A Shell nagyon régóta része a Formula-1-nek. Üzemanyagai hajtják a kezdetektől a Ferrari versenyautóit is, 1950-től pedig számos sikert arattak közös erővel. Egészen pontosan tíz gyártói és tizenkét egyéni világbajnoki cím fűződik ehhez a szövetséghez.
A márka ipari múzeumában számos sikeres versenyautó megtalálható az elmúlt évtizedekből. Kimi Raikkönent is érdekelte a Ferrari történelme, aki érdekes módon itt még sosem járt. „Igen gyakran megfordultam a Ferrari-gyárban, de a múzeumot még sosem láttam. Általában az istállóval kapcsolatban ezer meg ezer dolgunk volt, most vagyok itt először úgy, hogy végre nyugodtan végig tudok sétálni és megnézni mindent” – mondta el a 2007-es világbajnok.
„Hogy melyik autó áll hozzám a legközelebb? Természetesen a szívemnek a 2007-es Ferrari a legkedvesebb, amivel világbajnok lettem. Erősen kezdtük a szezont, majd az év közepén néhány kiesés és némi visszaesés miatt Alonso és Hamilton elénk került. A végén azonban ismét minden klappolt, az évad zárása pedig tökéletesen megmutatta, hogy soha nem szabad feladni” – emlékezett vissza a jégember.
„A Shell több, mint huszonegyezer munkaórát ölt abba, hogy év végére még több lóerőt sajtoljon ki a motorunkból, ennek is köszönhettem a végső sikert. A cég mindig is nagy szerepet játszott a Ferrari győzelmeiben. A Scuderia világbajnokai egytől egyig nagyszerű versenyzők voltak, de a legközelebb Michael Schumacher állt hozzám. Sokat harcolhattam is ellene” – tette hozzá Raikkönen.
„Hogy mit csinálnék, ha nem lennék Formula-1-es versenyző? Egy biztos, nem a televízión nézném! Valószínűleg szerelő lennék egy csapatnál. Mindig is csodáltam a fiúkat a mi csapatunkban is, hihetetlen, mennyire keményen dolgoznak. Mindenkinél korábban kezdik a munkát és késő estig szinte megállás nélkül jár a kezük. Korábban azt gondoltam, ha nem sikerül versenyzőként bekerülnöm, akkor legalább szerelőnek beállnék. Tudom, hogy nem a legkönnyebb munka, de legalább érdekes” – zárta gondolatait nevetve a finn korelnök.