A MINI új márkaarculatának középpontjában a több mint félévszázados múltra visszatekintő hagyományok iránti tisztelet és a folyamatos fejlődésre való törekvés kettőse áll. Eme egybeforrt filozófia a brit prémiumgyártó megjelenésében is maradéktalanul visszaköszön, amelynek minden aspektusa a márka legendás emblémája köré épül. A világszerte ismert márkalogó legfrissebb arculata minimalista dizájnelvek szerint összpontosít a lényegre, 2018 márciusától a MINI átfogó portfóliójának összes modelljén.
A MINI új emblémája a márka 2001-es újraindításnál bemutatott háromdimenziós logó vonalvezetését veszi alapul: a szárnyaló keréktárcsára emlékeztető, hagyományőrző motívum középpontjában a nagybetűkkel kiírt márkanév áll, amelynek köszönhetően az embléma minden esetben azonnal felismerhető. A grafikusok ezúttal szándékosan mellőzték az árnyékok és a szürke tónusok alkalmazását, hogy a fekete és fehér színek közötti élénk kontraszt a brit prémiumgyártó hamisítatlan egyediségét és letisztultságát nyomatékosítsa, valamint hogy a kétdimenziós logó minden felületen tökéletesen alkalmazható és megjeleníthető legyen. Az új embléma a MINI összes modelljére felkerül – a motorháztető és a hátfal mellett a kormány közepére, illetve a távvezérlőre is.
A legfrissebb arculat új fejezetet nyit a MINI márkalogójának színes történetében, miközben az új embléma az 1990-es évek közepén bemutatott klasszikus Mini márkajelzésével is kivételesen látványos hasonlóságokat mutat: a szárnyaló keréktárcsa közepén a márka neve már akkor is csupa nagybetűvel szerepelt.
A szárnyaló keréktárcsa-motívum megszületése a klasszikus Mini 1959-es feltalálásához köthető, amikor a British Motor Corporation (BMC) sorozatgyártásba küldte az Austin Seven modellel műszakilag mindenben megegyező Morris Mini-Minort. Az első klasszikus Mini orrán egy apró pajzs-motívum szerepelt, amely egy vörös ökröt és három kék hullámot ábrázolt – Oxford város jelképeként –, egy „MORRIS” feliratú kör közepén, amelyet két oldalról egy-egy szárny fogott közre. Testvérmodellje – amely 1962-től Austin Mini néven került forgalomba – ezzel ellentétben egy hatszögletű logót viselt a hűtőrács felett, a márka saját nevével és emblémájával ellátva. A BMC vállalat neve alatt eközben további két kisautó is készült a forradalmi platformra: a Wolseley Hornet és a Riley Elf nem csupán átdolgozott karosszériájával és exkluzív felszereltségével, de jellegzetes márkalogójával is különbözött a klasszikus modellpárostól.
Egészen 1969-ig kellett várni arra, hogy a klasszikus Mini sokféle márkaemblémája egyetlen közös formában teljesedjen ki. Ettől az évtől kezdve a modell kizárólag a nagy-britanniai Longbridge városban működő üzemben készült, így kézenfekvő volt, hogy az összes modell egyforma logót viseljen. A Mini új emblémát kapott, a klasszikus elemek és az absztrakt stílusjegyek keveredése pedig semelyik korábbi logóra nem emlékeztetett. Az úgynevezett „Mini-pajzs” évtizedeken keresztül használatban maradt, számtalan különféle stílusban. Jóllehet, a klasszikus Mini különleges kiadásai mind-mind egyedi márkalogót kaptak, az emblémák formája rendre megegyezett.
Újabb markáns változást az 1990-es esztendő hozott, amikor a Mini Cooper új generációjának piaci bevezetésével a márkaembléma visszatért a hagyományos elemekhez, a klasszikus Mini sportos kvalitásaira helyezve a hangsúlyt. A krómozott felületű, szárnyaló keréktárcsa a Morris Mini-Minor logójára emlékeztetett, a vörös ökör és a három hullám helyét azonban egy fehér háttér elé rajzolt, zöld babérkoszorú, illetve a „MINI COOPER” felirat vette át. 1996-ban az emblémát a márka összes modellváltozata megörökölte, immáron zöld háttérrel és kizárólag „MINI” felirattal.
Néhány évvel később, az ezredforduló hajnalán a BMW Group újraindította a márkát, amely ezzel párhuzamosan nem csupán új márkaarculat, de új márkalogó bevezetését is jelentette. A klasszikus Mini újragondolt, minden korábbinál modernebb emblémáját a MINI modellpalettájának összes tagja büszkén viselte. Az új MINI 2000 novemberében ünnepelte világpremierjét, a háromdimenziós márkalogó pedig kizárólag a fekete és a fehér színek közötti látványos kontrasztra épített. A krómozott felületű, szárnyaló keréktárcsa immáron több mint 15 éve változatlan, amely mára egyet jelent a vezetés abszolút élményével, a hamisítatlan stílussal és a prémium minőséggel. Az új logó a brit prémiumgyártó legendás hagyományai előtt tiszteleg, amelynek története közel hat évtizedet ölel fel.