DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

IONIQ - Hibrid és elektromos autó egy karosszériában

A vadonatúj IONIQ modellcsalád a világon az első, amely ugyanazon karosszériában kínálja a hibrid, az elektromos hálózatról tölthető hibrid és a tisztán elektromos meghajtású hajtásláncot.

A Hyundai ezen innovatív, új megközelítése demokratizálja az e-mobilitást és elérhetőbbé teszi az alacsonytól egészen a zéró káros-anyag kibocsátási szintig terjedő vezetés lehetőségét mindenki számára. A vállalat célja, hogy az elektromos autók egyik vezető márkájává váljon Európában és a hibrid, elektromos és plug-in hibrid járművek eladásait tekintve a legjobb három között legyen.

hyundai-ioniq-frnakfurt-2017



Az iparágon belül vezető helyet betöltő ötéves korlátlan futásteljesítményű garanciáért már elismert Hyundai egy kibővített csomagot kínál az IONIQ vásárlói számára, amelynek részeként 8-éves, 200 000 kilométeres garanciát vállal a nagyfeszültségű akkumulátorra. Meggyőző alapfelszereltségével és versenyképes árával az IONIQ egyedülálló értéket képvisel az alternatív meghajtású gépjárművek körében.

A modellcsalád főbb műszaki jellemzői között említhető az IONIQ Hibrid és IONIQ Plug-in által nyújtott kategóriájában legjobb üzemanyagtakarékosság és a 92 - 79 g/km* illetve 26 g/km* értékű alacsony szintű CO2 kibocsátás. Az elektromos hajtású IONIQ Electric 280 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel, ezáltal nagyobb rugalmasságot és nyugalmat biztosít azon vásárlók számára, akik a zéró károsanyag-kibocsátású autókat keresik. Az IONIQ Plug-in hibrid hajtású változatával tisztán elektromos üzemmódban 63 km-t lehet megtenni, így növelve az üzemanyagmentesen megtehető távolságot azok számára, akik jellemzően rövid távokon használják autójukat.

Az innovatív technológiáért és magas hatékonyságú teljesítményért nem kell feláldozni a vezetési élményt, kényelmet és biztonságot. Az IONIQ kizárólag elektromos hajtással rendelkező modelljének tervezése során a legkedvezőbb vezetési dinamikára és utazási kényelemre fektették a hangsúlyt. A hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó (az IONIQ Hibrid és IONIQ Plug-in modellek esetében) sportos érzést és élvezetes vezetési élményt biztosít, miközben kényelmes és hatékony vezetést tesz lehetővé automata üzemmódban. A választható Sport fokozat tovább fokozza a vezetési élményt, a sportosabb kormányzásnak, váltási paramétereknek és az adaptív digitális műszeregységnek köszönhetően.

hyundai-ioniq-belter

Az autó könnyű karosszériája, többlengőkaros hátsó felfüggesztése (az IONIQ Hibrid és IONIQ Plug-in modellek esetében), valamint az intelligens hajtáslánc elrendezés is hozzájárul a vezetési élményhez. A Hyundai SmartSense aktív biztonsági rendszerek köre tovább bővült többek között az Elülső Ütközésre Figyelmeztető Rendszerrel, Aktív Sávtartó Rendszerrel, Intelligens Sebességtartó Automatikával, amelyek mindegyike az alapfelszereltség részét képezi. 

Az IONIQ formája nem csupán vonzó körvonalat ad az autónak, de lehetővé teszi a tágas belső utastér és méretes csomagtér kialakítását. Továbbá, az autó karcsú és áramvonalas formája lehetővé teszi, hogy ezzel kategóriája legjobb, mindössze 0,24 Cd légellenállási együtthatójával rendelkezzen. Az IONIQ szórakoztató vezetési élményt, ugyanakkor hatékonyságot kínáló sportos formatervéért az autó elnyerte 2016-ban a Red Dot díjat.

Digitális világunkkal összhangban, az IONIQ a vásárlók által elvárt egyszerű, intelligens kapcsolódási lehetőséget, valamint információs és szórakoztató rendszert kínál. Az Apple CarPlayTM és Android AutoTM támogatás révén az okostelefonok gyors és intuitív módon csatlakoztathatók, valamint a vezeték nélküli induktív töltési lehetőség is elérhető az ezzel kompatibilis készülékek esetében. A LIVE szolgáltatások tovább növelik a fedélzeti rendszer nyújtotta élményt és hasznos információkkal szolgálnak útközben, amelyek egy 8 colos kijelzőn jelennek meg, amely egy új audiovizuális navigációs rendszert is támogat.

Az IONIQ esetében a termék bevezetése is modern, digitális világunkat tükrözi. A vállalat kifejezetten a digitális csatornákra fókuszált és olyan tartalmakat készített, amelyek elmagyarázzák az IONIQ technológiáit és bemutatják az egyes hajtásláncok által kínált előnyöket, valamint tájékoztatják a vásárlókat minden egyes megoldásról. Videók, grafikák és a kiterjesztett valóságot használó tartalmak információkban gazdag vásárlói élményt teremtenek online, a mobil eszközökön és a bemutatótermekben egyaránt. Az IONIQ bevezetését megelőző- és annak bevezető kampányai egy digitális központ köré épültek, amely egyetlen központi helyen tárol minden tartalmat. Egy egyszerű, átlátható összehasonlító eszköz segít abban, hogy gyorsan összehasonlíthassuk az IONIQ-t főbb versenytársaival. Ennek az analitikus megközelítésnek a segítségével a Hyundai képes kiszolgálni a vásárlók információ szükségleteit: például a mobilkeresések optimalizáltak, mivel ez a vásárlói célcsoport számára egy fontos csatorna.

hyundai-ioniq-frnakfurt-2017-01

Thomas Schmid, a Hyundai Europe ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Az IONIQ és az úttörőnek számító ix35 Fuel Cell (üzemanyagcellás elektromos) járműveink révén élenjáró szerepet töltünk be azon autógyártók között, akik a legszéleskörűbb hajtáslánc kínálatot biztosítják. A három különféle elektromos hajtáslánccal rendelkező IONIQ modellcsalád egy egyedülálló választás, amely esetében nem kötöttünk kompromisszumot sem a nagyszerű forma, sem a vezetési élmény, sem pedig a kapcsolódási lehetőségek terén és mindezt elérhető áron kínáljuk. Ez aztán tényleg egy olyan autó, amit az elektromos hajtás/érzelmek (e-motion) éltet(nek). Fenntarthatósági stratégiánk részeként, elkötelezettek vagyunk egy tisztább jövő irányt, és tovább beruházásokat tervezünk ebben a technológiában. Célunk, hogy 2020-ig 15 környezetbarát típust vezessünk be világszerte a kibocsátások csökkentése és a jövőbeni mobilitás mindenki számára elérhetővé tétele érdekében.”

Az IONIQ Hybrid és az IONIQ Electric modellek sikeresen bevezetésre kerültek az európai piacra 2016 őszén. Az IONIQ Plug-in változatának bevezetése 2017 nyarán vette kezdetét Európában.

* A kombinált NEDC teszt ciklus alapján.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: