavilágát a kivételes menetteljesítményekkel, valamint az előrelátó hétköznapi használhatósággal. A négyajtós, négyüléses modellt 600 lóerőnél (440 kW) erősebb rendszerteljesítménye és 500 km feletti hatótávja már önmagában kiemeli a mezőnyből, a kevesebb, mint 3,5 másodperces 0-100-as gyorsulásáról, valamint a szükség esetén akár 15 perc alatt történő 80 százalékos feltöltéséről nem is beszélve. A Porsche közel egymilliárd eurót fektetett be ebbe a jövőbe látó projektbe, további 1200 munkahelyet teremtve csak a Stuttgart-Zuffenhausenben található főhadiszálláson, ahol a Mission E készülni fog. „A Porsche mindig Porsche marad – az exkluzív, sportos mobilitás vezető márkája”, erősíti meg hitvallását Blume.

A Porsche a jeles évfordulót világszerte számos eseménnyel ünnepli. Február 3-án a „The Porsche Effect” kiállítás nyílik meg a Los Angeles-ben található Petersen Automotive Múzeumban. Németországban a „70 év Porsche” kiállítás március 20-tól 31-ig lesz megtekinthető a berlini „DRIVE, a Volkswagen csoport fóruma” rendezvényen.

A Porsche Múzeum szintén megünnepli a különleges évfordulót egy június 9-én nyíló átfogó különleges kiállítással. Ugyanezen a napon a Porsche meghívja a sportautók rajongóit a világszerte megrendezett „Sports Car Together Day” rendezvényre. A június 16-17-i hétvégén a sportautó-gyártó Zuffenhausen lakóinak, a vállalat alkalmazottainak, valamint ügyfeleinek nyílt ünnepséget szervez a stuttgarti Porsche Múzeumban és annak környezetében. A július 12-15. között megrendezett „Festival of Speed” a brit Goodwood versenypályáján szintén teret ad az évfordulónak, épp úgy, mint a kaliforniai „Rennsport Reunion” szeptember 27-től 30-ig. Az ünnepségek sorozatát az október 13-án elsőként megrendezett „Sound Night” esemény zárja le a stuttgarti Porsche Arénában.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: