A múlt évben globálisan 2,46 millió autót adott el a BMW, ez 4,1 százalékos növekedést jelent éves összevetésben – mondta el a cég tavalyi eredményeit bemutató tájékoztatón Massimiliano di Silvestre, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója. . Hozzátette, hogy nagy büszkeség számukra, hogy az elektromos és plug-in hibrid autókból 103 ezer darabot értékesítettek, átlépve a százezres álomhatárt. Ez a korábbi évhez képest 65 százalékos bővülést jelent.
A csoporthoz tartozó többi márkával kapcsolatban a magyar ügyvezető jelezte azt is, hogy a MINI eredményei is minden korábbinál magasabbak voltak, közel 372 ezer Minit adtak el világszerte. A Rolls-Royce esetében 16,2 százalékos csökkenés volt, 3362-t értékesítettek belőle tavaly, de mint mondta most jön az új Phantom januárban és ez javíthat majd a számokon.
Magyarországon tavaly 2698 új BMW-t adtak el – 2016-ban 2388-at – a MINI-ből a múlt évben 224-et, egy évvel korábban 141-et értékesítettek. A cégvezető kiemelte, hogy mindkét márka esetében rekordot jelent a tavaly forgalom. A legnagyobb számban értékesített modell az 5-ös BMW volt, 619-et adtak el belőle. Régiós szinten is piacvezetőnek számít a BMW i-modellek magyarországi értékesítése, ezekből 140-et adtak el 2017-ben.
A MINI márkával kapcsolatban Massimiliano di Silvestre megjegyezte, hogy rengeteget dolgoztak a márka építésén tavaly, részben ennek is köszönhető a rekord teljesítmény, de a növekedés motorjai voltak a 3 és 5 ajtós kabriók és az új Countrymen eladásai. Ezek a számok is mutatják, hogy nagyon jól teljesített a márka nemcsak globálisan, hanem Magyarországon is, és ezeket a sikereket vinnék tovább 2018-ban – tette hozzá a cégvezető.
Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója a várható idei újdonságokkal kapcsolatban kiemelte, hogy januárban érkezik a piacra az i3 S, az X2-es márciusban, az új M5-ös BMW pedig március végén debütál. De jön idén az i8 Roadster is, májusban, valamint érkezik még a BMW 8-as ebben az évben, és az X7-es az év végén.
A távlati tervek kapcsán Salgó András hangsúlyozta, hogy több mint 500 ezer elektromos és plug-in hibrid BMW-t és MINI-t szeretnének értékesíteni a következő években. A társaság hosszú távú stratégiájában fontos szerepet játszik az elektromos és plug-in hibrid autózás, 2025-re a tervek szerint a márka összes értékesített autójának 15-25 százaléka elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású lesz majd.
A BMW 3 új márkanagykövetet is választott 2018-ra Magyarországon, Osvárt Andrea színésznőt, Schiffer Miklós stílustanácsadót és dr. Almási Kitti pszichológust.