Az ötajtós, 1.4 literes ECOTEC-erőforrással szerelt szedán ára 24 ezer euróról, míg a tágas Sports Toureré valamivel több, mint 24 ezer euróról indul. A 81 kW-os (110 lóerős) turbómotor alapját az Astra és a Mokka X teljesen alumínium benzines blokkja adja, melyet sűrített földgázra, biometánra, vagy ezek keverékére optimalizáltak. Az erőforrás CNG-ből 5,6-5,7 kilogrammot használ fel városban, városon kívül pedig ennél kevesebbet, 3,3-3,4 kilogrammot fogyaszt 100 kilométeren, a már az új valós körülmények között vizsgált fogyasztás mérés során. Ezzel az autó kilométerre eső szén-dioxid kibocsátási mutatója fosszilis gáz esetén 113-116 gramm, míg a biometán tankolása esetén akár a nullára is csökkenhet.
A motor 2000-3600 közötti fordulatszámon maximálisan 200 newtonméteres teljesítmény leadására épes. Az alapkivitelben az erőforráshoz manuális sebességváltó csatlakozik. Működéséhez szükséges üzemanyag tárolására két, szénszálas erősítésű kompozit palack áll rendelkezésre, melyek együttes kapacitása 19 kilogramm. A járműbe emellett egy 14 literes benzintartályt is beépítettek arra az esetre, ha kifogyna a gáz.
Tiszta üzem
Németországban különösen vonzó lehet az új környezetbarát Astra, hiszen 2026-ig garantált adókedvezményben részesül a CNG, ennek köszönhetően lényegesen olcsóbb alternatívát jelent a benzinnél. A földgáz üzemű autók kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a hasonló teljesítményű, benzin, vagy dízel üzemű személyautók és mindemellett a levegőt szennyező mérgező szennyező anyagoktól, így a szilárdrészecske, vagy a nitrogénoxid kibocsátásától is csaknem mentesek.
„A földgáz és a biogáz használatával a személyautók hozzájárulhatnak a klímavédelemhez, hiszen jóval kevesebb szén-dioxidot juttatnak a levegőbe. Ugyanakkor a CNG olcsóbb a benzinnél, vagy a gázolajnál, nem utolsó sorban pedig már egyre több helyen lehet tankolni sűrített földgázt” – hangsúlyozta az MGKKE elnöke. Hozzátette: azzal, hogy egy rendkívül dinamikus CNG-motorral kínálják az Astrát, meglehetősen attraktív személyautót ajánlanak a környezettudatos fogyasztók figyelmébe.
Szélesedő kínálat
„Azáltal, hogy a Fiat és a Volkswagen-csoport után egy újabb, széles vevőkörrel rendelkező európai autógyártó kezdi legkedveltebb modelljének CNG-s változatát gyártani, egyre könnyebben találnak kedvükre való típust azon vásárlók, akik környezettudatos közlekedésre vágynak és még sem kívánnak kompromisszumokkal élni és jelentős anyagi áldozatot hozni” – jelentette ki Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke. Hozzátette: az Opel régóta sikeres szereplője a CNG-s típusok világának. Ezek között olyan sikeres modelleket találhatunk, mind például a taxiként és a családi autóként is használt Zafira. Az MGKKE elnöke szerint az ötajtós, valamint a kombi Astrák mostantól fogva nem csak a családok számára jelenthetnek okos választást, hanem az egyik legfontosabb szegmensben, a cégautó piacra is bekerülhetnek.