A BMW első prémium kompakt Sports Activity Tourer (SAT) modellpárosának átfogó frissítése 2018 márciusában ünnepli piaci premierjét. 2014 és 2017 között a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer több mint 380 000 példánya látott napvilágot, amellyel a bőséges utasteret és kivételes sokoldalúságot kínáló duó egy csapásra a márka egyik legkeresettebb koncepciója lett. Az újdonság legnagyobb piaca Németország, Kína és Európa számos főbb régiója, a modellpáros vásárlóinak több mint 70 százaléka pedig új ügyfélként csatlakozott a márkához.
Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer legszembetűnőbb újításai közé tartozik az első lökhárító három részre osztott légbeömlője és a jelentősen megnövelt hűtőrács, amelyek feltűnően dinamikusabb kisugárzást kölcsönöznek és az elődmodellhez képest nagyobb teljesítményt sejtetnek. A nagyobb, 90 milliméter keresztmetszetű kipufogóvégeket viselő hátsó lökhárító a modellpáros szélességét hangsúlyozza, ráadásul a négyhengeres erőforrással szerelt modellek mostantól kivétel nélkül dupla kipufogóvéggel gurulnak le a gyártósorról. Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer hamisítatlan sportosságáról az M Sport felszereltségi csomag gondoskodik.
Az exkluzivitást két új karosszéria-fényezési árnyalat (Sunset Orange narancsmetál és Jucaro Beige elegáns bézsmetál), illetve hat új könnyűfém keréktárcsa-garnitúra fokozza (17”, 18” és 19” méretben), az utastérben pedig számos kárpitozási lehetőség, a vadonatúj szövet / Sensatec anyagkombináció és Dakota bőrkárpitozás teremtheti meg a prémium színvonalú atmoszférát. Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer sebességváltójának elektronikus előválasztó karja mostantól kétféle technológiát vezérelhet: a modellpároshoz a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó mellett a hétsebességes duplakuplungos Steptronic automataváltó is elérhetővé válik.
A dupla ikergyűrű-motívummal helyzetjelző első fényszórók az opcionális extrafelszereltség részeként LED-technológiával és elvakítás-mentes fényvezérlő funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiával is elérhetők. A dupla ikergyűrű-motívum hatszög alakú vonalvezetése azon túl, hogy látványos megvilágítást kínál, csúcstechnológiás benyomást is kelt. Az első fényszórók mellett ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető LED-technológiás ködlámpák kialakítása is új.
A modellpároshoz elérhető legkorszerűbb, széleskörű finomításokon átesett benzines és dízelüzemű erőforrások többek között új turbófeltöltési technológiát, magasabb üzemanyag-befecskendezési nyomást, még tovább optimalizált hőelvezető rendszert, új kiegyenlítő tengelyt és könnyebb főtengelyt kaptak, a BMW 2-es Active Tourer teljesítmény-tartománya így 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítménytől 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményig, míg az új BMW 2-es Gran Tourer teljesítmény-tartománya 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítménytől 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményig terjed. Az új BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai így a modellpáros orrában átlagos 100 kilométeren 4,3 – 6,4 liter üzemanyagot égetnek el, mialatt kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátásuk 112 – 147 gramm*.
2018 márciusától az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer dízelmotorjainak kipufogógáz-kezelő technológiája a részecskeszűrő mellett nitrogénoxid-megkötő katalizátort és AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) is magába foglal. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres dízelmotorok mindegyikét mostantól két turbófeltöltő egészíti ki.
A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW 225xe iPerformance Active Tourer modell egyetlen feltöltéssel 45 kilométer tisztán elektromos meghajtást kínál, miközben maximális rendszerteljesítménye 165 kW / 224 lóerő, 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 2,3 – 2,5 liter (kilométerenkénti 52 – 57 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)**.
A hatfokozatú manuális váltó és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó mellett két motorváltozat esetében a vadonatúj, hétfokozatú duplakuplungos Steptronic automataváltó is megjelenik a palettán. A technológiát a BMW 220i modellhez az alapfelszereltség részeként kínálja a bajor gyártó, mialatt a BMW 225i xDrive és a BMW 220d modellekhez a nyolcsebességes Steptronic automataváltó társul.
A BMW az új modellpáros mindegyik tagját az innovatív BMW iDrive operációs rendszer legkorszerűbb generációjával szereli fel. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető navigációs rendszerrel kiegészítve a nagyfelbontású, 6,5” vagy 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelző ráadásul érintőképernyőként is működtethető. A hangvezérlés és az érintés-érzékeny Touch Controller ugyancsak elérhető opció.
Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta innovációinak köszönhetően kivételesen átfogó járműkapcsolati lehetőségeket kínál. Elérhetők többek között a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information), a pontos célba érkezéshez szükséges indulásra figyelmeztető jelzések, az úti cél megosztására szolgáló Share Destination alkalmazás funkciói és a Microsoft Exchange széleskörű lehetőségei is. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető, egyszerre akár tíz készülék csatlakoztatását is lehetővé tevő WiFi hotspot és a vezeték nélküli okostelefon-töltés ugyancsak megrendelhető, az Apple CarPlay előkészítésnek köszönhetően pedig az Apple iPhone számos funkciója könnyedén, vezeték nélkül elérhető***.
Az új BMW 2-es Active Tourer és az új BMW 2-es Gran Tourer modellpároshoz elérhető vezetést támogató rendszerek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) is megtalálható, amely egészen 140 km/órás sebességig képes automatikusan, biztonságos követési távolságban tartani a forgalom tempóját. A torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) eközben a 0 – 60 km/óra közötti sebességtartományban nem csupán mindvégig megtartja az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt követési távolságot, de ha kell, teljesen magától állóra is fékezi, majd újra mozgásba hozza az autót. Mindkét vezetést támogató rendszer az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Driving Assistant Plus csomag része.
*Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási, illetve hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.
**Az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.
*** Egyes piackon a ConnectedDrive szolgáltatások tartalma változhat.