Az új Kia Sorento számos külső és belső átalakítással újult meg, és elérhetők hozzá a Kia legújabb biztonsági, technológiai fejlesztései. A mostantól rendelhető vadonatúj, sportos hangulatú GT Line kivitel mellett említést érdemel az új nyolcsebességes, bolygóműves automataváltó, amellyel még gazdaságosabban üzemeltethető a 2,2 literes dízelmotorral felszerelt változat.
Michael Cole, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója így kommentálta a bejelentést: “A Sorentóból 15 769 példányt értékesítettünk 2016-ban az európai piacon, és ez a népszerű típus továbbra is alappillérnek számít vállalatunk növekedési stratégiájában. Jelenlegi modellünk széles vásárlóközönséget tud megszólítani, olyan kiemelt tulajdonságokkal, mint a praktikum, a kiváló ár/érték arány és nem utolsósorban a formanyelv. A vevők igényeire és a kedvező piaci eredményekre koncentrálva, mindezeket az értékeket megtartva próbáltuk az autót most még vonzóbbá tenni, ideértve a külső és belső módosításokat, valamint a legmodernebb technológiai innovációk bevezetését.”
Forma: új külső és belső megjelenés
A Kia tervezői számos módosítást hajtottak végre a Sorento karosszériáján. Ezek közé tartoznak az átrajzolt formájú első és hátsó lökhárítók, az új LED-es fényszórók és hátsólámpák, továbbá a márkavédjegynek számtó „tigrisorr” hűtőmaszk sötét, fémes hatású bevonata. Mindezek együttes eredménye a korábbinál kifinomultabb, ugyanakkor markánsabb megjelenés. Újdonságként két fényezés, a Gravity kék és a Rich Espresso barna is elérhető a Sorentóhoz, valamint többféle könnyűfém felni 17, 18 és 19 colos méretekben.
Belül, azonnal szembetűnő az újonnan tervezett kormány, valamint modernebbre cserélték a vezető előtti műszerpanelt és a légkondicionáló LCD kijelzőjét. A műszerfalon megjelent a legújabb Audio Visual Navigation (AVN) rendszer (erről bővebben a Technológia részben).
Az új Sorento prémium minőségű utasterében, mostantól még nagyobb arányban vannak jelen puha tapintású anyagok és finom kidolgozású bőrrel bevont felületek. A tulajdonosok az utastér kárpitozásánál igény szerint választhatnak klasszikus egyszínű (fekete) vagy kettős (fekete/bézs) hangulatot, szövettel vagy bőrhuzattal. Pluszpénzért elegáns barna vagy világosszürke bőrkárpitozást is elérhető. Növelve az utazási komfortot, a vezetőülést négy irányban, az első utasülést két irányban állítható deréktámasszal szerelték fel.
Hajtáslánc: alacsonyabb emisszió a vadonatúj nyolcsebességes automata váltóval
Az új Sorento az első szabadidő-terepes (SUV) a Kia új fejlesztésű, nyolcsebességes automataváltójával. A Kia Motorsnál házon belül tervezett szerkezetet 2016-ban vezették be, 143 szabadalmaztatott technológiai újdonságot vonultat fel, miközben rendkívül simán kapcsol, élvezetesebbé teszi a vezetést és valamelyest csökkenti az emissziót is.
A vadonatúj nyolcsebességes automata mostantól elérhető a 2,2 literes dízelmotorral szerelt Sorentókhoz, leváltva a korábban kínált hatfokozatú automatát (a hatfokozatú kézi sebességváltó továbbra is elérhető). Más automatákkal összehasonlítva, a Kia új nyolcfokozatú szerkezetében kevesebb vezérlőszelep található, ami lehetővé teszi, hogy a váltó sokkal gyorsabban kapcsoljon, mint a korábbi. A sebességfokozatok számának növelése, a motor erejének jobb kihasználhatósága tetten érhető a jobb gyorsulásban, valamint a kedvezőbb, a korábbi 172 helyett 159 g/km-es CO2 emisszióban.
Az új váltó négy markánsan különböző menetprogram szerint képes működni: Eco, Comfort, Sport és Smart. A kívánt üzemmódot egyszerűen, a Sorento elektronikus Drive Mode Select kapcsolójával lehet aktiválni. Minden üzemmód arra szolgál, hogy a vezető, a lehető legnagyobb mértékben kihasználhassa a hajtásláncban rejlő képességeket, legyen szó gazdaságosságról, netán dinamikus (gyorsító) képességről. A Drive Mode Select mindezeken felül hatással van a kormányzásra is, változtatva a rásegítés mértékét. Az intelligens, öntanuló képességekkel felruházott Smart módot úgy tervezték, hogy automatikusan válasszon az Eco, a Comfort és a Sport beállítások közül, felismerve a vezető preferenciáit. A Smart üzemmód ezzel lehetővé teszi, hogy az új Sorento alkalmazkodni tudjon vezetője aktuális stílusához, illetve ezzel összefüggésben a változó és eltérő irányítást igénylő útviszonyokhoz.
