A MINI minden kétséget kizáróan az autóipar legegyedibb stílusú márkája, amelynek termékeiből, szolgáltatásaiból és átfogó szemléletéből világszerte emberek milliói merítenek ihletet a hétköznapokban. A brit gyökerekből táplálkozó prémiumgyártó márkaarculatát emellett a termék- és szolgáltatáspaletta, az innovációkra való törekvés, a hamisítatlan egyéniség és a páratlan kommunikációs megoldások szüntelen újragondolása jellemzi, a MINI osztatlan népszerűsége pedig a világmárkák piaci értékét vizsgáló Interbrand vállalatcsoport legfrissebb felmérésének eredményében is visszaköszön: több mint ötmilliárd amerikai dollárra becsült abszolút értékével a brit prémiummárka a 87. helyre lépett fel a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listán.
Az elmúlt évek során a MINI kimagasló márkaérték-növekedésről tett tanúbizonyságot: miközben 2014-ben még nem tudott betörni az Interbrand TOP 100-as listájára, 2015-ben már a 98. helyen debütált, amelyet egy évvel később a 88. helyre, idén pedig a 87. helyre javított fel. A stabil márkaérték-növekedés hátterében a MINI 2015-ben bejelentett átfogó márkaarculat-változása és modellpalettájának szisztematikus újrapozícionálása áll. Az új profil középpontjába a hamisítatlan stílus, az összetéveszthetetlen egyéniség és a kézzelfogható értékrend hármas egysége került, amely a márkakommunikáció exkluzív megoldásaiban is tetten érhető.
„A MINI-nél valódi érdeklődést mutatunk az emberek élete, érdeklődési köre és szenvedélye iránt. Felülemelkedünk az üres frázisokon és kézzelfogható megoldásokat kínálunk. Meghallgatjuk ügyfeleinket és párbeszédbe elegyedünk a nagyvárosok fiatal, kreatív lakóival, akik céltudatos, teljes életre törekszenek” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke.
A MINI márkatevékenységei messze túlmutatnak a négykerekű egyéniségek megtervezésén és tömegtermelésén. A brit prémiumgyártó dizájnerei és tervezőmérnökei közös asztalhoz ülnek a metropoliszok élhető jövőképén munkálkodó találékony generáció képviselőivel, hogy a márkára jellemző „kreatív helykihasználás” és „minimális alapterület” vadonatúj értelmet nyerjen. A hétköznapi erőforrások felelős felhasználásának egyre nagyobb jelentősége és az egyre szűkülő nagyvárosi terek kontrasztja forradalmi megoldások létrejöttét eredményezi: a MINI 2017 elején rántotta le a leplet a „MINI LIVING – Breathe (Lélegezz!)” installációról, amelyet a New York-i székhelyű SO-IL dizájncsapat kreatív építészeivel karöltve készített el. Az erőforrás-tudatos együttélés úttörő elképzeléseként megálmodott, minimális alapterületen felépített megoldás alapjaiban kérdőjelezi meg a metropoliszok hétköznapi élettereinek hagyományos szerkezeti koncepcióját, miközben bemutatja, hogy a kreatív építészet miként küzdheti le az egyre zsugorodó nagyvárosi területek és az egyre szűkösebb erőforrások égető problémáit.
Termékpalettáján keresztül a MINI ráadásul már közel egy évtizede elkötelezte magát az erőforrások felelős felhasználása mellett: az elektromos mobilitás korszakának eljövetelét sürgető MINI E projektet 2008-ban indította útjára a brit prémiumgyártó, aki az elektromos hajtásláncok közúti tesztelésével felhalmozott szakmai tapasztalatok kiaknázásával 2017-ben első plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt négykerekűjét is bemutatta. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt 2019-ben a MINI történetének első tisztán elektromos meghajtású gépkocsija követi, amelyet a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a jövőbe mutató MINI Electric tanulmányautó harangozott be. Mint ilyen, a brit prémiumgyártó széleskörű portfóliója hamarosan innovatív plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású modellekkel bővül.
A MINI márkaérték-növekedésével párhuzamosan a gyártó termékpalettája iránt mutatkozó ügyfél-érdeklődés is kiegyensúlyozott fejlődést produkál: a 2017 első nyolc hónapjában világszerte eladott 230 925 darab új autó 3,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményt. A portfólió két legnépszerűbb modellje a MINI Countryman és a MINI Cabrio, amelyek iránt 12,9 százalékkal, illetve 20,3 százalékkal nagyobb érdeklődés mutatkozik, mint egy évvel ezelőtt.
2017-ben az Interbrand immáron tizennyolcadik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáit rangsoroló TOP 100-as listát, amelyet évről évre frissít. A vállalatcsoport folyamatosan vizsgálja, hogy mi minden határozza meg a világ vezető márkáinak sikerességét, az értékelés szempontjai között pedig az egyes vállalatok termékeihez és szolgáltatásaihoz kapcsolódó gazdasági növekedés, az ügyfélkörök visszajelzései és az adott márka globális szerepvállalása is szerepel.