A könnyű Rio GT-Line-t a jól ismert és sikeres háromhengeres, közvetlen befecskendezéses turbós (T-GDI) benzinmotor 120 LE-s változata mozgatja, külső és belső megjelenését a Kia már futó és sikeres GT modelljei – mint például a cee’d GT és az Optima GT – inspirálták.
Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezetője a bemutató kapcsán elmondta: “A Rio a Kia elsőszámú sikermodellje világszerte, az új sorozat 2017-es bemutatása óta több mint 54 000 darab talált belőle gazdára csak Európában. Az új GT-Line kivitel megjelenésével még vonzóbbá vált mindaz, amit a Rio kínál, miközben ez a sportos változat is mindent tud, amit hétköznapibb testvérei, így ugyanolyan biztonságos és praktikus autó a mindennapokban, mint azok.”
Az új Rio GT-Line értékesítése 2018 első negyedévében indul Európában.
Új GT stíluselemek
Az autó elején fényes fekete, és krómozott az immár márkavédjegynek számító “tigrisorr” hűtőmaszk, különleges, 17 colos GT-Line alufelniken gurul és jellegzetes “jégkocka” formájúak az első - LED-es - ködfényei (mint a cee’d GT-n és a pro_cee’d GT-n is). A kipufogó végződése dupla, a nappali menetfények LED-esek, az ablakkeretek díszlécei pedig krómozottak. Fényes fekete tetőspoiler, és küszöbszélesítések teszik teljessé a sportos összképet.
Hatféle, sportos karosszériaszín választható a Rio GT-Line-hoz: Aurora Black, Platinum Graphite, Signal Red, Clear White, Silky Silver, and Most Yellow.
A sportos külsőhöz igazodó látványos utastérben fekete (szürke varrású) szintetikus bőr és szövetkárpit kombinációja borítja az üléseket, a kormány karimája alul lapított, sportos vonalú. Az ajtókon fémes elem keretezi a gombokat, és ilyen a váltókar környezete is, miközben a műszerfal dekorelemei szénszálhatásúak.
Hajtáslánc: takarékos, tiszta és rugalmas
A könnyű és pörgős 1.0 literes T-GDi benzines az új Rio GT-Line-ban 120 LE-t (6000/percnél) és 172 Nm-t szolgáltat (már 1500-tól egészen 4000/percig). A könnyű erőforrással hatásosan csökkenthető az első futóműre nehezedő tömeg, amivel javíthatók az autó ívmeneti jellemzői, kanyartulajdonságai, így végső soron még élvezetesebbé tehető a Rio GT-Line vezetése. A GT-Line vegyes átlagfogyasztása (NEDC ciklus szerint) mindössze 4,7 L/100 km, széndioxid-emissziója pedig csak 107 g/km. A sebességváltó alapáron hatfokozatú kézi.
2018 harmadik negyedévétől a Rio GT-Line a Kia 1,2-es, és 1,4 literes szívócső befecskendezéses szívó benzinmotorjaival is elérhető lesz, valamint a hétfokozatú duplakuplungos (robotizált) sebességváltó is megjelenik a kínálatban.
Technológia, biztonság, sokoldalúság
A Rio GT-Line-hoz mindaz elérhető, ami a többi Rio modellhez, ugyanakkor számos egyedi felszerelés kifejezetten csak ehhez a modellhez jár, ráadásul alapáron: ilyen a könnyűfém taposófelületű pedálsor, és a kettős projektoros, kanyarkövető fényszóró-pár is.
Az extralistán a navigációs rendszer - 7,0 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyővel, és teljes okostelefon integrációval (Apple CarPlay™ vagy Android Auto™ alapon) - valamint a tolatókamera, és a kormányfűtés éppúgy megtalálható, mint például az első ülések fűtése.
A Rio biztonsági karosszériáját jelentős részben extra nagy szakítószilárdságú, számítottan deformálódó mikroötvözött acélelemek alkotják, valamennyi modellváltozatban az alapfelszerelés része a hat légzsák (két első légzsák, két első oldallégzsák és oldalsó függönylégzsákok). A választható ADAS technológiákkal felszerelve a Rio ötcsillagos minősítéssel végzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az ADAS részeként a Rióhoz gyalogosfelismerős, radaros, az autót állóra fékezni is képes automatikus városi vészfékrendszer is jár. A vészfékrendszerhez sávelhagyásra figyelmeztető elektronika is tartozik, az autót a sávba önműködően visszakormányzó sávtartó 2018 harmadik negyedévétől lesz elérhető.
A Rio GT-Line-hoz vezetői fáradtságfigyelő rendszer is kapható: a sofőr viselkedését, mozdulatait folyamatosan monitorozó elektronika fáradtságot, figyelmetlenséget észlelve először hanggal, majd fényjelzéssel is figyelmeztet.
A Rio utastere az egyik legtágasabb a kategóriában. Csomagterének padlószintje változtatható, a csomagtartó alapmérete 325 liter (VDA).
Kia Rio GT-Line 2018 első negyedévében érkezik Európába
A Rióra és így a GT-Line-ra is érvényes a Kia extrahosszú, 7 éves, vagy 150 000 km-es garanciája.