DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

A MINI a világ 87. legértékesebb márkája

A világmárkák piaci értékét vizsgáló Interbrand vállalatcsoport idén is összeállította a legértékesebb márkákat rangsoroló TOP 100-as listát, amelyen immáron több mint ötmilliárd amerikai dollárra becsült abszolút értékével a MINI a 87. helyen áll.

A MINI minden kétséget kizáróan az autóipar legegyedibb stílusú márkája, amelynek termékeiből, szolgáltatásaiból és átfogó szemléletéből világszerte emberek milliói merítenek ihletet a hétköznapokban. A brit gyökerekből táplálkozó prémiumgyártó márkaarculatát emellett a termék- és szolgáltatáspaletta, az innovációkra való törekvés, a hamisítatlan egyéniség és a páratlan kommunikációs megoldások szüntelen újragondolása jellemzi, a MINI osztatlan népszerűsége pedig a világmárkák piaci értékét vizsgáló Interbrand vállalatcsoport legfrissebb felmérésének eredményében is visszaköszön: több mint ötmilliárd amerikai dollárra becsült abszolút értékével a brit prémiummárka a 87. helyre lépett fel a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listán.

mini-87-automarka-01



Az elmúlt évek során a MINI kimagasló márkaérték-növekedésről tett tanúbizonyságot: miközben 2014-ben még nem tudott betörni az Interbrand TOP 100-as listájára, 2015-ben már a 98. helyen debütált, amelyet egy évvel később a 88. helyre, idén pedig a 87. helyre javított fel. A stabil márkaérték-növekedés hátterében a MINI 2015-ben bejelentett átfogó márkaarculat-változása és modellpalettájának szisztematikus újrapozícionálása áll. Az új profil középpontjába a hamisítatlan stílus, az összetéveszthetetlen egyéniség és a kézzelfogható értékrend hármas egysége került, amely a márkakommunikáció exkluzív megoldásaiban is tetten érhető.

„A MINI-nél valódi érdeklődést mutatunk az emberek élete, érdeklődési köre és szenvedélye iránt. Felülemelkedünk az üres frázisokon és kézzelfogható megoldásokat kínálunk. Meghallgatjuk ügyfeleinket és párbeszédbe elegyedünk a nagyvárosok fiatal, kreatív lakóival, akik céltudatos, teljes életre törekszenek” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke.

A MINI márkatevékenységei messze túlmutatnak a négykerekű egyéniségek megtervezésén és tömegtermelésén. A brit prémiumgyártó dizájnerei és tervezőmérnökei közös asztalhoz ülnek a metropoliszok élhető jövőképén munkálkodó találékony generáció képviselőivel, hogy a márkára jellemző „kreatív helykihasználás” és „minimális alapterület” vadonatúj értelmet nyerjen. A hétköznapi erőforrások felelős felhasználásának egyre nagyobb jelentősége és az egyre szűkülő nagyvárosi terek kontrasztja forradalmi megoldások létrejöttét eredményezi: a MINI 2017 elején rántotta le a leplet a „MINI LIVING – Breathe (Lélegezz!)” installációról, amelyet a New York-i székhelyű SO-IL dizájncsapat kreatív építészeivel karöltve készített el. Az erőforrás-tudatos együttélés úttörő elképzeléseként megálmodott, minimális alapterületen felépített megoldás alapjaiban kérdőjelezi meg a metropoliszok hétköznapi élettereinek hagyományos szerkezeti koncepcióját, miközben bemutatja, hogy a kreatív építészet miként küzdheti le az egyre zsugorodó nagyvárosi területek és az egyre szűkösebb erőforrások égető problémáit.

mini-87-automarka-02

Termékpalettáján keresztül a MINI ráadásul már közel egy évtizede elkötelezte magát az erőforrások felelős felhasználása mellett: az elektromos mobilitás korszakának eljövetelét sürgető MINI E projektet 2008-ban indította útjára a brit prémiumgyártó, aki az elektromos hajtásláncok közúti tesztelésével felhalmozott szakmai tapasztalatok kiaknázásával 2017-ben első plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt négykerekűjét is bemutatta. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt 2019-ben a MINI történetének első tisztán elektromos meghajtású gépkocsija követi, amelyet a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a jövőbe mutató MINI Electric tanulmányautó harangozott be. Mint ilyen, a brit prémiumgyártó széleskörű portfóliója hamarosan innovatív plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású modellekkel bővül.

A MINI márkaérték-növekedésével párhuzamosan a gyártó termékpalettája iránt mutatkozó ügyfél-érdeklődés is kiegyensúlyozott fejlődést produkál: a 2017 első nyolc hónapjában világszerte eladott 230 925 darab új autó 3,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményt. A portfólió két legnépszerűbb modellje a MINI Countryman és a MINI Cabrio, amelyek iránt 12,9 százalékkal, illetve 20,3 százalékkal nagyobb érdeklődés mutatkozik, mint egy évvel ezelőtt.

2017-ben az Interbrand immáron tizennyolcadik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listát, amelyet évről évre frissít. A vállalatcsoport folyamatosan vizsgálja, hogy mi minden határozza meg a világ vezető márkáinak sikerességét, az értékelés szempontjai között pedig az egyes vállalatok termékeihez és szolgáltatásaihoz kapcsolódó gazdasági növekedés, az ügyfélkörök visszajelzései és az adott márka globális szerepvállalása is szerepel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: