A SUV-őrület kifejezés nem túlzó: a franciák kínálatából eltűnt a C3 Picasso egyterű, a helyét átvette az új C3 megnyújtott padlólemezére épült szabadidőautó. Az újdonság küldetésének egyik része ezzel már adott volt, mert egyterűvé is kellett válnia. A tervezők alkalmazták az újra elővett vállalati filozófiát, amely a kényelmet tette a fókuszba.
A C3 Aircross frissessége arról is lemérhető, hogy mekkora a tömege, az általunk kipróbált alapmodell 1088 kilót nyom a mérlegen, ami igen jó érték. Ennek ellenére a 82 lóerős alapmotort csak az válassza, aki sokat használja majd az autóját városban és nem gondolkodik gyakori családi kirándulásokban. Megpakolt autóval - főleg hegyvidéken - szenvedni fog. A belépő motor másik hátránya is ide kapcsolódik: 14 másodpercig tart vele a százra gyorsulás, tehát nem versenyautó.
A plusz lóerőkre a benzines kínálatban ennek az erőműnek a turbós kivitele a megoldás (110 LE), a végső menedéket az 1,6-os dízelek jelentik 90 és 110 lovas kivitelekben, 254 és 300 Nm-rel. Átlagos városi használatban rendben volt a pörgős motor, a lassúság mellett kritika illetheti az arasznyi távon mozgó váltókart. (Csak a 110 lóerős verziókhoz rendelhető a hatsebességes automataváltó.)
A komfortról és az életrevalóságról annyit, hogy vastag falú és négy évszakos gumikkal is rendelhető az autó, ez és a 17,8 centis szabadmagasság pedig elég a fekvőrendőrök és az enyhe terep leküzdésére. A terepes kalandokban segít a kerekek túlpörgését engedő, speciális kerékkipörgés-gáltó, amit itt is Grip Controlnak hívnak, akár a Peugeot-nál. Pozitívum, hogy elérhető a lejtmenetvezérlő és széria a visszagurulás-gáltó. A technika olcsóbbá válására példa: kereken egy tucat vezetési asszisztens érhető el a kis Citroenen SUV-ban, pl. a HUD is, amely a vezető elé vetíti a menetadatokat.
A kényelem a fülkében is megnyilvánul, nem csak a rugózásban. A kemény műanyagokkal burkolt utasteret feldobták a bőr- és a szövetbetétekkel, így a fülke otthonosabbá vált. A térérzeten sokat javít a terjedelmes panorámatető, ami már nyitható is. (Ez az egyik legjobb extra.) A tér egyébként elég nagy a fülkében, magasabbaknak talán csak a hátsó ülésen van gondjuk, mert a tolótető elvesz pár centit a fejtérből. A hátsó ülések bizonyos felszereltségnél egyenként mozgathatók 15 centit, így a csomagtartó mérete 410 liter és 520 liter között változik. Ha a jobb első ülés teljesen előredönthető háttámláját lehajtják, akkor 2,4 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az utastérben. Ez egyedi lehetőség ebben a ligában. A másik egyedüliség, hogy a szellőzök körül volt csak zongoralakk-bevonat a fülkében, ami nagyon divatos, viszont jól gyűjti a port és az ujjlenyomatokat. Ezt a minimálhasználatot reméljük, más gyártó is átveszi.
A végére maradt az egyénreszabhatóság, ami jó értelemben sok fejfájást fog okozni a vásárlóknak. Az ok, hogy nyolc karosszériaszínt, négy színcsomagot és három tetőszínt lehet kombinálni az autó külsejénél, ha ez megvan, akkor az alap belső mellett még négy belső hangulat között lehet választani... Ebben a bőségben könnyen el lehet veszni.
Műszaki adatok:
Citroen C3 Aircross Pure Tech 82 Feel
Hossz/szél./mag.: 4154/1824/1597 mm
Motor: 1199 cm3, 82 LE/ 5750, 270 Nm/1750-2500
Gyorsulás (0-100 km/h): 10 s
Ár: 4 190 000 Ft (Alapár: 4 060 000 Ft)
Tesztautó: C Automobil Import Kft.