GT Line
A Sorento megújításával együtt, a Kia egy vadonatúj modellvariánst is bemutatott: ez a GT Line. A Kia nagyteljesítményű GT-sorozat modelljei inspirálta Sorento GT Line tovább szélesíti a megújult szabadidő-terepes választékát. Oldalanként négy-négy LED egységből állnak a ködfényszórók, vörösre festették a féknyergeket, vaskosabbak a küszöbök – ezek azonnal megkülönböztetik a sportos modellt a hagyományos változattól. A dízelmotoros autók új tervezésű, kettős végződésű krómozott kipufogóvéggel futnak.
A belsőtérben feltűnnek ugyanazok a fejlesztések, mint a normál Sorentókban, de pluszként a GT Line logós fekete bőrüléseket szürke cérnás tűzések díszítik. Különlegesek a váltófülek a kormányon, a műszereket pedig szatén felületű krómgyűrűk keretezik.
Biztonság: új aktív funkciók
Most elsőként, a Sorento kapja meg a Kia legkorszerűbb, friss fejlesztésű DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) rendszerét. A DRIVE WiSE a megtestesítője a Kia Motors azon filozófiájának, amelynek keretében intelligens és biztonságos járművek születnek aktív biztonsági technológiákkal, hogy a közlekedési balesetek elkerülhetők legyenek, vagy enyhébb következményekkel járjanak.
Az új Driver Attention Warning (DAW) leginkább fáradságérzékelőként ismert, megakadályozza, hogy a vezető fáradtan, álmosan közlekedjen. A rendszer egyaránt figyeli a vezető mozdulatait és az autó mozgását. Ha úgy ítéli meg, hogy lankad a sofőr figyelme hangjelzést ad és felvillan egy piktogram is a műszerfalon. Kimutatások szerint, az európai közlekedésben súlyos tényező a fáradt vezetés, a halálos kimenetelű balesetek egynegyedét ez okozza.* Az Egyesült Államokban, a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) becslése szerint évente 100 000 rendőrségi jelentésben merül fel a fáradtság, mint okozati tényező. Ez a kimenetelek vonatkozásában 1 550 halálesetet és 71 000 sérüléssel járó esetet jelent.**
Az új Sorento innovatív biztonsági újdonságai közé tartozik a sávtartó (Lane Keeping Assist System: LKAS), a fényszóróasszisztens (High Beam Assist: HBA), valamint a teljes LED-es fényszóró aktív Dynamic Bending Light (DBL) kanyarvilágítással. Ezeknek a technológiai megoldásoknak köszönhetően az új Sorento kategóriájának egyik legbiztonságosabbja.
Technológia: online kapcsolat, érintőképernyős infotainment és prémium audiorendszer
Az új Sorentóhoz elérhető a Kia legmodernebb infotainment rendszere, 8,0 colos képátlójú érintőképernyővel, Kia Conected Services online kapcsolattal és műholdas navigációval, a TomTom® fejlesztéseként. A rendszer az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével képes teljesen integrálni az okostelefonokat, feltéve, ha az Apple készülék iPhone 5 vagy ennél újabb, Android esetén pedig az operációs rendszer 5.0 (Lollipop) vagy ennél magasabb szintű. A középkonzolon vezeték nélküli indukciós telefontöltő található, itt az utasok menetközben tudják egyszerűen és folyamatosan tölteni készülékeiket.
Igazi élményforrás a vásárlóknak a Sorento új Harman/Kardon hangrendszere: 640 watt zenei teljesítmény, tíz hangsugárzó, térhatású surround hangzás. A Clari-Fi zenei technológia újraalkotja a digitális MP3 tömörítési folyamatban elveszett, rossz, hiányos jeleket és ezzel csúcsminőségű digitális zenehallgatást tesz lehetővé. A QuantumLogic Surround Sound technológia az eredeti felvételből eltávolítja a szükséges jeleket, majd ezeket újszerűen felépítve, többdimenziós hangszínpadot hoz létre. A végeredmény kristálytiszta, részletekben gazdag, kifinomult hangzású lejátszás.
Értékesítés: 2017 negyedik negyedévében
A vállalat egyedülálló garanciális feltételekkel támasztja alá az új Sorento kiváló minőségét, amelyre 7 év vagy 150,000 km-es általános garanciát vállal. A Sorento európai értékesítése 2017 utolsó negyedévében indul.