A szabadidő-autós őrületre jól felkészült a Suzuki, mert a skála szinte minden részét lefedi, a választékból csak a nagyobb méretű SUV-k hiányoznak. A menetpróba rövidsége miatt a motorra és a váltóra koncentráltunk, mert sikerült az út előtt pár szót váltani a Suzuki szerelőit oktató szakemberrel. Az ok: újra beköszöntött a turbókorszak.
Az illetékes azt mondta, hogy a gyár ajánlása az, hogy nem szükséges autópálya-használat után – a leállítás előtt – 1-2 percet alapjáraton járatni a motort. A Suzuki turbómotorjai úgy vannak tervezve, hogy nem okoz gondot az azonnali leállítás, de azért ő javasolja a járatást.
A 140 lóerős négyhengeres hangolása dízeles, kb. 1900-tól kezd igazán húzni, a váltó áttételezése is passzol hozzá, mert 130 km/óránál, hatodik fokozatban 2900 a fordulatszám, ötödikben pedig 3400. Ha lemegyünk a hivatalos autóút-sebességre, akkor hatodikban 2500-at fordul, ötödikben pedig 2900-et. Kilencvenes tempónál az 1,4-es turbómotor hatodikban 2100-et forog, eggyel kisebb fokozatban pedig 2400-at. Ez a hangolás elősegíti a takarékos vezetést, ennek ellenére a 4x4-es, 1215 kilós tesztautónk fogyasztását nem mértük.
A váltó jól kapcsolható, kicsi a fokozatok közötti hely, előfordult, hogy hatodik helyett négyesben utaztunk egy ideig.... A vészfékező, a sávelhagyásra figyelmeztető és egyéb vezetőt segítő rendszerek jól teszik a dolgukat, nem szólnak bele folyamatosan a vezetésbe, akkor jeleznek, amikor szükséges. A műszerfalon lévő képernyő jobb felbontású az Ignisben használtnál, a navigáció egyszerűen kezelhető, működőképes.
Műszaki adatok:
Suzuki SX4 S-Cross GLX 4WD 6MT
Hossz/szél./mag.: 4300/1758/1585 mm
Motor: 1373 cm3, 140 LE/ 5500, 220 Nm/1500-4000
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s
Ár: 6 910 000 Ft (Alapár: 4 990 000 Ft)
Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.